Det är alltid så med 2-sub. Därför man för längesen gick över till openpli för att slippa det. Men den inbyggda textningen ska väl vara fixat nu även på "vanliga" e2?
Skickat från min HTC Flyer P512 via Tapatalk 2
Utskriftsvy
Det är alltid så med 2-sub. Därför man för längesen gick över till openpli för att slippa det. Men den inbyggda textningen ska väl vara fixat nu även på "vanliga" e2?
svar Ja, det tog ett tag men dream fixade till slut textningen
Jo, inbyggda textningen går att använda, Men man måste slå igång den manuellt på varenda kanal. Verkar ha varit så på alla liknande images. Sen så måste man starta om boxen för att skiten ska komma ihåg det.
Dela gärna med er om ni har något tips för att komma runt detta
Jag har inga problem med texten när jag byter kanaler....man slår kanske igång texten manuell bara första gången inte alla gånger
Jag tycker mycket om denna image men openpli är bäst på alla sätt jag kan säga.
Pröva openpli. Där väljer du svenska i menyn sen blir det så på alla kanaler.
Annars få du göra som du säger, antingen ändra på varje kanal eller köra 2sub, men då med icke fungerande timeshift.
Jo, har man en gång kört openpli så byter man inte till något annat. den härligt fula inbyggda texten med fel radbrytning är inget att skryta med, även om man kan fixa och trixa till den lite...
Man kanske skulle ta och testa det som alla jublar över.......själv är jag nöjd med LT-image.
--> kermith, radbrytningen är fixad
Ofasen, menar du att det skulle vara finfint att använda den inbyggda textningen nu?
Den inbyggda texten är fin inga problem med den.
Does anyone know how to make the subtitles not all over the screen .. ( less space between lines)
Thanks!