Blir precis tvärtom på en torroidal.
Dvs mot vänster.
Utskriftsvy
Du behöver nog flytta lnb från L 2,7 till L 16 eller L 17 och skenan tar ju slut vid L10 ( tror jag iaf) så du måste nog börja om tyvärr.
Om du lägger in 0,8v och 19,2 ö i programmet så tar det upp hela skenan R 10,1 och L 10,0 och då funkar det, men det finns förlängare att tillgå att skruva på skenan iofs .
Rättesle: efter att ha studerat manualen så ser jag att skenan går från L20 till R20 /sorry :
Det som Schwede30 skriver är korrekt, höger om man står bakom parabolen. har själv en T90 så jag vet!
För att kunna jobba med lnb är det enklast framifrån då har du parabolen framför näsan och satelliterna bakom ryggen
då är det till vänster du ska flytta lnb. lossa på skruven i skenan och skjut 5ö lnb längst ut på skenan och och testa
om du får in 19,2.
Grodman
Bytte till Telstar 12 Vantage (15.0° W) som Westmost satellit och Astra 1KR/L/M/N (19.2° E) som Easternmost satellite i kalkylatorn .
Använde Kalmar som position
Och då fanns dina satelliter kvar men bara 0,1 position fel och då skall du positionera LNB för 19.2 E på L17.0
Detta borde funka bra kolla länken nedan.
Lycka till Hasse
https://satlex.de/en/wavefrontier_ca...ountry_code=se
Inte på min.
JAG tycker att det är enklare att arbeta med min T55 om jag står bakom den och kan flytta lnberna utan att stå i vägen för signalerna när jag gör det. Med en mätare eller mottagare inkopplad blir det tydligt när satelliten hittas. Du verkar ha satt upp din parabol bra så egentligen är det bara att dra LNBt till ASTRA 19 dyker upp. Går det inte att komma åt parabolen bakifrån blir det att räkna streck och testa...
Det viktigaste som jag menar är att lnb sitter på rätt sida, höger eller vänster om mitten!
Ursäkta alla dumma frågor
Min tanke var att flytta lnb till 19.2, skicka in kanallista med e-channelizer för 19.2 och och söka upp satelliten med hjälp av mottagarens funktion för signalstyrka.
Men hur byter man satellit i tunerkonfigurationen i mottagen? Måste man göra om hela installationen av Black Hole och välja 0.8 & 19.2 istället för 0.8 & 4.8?
Nu fick jag ordning på inställningarna.
Har även hittat 19.2 med lnb på L17, men får bara snr på runt 45-55.
Men det funkar ;)
Tack alla för för hjälpen!