Ursprungligen postat av
DennisOlof
Tja, du kan ju alltid dra om kablarna och ändra så du har en fullvärdig box med två kablar till CD boxen, och sedan ytterligare kablar så du kan köra dom andra grejerna via den boxen, det blir ju mer sladdar men fungerar bra. Tyvärr är boxar som följer med från olika bolag inte smidiga vad gäller att kunna ta in andra satelliter, kanaler osv.Vill man ha 100% funktion utan strul så ska man ha en eller två kablar, direktanslutna mot ingångarna på LNB. Det går bra att mixa in DVB-T samt radio osv men att switcha mellan olika LNBs är ofta inte pålitligt och inte säkert det fungerar som det ska. Jag skulle inte lita på att det funkar med någon special lösning.
Vet inte om Oneplace är stabilt men den andra svarta, lite äldre boxen som jag har, där finns det ju USB ingång precis som på den vita boxen, det var bara att plugga in en hårddisk för att kunna spela in. Enda negativa med den äldre vita boxen var att hårddisken jämt var på, om man inte uppdaterade (ändrade) i firmware till chippet i USB kabinettet så att hårddisken stängde av sig själv typ ström spar läge, när man då stängde av boxen med fjärrkontrollen så stannade även hårddisken efter t.ex 10min. Jag har inte provat hur det fungerar på den nya boxen.
Där kan man installera en hårddisk i boxen men den står säkert och snurrar hela tiden då boxen är på, däremot borde den stängas av när man även ställer boxen i standby, men den är ju mer inbyggd och inte extern via kabinett. Däremot är jag säker på att dom fortfarande har sitt attans time-shift skräp som man inte kan stänga av så det betyder att när man har boxen igång så sliter den på hårddisken hela tiden. Du kan montera in en SSD men pga time-shift så slits den ut på nolltid, en vanlig 2.5 hårddisk som är 5400rpm funkar fint. Den hörs i stort sett inte.Jag kunde spela in på min när jag lade upp grejer på inspelning under natten, vaknade inte när den spela in och hårddisken hörs nästan inte när den går, det är först när man är 1m eller närmare men hör hårddisken svaga ljud.
På den äldre vita boxen har jag för mig 2Tb var limit, men med den nya kan man köra med en 4Tb som någon skriver på ett annat forum men det blir bara 3Tb tillgängligt, antagligen är den där extra terabyte reserverad för time-shift eller något sådant. Han installerade hårddisken internt i boxen inte via extern usb kabinett. Hur det är med oneplace boxen vet jag inte, den kanske tar större hårddiskar för det är ju android i den boxen.