Hatar moduler, inte min starka sida :?
Jag ändra lite i rubriken på tråden för att locka Nokia ägarna hitåt, för det finns andra som har samma grejer som du och dom har nog lättare att hjälpa dig
Utskriftsvy
Hatar moduler, inte min starka sida :?
Jag ändra lite i rubriken på tråden för att locka Nokia ägarna hitåt, för det finns andra som har samma grejer som du och dom har nog lättare att hjälpa dig
Tack för hjälpen T . Jag lägger ner tills i morgon, då ska jag låna ett orginalkort av en kompis ( som har råd att betala ) få se om det funkar
Det gör det kanske lite lättare att hitta felet
har du en 9802 är de inget problem alls att programera Titanium,och har du dessutom 4.0 på conaxen ,så fungera de perfekt,och du behöver inte trixa med några OS.
Kan det här jelppa någåt? www.zappafree.com/titanium.htm www.zappafree.com
Det är väll samma brännarprogram ändå?
Jag har en Nokia 9802 med en vanlig conax modul och ett m2 kort... Fungerar hur bra som helst efter jag la in 4.0 firmware... Dock blir det svart bild ibland men då är det bara att plocka ut modulen och trycka i den igen så kommer bilden, det händer inte rent för ofta ändå så :)
Har nu testat kortet hos en kompis och det fungerar perfekt !!!
Han har en nyare box och ca di paketet.
Det är inte fel på kortet. Kan det vara så att parabolen måste justeras
behövs starkare signal för ca di än viasat för det funkar ju bra ÄNNU
eller är det nåt med CAM ändå har ju 4.0
Kålla singnal styrcka on det är nogot grönt på den så ärdet OK
koden till meny är 1234 om intte ändrat
Jag har haf nokia 9802s ock Conax cam som var trasi hadde kontakt bara då ock då Om du har möiliheter ock testa nogon annan Conax cam.
Okej
Nokia 9802s är känslig med vissa cammar.
Om din låda inte hittar ca-modulen (dvs du hittar den inte i menyn) så gör så här.
Ha din låda igång.
Tryck in ca-modulen efter att lådan startat.
Sätt i kortet.
Nu kan du troligen glo på TV.
Det är dock ovanligt att den inte hittar en ren conax cam 4.0
jag har kollat, den hittar cam och säger att det är ok
men jag har fortfarande bara text ingen bild
är bilden helt svart ?
Är kortet rätthåll?
Hur ärdet med signalstyrcka?