Ja DVB textning är bilder.
Det är samma sak på DVD filmer t.ex med.
Men du kan ändra storleken genom och ändra upplösningen på texten.
Kan tänka mig att vissa boxar kanske mixtrat med färgerna på själva bilderna och därför kan påverka det.
Utskriftsvy
Ja DVB textning är bilder.
Det är samma sak på DVD filmer t.ex med.
Men du kan ändra storleken genom och ändra upplösningen på texten.
Kan tänka mig att vissa boxar kanske mixtrat med färgerna på själva bilderna och därför kan påverka det.
Lär dig fakta innan du uttalar dig.
Du har fel som vanligt.
Men det går självklart mixtra på lite olika sätt som ändra upplösning och man kan mixtra med färgerna på bilderna med och på så sätt få det att se annorlunda ut.
Nu är det faktiskt du som få kamma till dig, DVB texten kan skilja sig mellan mottagare (olika märken). Och om det vore bilder så skulle också texten vara likadan oberoende av vilken mottagare du har, kan du förklara varför bilderna ser helt olika ut på olika mottagare (olika typsnitt beroende på mottagare) så är jag givetvis benägen att ge dig rätt.
Om du INTE kan det så bör kanske du lära dig fakta innan du uttalar dig? :rolleyes:
Ja du börjar bli jobbig som kommer med felaktigheter hela tiden.
Ta och lär dig vad DVB textning är innan du uttalar dig mer.
Uppenbarligen så vet inte du hur det funkar i alla fall, det enda jag vet är att du kan få olika typsnitt på samma program om du har DVB aktiverat på båda boxarna. Skulle det vara bilder så skulle det inte vara på det viset, det tror jag att du är medveten om själv också.
Då är det inte DVB textning utan texttv textning och det är 2 olika saker doh.
DVB textning är bilder hur mycket du än håller på dummar dig.
Men nu har jag inte tid längre då vissa ska upp och jobba här.