Programmera, funkar ej. M-II kort
Nyuppdaterad MP 3.5 på AD teknik till senaste firmware.
Sätter i kortet startar spöket. Ibland säger den programmering klar ibland, Error: Please waiting detectin card!!! Failed to get ATR. The card is not wroten. Ibland hittas inte programmerare. Har provat två olika MP 3.5
Ingen bild då jag provar. Det tar ca 1 minut att programmera ett kort som funkar. Detta jag har problem med går på 5 sekunder och programmeraren säger kortet klart.
Oymmot
Re: Programmera, funkar ej. M-II kort
Citat:
Ursprungligen postat av oymmot
Nyuppdaterad MP 3.5 på AD teknik till senaste firmware.
Sätter i kortet startar spöket. Ibland säger den programmering klar ibland, Error: Please waiting detectin card!!! Failed to get ATR. The card is not wroten. Ibland hittas inte programmerare. Har provat två olika MP 3.5
Ingen bild då jag provar. Det tar ca 1 minut att programmera ett kort som funkar. Detta jag har problem med går på 5 sekunder och programmeraren säger kortet klart.
Oymmot
För mig funkar det perfekt med själva programmeringen jag har en MP 3.5 USB med firmware 4.2 och använder oxå spöket.
Själva programmeringen tar ca 30-45 sek sen är det klart !
Jag gör på följande vis:
1. Plugga i MP:n i datorn
2. Sen startar jag Bananen (V 1.60)
3. Kollar att rätt port är vald (Com2 i mitt fall)
4. Klickar på spänning till
5. Klickar på Phoenix mode 3.58 V
6. Kör spöket ( Kom ihåg att inte ha för lång sökväg där spöket finns kan skapa problem ! Ha det gärna i roten C:\ )
Så gör jag och det funkar BRA :dance:
Hoppas du fixar det :!:
Det måste vara fel på......
kortet, eller så är det inget M-II kort. Hur kan jag kolla typen på kortet. Provade lite här och där men blev inte så mycket klokare.
Oymmot