Du, jag har nog provat dom flesta. Just nu sitter det en blandning mellan triax och biltema. Men ska som sagt prova byta ut switchen som sitter på DM100-an
Utskriftsvy
Du, jag har nog provat dom flesta. Just nu sitter det en blandning mellan triax och biltema. Men ska som sagt prova byta ut switchen som sitter på DM100-an
Tacksam kille.....
Om du informerat om att du provat dom flesta switcharna så hade du sluppit mitt lama försök att hjälpa dig... :(
:D Nu ska vi inte vara såna, tack för hjälpen :D
Om du vetat var det fanns relook-switchar att beställa hade jag redan köpt och varit dig evigt tacksam!
Håhåjaja, inte hjälpte det med byte av switch heller.
Tror jag blir tokig snart, både testat att byta switchar och att flytta dom mellan de olika boxarna. Inget funkar, utom när jag sätter tillbaka DM100-an då hoppar det igång direkt. Noterade en sak, på ena switchen som är en Triax 4-1 tänds det dioder beroende vilken satellit man kollar på.
När jag inte har 100-an inkopplad och försöker se från Sirius på den TV-n så tvärblinkar det ändå till i switchen för Thor precis som att man zappar mellan satelliterna.
Andra tips emottaget tacksamt. Jag vet inte om det skulle kunna spela någon roll om jag har för gamla satellites.xml på boxarna, någon som vet om det skulle kunna vara så?
Och uppdateras den filen om jag gör en kanalsökning eller flashar om boxen?
Mvh
Micke
du har inte missat någon inställning på någon av boxarna
dem ska ju matas med 13/18v upp till switchen
Ehh... Kan jag verkligen ställa i det i Gemini 4.7? Har inställningen 4 satelliter via diseqc OPT A/B
håller med ska ju vara a/b/c/d:)
Finns ju bara en konfig för 4 satelliter och det är den jag har. Nu behöver jag hjälp! Men det funkar ju när jag har 100-an ikopplad. Kan se från alla 4 satelliterna