Tar du strömen till programeraren från USB eller har du någån adapter?
Utskriftsvy
Tar du strömen till programeraren från USB eller har du någån adapter?
Jag har adaptern.
Kandet vara så at adapten ger fel volt beroende på strömförbruknig på el nätet?
Nej, jag är 100% säker ... Jag har provat batteri oxå .....
det går ej det bara blinkar till
Har du provat och koppla bort strömmen från Mp3:an?
Det gjorde jag och lät den vara bortkopplad 2-3 min,för jag hade samma problem som du har, sen la jag in filen M2_old, fixen och yill sist nya filen och vips så hade jag bild.
@dado2002
Eftersom du verkar ha svårt att köra dom gamla MII filerna så har jag lagt upp lite scriptprogg testa dom också
@lasse52
Vad är det du försöker hämta och varifrån?
filer på comhit till m2
Då är frågan den om det fungerat tidigare och vad du isåfall ändrat sedan dess?
Brandvägg, virusskydd osv....
Det fungerar ju för alla andra :!:
Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Tackar jätte mycket T-bird.
Du kanske kommer inte att tro mig men jag har laddat alla dina skripter och körde de på "måfå" (jag hade inga guider att gå efter) och jag har fortfarande samma problem. VARFÖR JUST JAG :cry: :cry: :cry:
du e inte ensam jag har precis samma problem ingenting hjälper :evil:
kan det va som pena säger att det hör ihop me brännaren ,problemen alltså?
Vet inte om det kan vara problem ..... den har fungerat utan problem de senaste månader ...Citat:
Ursprungligen postat av fiat131
Tror inte att programmeraren i sigsjälv kan vara ett problem möjligen hur den får ström.
Citat från Adteknik
Citat:
Använd en 9 volts reglerad DC-adapter med en 2.1mm DC-plugg. Minuspolen skall vara i mitten. Den skall kunna leverera minst 150mA.
Vad betyder ”reglerad”. Jo den skall kunna leverera samma voltantal vid full belastning som obelastad. Om du har en digital voltmeter kan du kontrollera detta om du känner dig osäker. Batterieliminatorn skall ge 9V när programmeraren inte är inkopplad.
Vad händer om jag använder en 9V oreglerad strömadapter?
När den är obelastad kan dessa ge 17V eller mer och det kan skada både programmerare och kort.
Kan jag använda 12V från min dator?
I de flesta fall går det bra men mät 12V från datorn med en digital multimeter och försäkra dig om att den inte överstiger 14V. Var noga med att plus och minus hamnar rätt!
Fick bild när jag programerde kortet men den försvann efter 5 sek.
Barnen väntar på sina program
fick inte det att fungera först heller,jag gick in på inlägget (hur man programerar m2 kort på rätt sätt) tog den filen som heter old fil och sen filen från 23 dec,då fungerade anorlunda än den filen som hette fix, provade också med filen fix men fick samma resultat som du,det bara blinka till,kanske har du provat detta,kanske inte
Varför kan inte jag progg. med OLD_FILEN ....
:cry: :oops: :cry: Hoppas att CD kodar om snart så att jag kan också titta på tv ... :smile:
Starta brännaren, tryck på spänning till, tryck på phoenix 3,58,sätt i kortet, Starta M2fix filen men extracta den, då kommer den upp som en mapp på skrivbordet, tryck på den com-filen du andvänder på brännaren, vänta tills svarta rutan slocknar.
öppna nu M2OLD, extrakta även den, öppna den nya mappen på skrivbordet och vänta tills allt laddats in, öppna med spöket, se till att rätt com är markerad, starta programmering. när dtta är klart ladda in senaste M2 filen. så funkaade det för mig.
Ja ser att du har inte läst mina tidigate inlägg här .... Jag har provat alt ...Citat:
Ursprungligen postat av super7
Jah har fåt min första Mll kort ock funka med Mp3,6
Sate mp i phoenix 3,58 läge zipade FIX filen prugramerade den i mitfal port 4 ( jag fick pröva flera gånger före jag lyckades) sen Zipade jag nyaste Mll fil då funkade den.
Kanske inget jälp för dei du har redan provat alt.
har du testat om ditt kort fungerar i annan box, alternativt om annat conaxkort går i din box?
