Vad är UCS2000 för något?
Utskriftsvy
Vad är UCS2000 för något?
en grupp typ som letar nycklar =D
Varför UCS2000?? Om dom nu hittar en nyckel som dom inte verkar har gjort ännu då kodar de om igen så tar det några år innan nyckeln hittas igen. Vad är det för mening med det ? :shock:
Ucs bryr sig inte om nyckeln igentligen, Ucs försöker bekräfta om via1 = via2, dvs om algoritmen är densamma.
// Jagaren
Ok då har jag fattat fel. :D
Det tråkiga är att om alla som faktiskt använder piratkort hjälpte till skulle det vara knäckt på en vecka... Men varför göra något själv när andra gör det åt en?Citat:
Varför UCS2000?? Om dom nu hittar en nyckel som dom inte verkar har gjort ännu då kodar de om igen så tar det några år innan nyckeln hittas igen. Vad är det för mening med det ?
En del av sanningen. Att visa att algoritmen är densamma är en. Att tvinga providern att gör en uppdatering en annan och att sedan bruta den för att kunna bruta mkeyn som används för uppdateringen är det utlimata målet. Alla som varit med ett tag vet hur mycket snabbare det går att bruta en mkey bara man har en logg av uppdateringar och har opkeyn. Det är fråga om dagar för en enskild PC för en hyfsat stor provider.Citat:
Ucs bryr sig inte om nyckeln igentligen, Ucs försöker bekräfta om via1 = via2, dvs om algoritmen är densamma.
/Spock
Jag använder (snart använde) piratkort till boxer och skulle gärna hjälpa till men jag förstår inget, absolut inget, av denna terminologi. Om ni vill ha min hjälp, fine, men då får ni berätta exakt vad jag ska göra...