vi sysslar absolut inte med några AU-hex-filer. dom får du inte fråga efter. Vanliga remote-hex finns på vårt filarkiv.
Utskriftsvy
vi sysslar absolut inte med några AU-hex-filer. dom får du inte fråga efter. Vanliga remote-hex finns på vårt filarkiv.
oj förlåt...klumpigt...tack iaf...
spelar ingen roll hur gamla remote-filerna är.
Koderna ändras ju när du slår in de nya med fjärrkontrollen.
Remote-Kort ska fungera trots fakenycklar.
ok tack...
men får jag bara fråga varför man inte får prata AU här?
asså jag är världens n00b och har typ precis lärt mig skillnaden mellan AU och remote...
sen står det ju typ "34geoo_comhem.zip"..."Au/Remote fil för ( comhem )"
vad menas med "Au/Remote" då?
mvh pemani
Att det är ett AU kort som man även kan knappa in koderna själv på ...
Är mycket bra för PPV-Sport som inte uppdaterar automatiskt.
MVh Hoqqe
ok då förstår jag...
1. men sånna kort får man prata om här men inte rena AU kort eller?
2. läst lite här om att det verkar lösa sig om man gör om ett au gk till remote. Men kan det inte funka för vissa också eller? FÖr jag har ett au gk och har ingen lust att göra om det till remote om jag inte är 100 på att det funkar.
3. kommer mp 3.5 brännaren att kunna bränna framtida kort även efter att comhem bytt system tror ni? eller kan det vara så illa att dom byter system och sen lär man ha nån ny teknik för att bränna kort som funkar till boxarna? har ingen lust att köpa en brännare nu för 600 som kanske inte funkar efter att dom bytt system
mvh pemani
1. Du får prata om AU kort men du får inte tigga om sådana filer eller Master keys...
2. Det funkar alldels utmärkt med remote.. 100% säkert.
3. Mp 3,5 klarar redan idag att bränna dem flesta korten på marknaden och tack vare 3.58MHz Phoenix/Smartmouse inteface på den gör att den även e kompatibell med MII kort och Penta kort.
Hur det blir i framtiden är det för oss bara att vänta o se..
ok tack så mkt för svaren!
en till fråga bara:
hur ofta ungefär lär man pilla in nya koder om man använder ett remote kort? Har ju ett AU nu och har bara behövt gjort det 1 gång på 1,5 år (ok då funkar sällan ppv kanalerna men alla andra funkar). Så hur ofta ungefär kodar dom om? En gång i veckan? Månaden?
Tja, du får nog räkna med att det blir några gånger på en månad