För det jag inte kan fatta är varför det slocknade. Det kan vara fel på någon kabel eller switchen också
Jag har ingen möjlighet att testa så ... inga vänner i nerheten .... :cry:
Kan du se Kiosk 1? den är fri kanal.
Ja, det kan jag .. Det är ingen fel på mottagare .....
Äntligen funkar det alt som det ska .... :lol: :lol: :lol: :lol:
Den här nya filen hjälpte .... progg. bara en gång och ... pluf ..... nu fankar kortet och alla kanaler med ....
Ett STOR TACK till Skanekrille, T-bird, pena, och alla andra som har försökt att hjälpa mig de senaste dagarna med att få igång kortet.
:wink:
Hej!
Skulle vara väldigt tacksam om jag fick lite svar, är inte så vass på detta. Jag undrar om något vet om/hur man kan lägga i nya CD-nycklar i rsakeylist till dreamboxen? Det tar alltid så lång tid för listan att komma ut medans MII-filer osv. kommer ut samma kväll.
För att kunna lägga in nycklarna så måste de ha blivit publika först, vilker de inte är om bara MII finns ute. De senaste omkodningarna har nycklarna inte hunnit bli publika innan de kodat om....
Det här är inte klokt ..... :evil: :evil: .... Jag har proggat kortet flera gånger och det funkar inte .... samma sak som med filen från den 23 .... (om du har tid läs hela histotien här) ... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Citat:
Ursprungligen postat av Dado2002
Och nu funkar det inte ? Har du provat med det som T-bird skriver om ström?
Ps du har PM
Ja, jag har redan kollat det med strömen o det verkar OK
Tack för din fil, jag kunde programmera kortet utan några felmedelande + att jag progg. kortet med den nya filen men de funkar inte.
En info till: Jag kan progg kortet utan att öppna bannanen och då får jag inte felmedelande "Failed to get an ATR" som folk brukar få om de inte säller bannanen i phoenix 3.58 mode. KONSTIGT :? :?
"Failed to get an ATR" kan du även få om du i hastigheten trycker på "smart mouse 3.58" jag vet inte fler råd nu, hoppas någon i crew eller någon annan medlem kan hjälpa dig. Lycka till
Hallå Dado2002,
har skickat till dig några filer .Testa .Hoppas att det går bra .
Can någon crow titta på testresultater från min MP - tänkte bara kolla om det är ngn fel på den. :cry: :cry:
-------------------------------------------------------
I/O-pin Testing...
RTS Test...
DTR Test...
Testing C3...
Testing C4...
Testing C7...
Testing C8...
Testing C6...
Test OK
---------------------------------------------------------------
Setting programmer in phoenix mode...
Programmer successfully set in Phoenix mode
Shutting down comport
The programmer exited Phoenix mode as soon as the comport was closed by the test software
This means that a break signal was sent to the programmer
Some computers have a faulty BIOS or drivers for the comport that causes this to happen
Try updating your BIOS, driver, and run WindowUpdate. If nothing helps try your programmer
on another computer to see if there is any difference.
------------------------------------------------
Smartcard ATR Test
ATR received : 3B 24 00 30 42 30 30
Test OK
------------------------------------------
Transmit Test
Sending blocks from 1 bytes in size upto 256
Sending blocks from 1 word in size upto 256
Expected ACK (06h) but received 00h.
Misslyckades att sända ett 1+7 bytes stort block
--------------------------------------------------------
NU funkar igen alt som det ska .... :D :D :D :D :D
Otroligt ... Det är ngt fel på min nya dator .... När jag kopplade in MP på min gamla dator då funkade att programera kortet bara med den senaste filen ... och FIXfilen funkar också ...
Det måste vara fel på COM1 porten på min nya dator eller det är ngt fel någonstans i systemet.
Ngn som kan svara på detta?
Det är ett känt problem med märkes datorer, tex Dell
Är det nått som du har?
En dell har jag och har inte haft problem med det. Inga bekymmer med att progga eller fixfilen
Du har helt rätt Mr. T-bird. Jag har en bärbar Dell som är 2 år gammal. Vet du vad de har för fel?Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Likadant här jag har också en Dell, och har inga problem att progga mina kort :D :D :DCitat:
Ursprungligen postat av Znocko
// X-Files