Det är rätt inställning
Dessutom är det en hobby och till det finns det alltid pengar :lol: :lol:
Utskriftsvy
Det är rätt inställning
Dessutom är det en hobby och till det finns det alltid pengar :lol: :lol:
Kunde inte sagt det bättre själv T-bird :lol:
när dom kodar om canal digi på ett titanium kort
försvinner alla kanaler då även viasat också eller
blir dom kvar.
steven76.
Om inte Viasat kodar om så funkar dom innu...
Hepp,
Det har inte hunnit bli en hobby ännu för mig eftersom jag inte har fått grejerna. Jag kan dock förstå vad ni menar, vissta fan är det en bonus när det fungerar med pkort.
När man som jag sitter i ett litet hyreshus med parabolsignalerna nerdragna till lägenheten så gissar jag att det inte finns sådär jättemycket att utöka hobbyn med, jag menar att bränna ett kort och sedan stoppa det i läsaren är ju inte mycket till utmaning när man har gjort det nån gång :)
Nu till en liten fråga om det är någon som vet hur det fungerar:
Vad jag förstår så har de som släpper en fil till MII-kort inte heller nyckeln utan har bara lyckats extrahera hela informationen från ett orginalkort, eller? Sedan så finns det ett antal hackers där ute som känner till krypteringsalgoritmen utan och innan och på så vis kan göra nyckeln publik för oss vanliga dödliga, men att det tar lite tid att göra?
Vore skoj att veta lite mer om hur allt detta går till, om det finns mer info att läsa om detta vore jag tacksam för en länk, eller för den delen ett utförligt inlägg är på forumet!
/ElFeo
Visst innehåller den nyckeln, dock är den krypterad
Allt för att keycard ska kunna sälja lite fler MII
Krypterad? Då är det antingen någon som kan dekryptera det, eller så kör man med Brute Force. Kanske det är därför som det tar tid att få ut dem? Vart kommer titaniumfilerna från? Någon grupp/person/olika personer? Vore ju jäkligt intressant, om det nu är Brute Force att släppa lös alla möjliga på detta! På så vis skulle man kanske kunna snabba upp det hela!
Man blir sugen att veta mer...rör på er ni som har kunskapen om detta ;)
/ElFeo
Svarar mig själv, med de begränsade kunskaper inom kryptering som jag har...det borde ju inte gå att köra brute force eftersom man inte vet när man får rätt`, eller? Ähh, jag lägger ner men om någon vet lite mer så är säkert flera med mig intresserade. Tror (vet!) inte att jag skulle kunna knäcka det hela, men kunskap är alltid kul att inneha!
/ElFeo
Jorå dom har hela informationen men dom krypterar nyckel så att den är skyddad.
är hela filen krypterad, eller bara nyckeln? vet nån var i filen nyckeln finns? att kunna "isolera" nyckeln är i vart fall ett steg i rätt riktning.