Surras om att det kanske finns nån CI+ modul som fungerar som CI automatiskt. Då skulle det fungera.
Utskriftsvy
Hittade detta
http://www.tomshardware.co.uk/forum/...ia-access-tivo
Har ni inget TiVo konto? Då ska ni kunna få tag i er nyckel också.
Ursäkta att vi spårad ur!
Kommer bara svara Rags32 en sista gång här på off-topic...
Har pratat med dem, de skyller på rättigheter mm. De två jag pratat med påstår sig inte veta alls vad "Media Access Key" är...
Over and out! :-)
Kanske finns det en chans att denna funkar?
TBS5881 USB DVB-T2/T/C CI hybrid TV Box
Har för mig att jag läst att vissa har fått igång Boxers HD-kanaler med denna tunern, ci+ modul och kort från boxer. Vet att den inte har officiellt stöd för ci+, men kanske finns det en chans att det funkar för comhem också, vad säger ni?
Du kan nog glömma att ansluta en CI+ cam till ett tvkort för DVB-C.
Däremot kan du använda en vanlig cam som INTE är CI+ för att se SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Cmore Series HD samt Viasat 14 HD.
Dessa HD-kanaler är inte pairade.
Resten av HD-kanalerna hos comhem använder chip-pairing.
Det finns dock cardsplitters som fungerar för HD, smartwi och liknande.
http://www.minhembio.com/forum/index...=266548&st=350
MVH
iofs boxer... iofs VU+...
Men var det inte någon som körde TV4HD som hade en CI+ i en DUO2,
den måste väl då gått i bakåtkompatibelt läge. Då STB:n ej stödjer CI+.
(kan dock komma ihåg fel, och för mig fungerar det inte)
Det kanske blir så att vi får mottagare för datorer osv, som stödjer CI+ så länge man har en CA-modul som har CI+ och ett riktigt kort kopplat till modulen. Men om man även börjar köra med chip-pairing och annat hemskt, då är ju frågan om men ens kan köra med utrustning som inte leverantören tillhandahåller, det lutar ju mot (vad jag kan se) att vi kommer få mjukvarukryptering i framtiden (som med Telias IPTV), pga kostnader för kort och annat.
Antar det bara är en tidsfråga innan man börjar paira HDTV kanaler, gäller nog CD också skulle jag tro. Så fort det är en minoritet som kör med äldre boxar, samma med comhem (minoritet som kör med kort). Då dom säkert vill ha över alla till TiVO. Då kommer säkert domedagen till slut :(