Hmm, är det någon som lyckats att läsa av ett nytt comhem kort?
Utskriftsvy
Hmm, är det någon som lyckats att läsa av ett nytt comhem kort?
troligen inte..
Åfan, så det är en bit kvar då, hmm, kan man skriva ett program som läser av korten i VB om man har kunskaper om korten/conax och VB?
Alla försök välkomnas! Prova på du! Tror dock att det inte är enkelt direkt..
Kunskaper om VB är helt oväsentliga, klarar du att knäcka korten klarar du också att lära dej VB hyfsat på 2-3 dagar.
/Rattle
Jag har redan stor kunskap inom VB. Tänkte, vad är det man måste ta reda på innan man skriver ett program för det? :)
Hur korten funkar kanske samt hur dom pratar med boxen.
Någon som vet en riktigt bra sida för det, som förklarar tydligt osv osv??
Hej Icanos!
Finns ingen sida som beskriver i detalj men det närmaste man kan komma är http://www.websamba.com/ConaxWonderland/ där kan du få en lätt inforamtion om conax.
Sen vad du ska skicka mot kortet för att utnyttja bug det är det som är det som tar tid att hitta. (Det få du klura ut på egen hand.)
Kan ju säga att jag sökt bug i över 6mån.
Bara som ett exempel på BF 1byte av 5bytes instruktion mot kortet tar ca 3 min.
Förstå då hur lång tid det tar att göra detta mot 1byte av 130byte sträng. Nej det blir inte totalt 3*26min men det blir tillräckligt några extra sekunder i strängen.
Då det tar tid för kortet att ta emot dessa 130byte.+(delay)
Vi har 32 kända instruktioner som kortet svarar på.
Ett fåtal av dessa används. Säg att du ska söka bug i en sträng på 130byte samt 32 olika instruktioner+(echo) att gå igenom (inte bara den rätta instruktionen som tillhör datasträngen.)
Då du kört detta får du ett tidsresultat på ca ~
1000min då har vi kört alla 32 instruktionerna+ BF på en byte i strängen innom varje CLASS.
Detta var bara ett exempel...
Tack för hjälpen, ska kika på det, men som sagt, det lär ju inte vara lätt :)