de enda stället leksand kanske kommer ligga i toppen är kvalserien... bhwaahahaAHAHAH
Utskriftsvy
de enda stället leksand kanske kommer ligga i toppen är kvalserien... bhwaahahaAHAHAH
@2jj:
Jo, tyvärr har du nog helt rätt. Men det enda av dom där lagen som jag ser det okej att hålla på är ju frölunda, så helt galen kan du ju inte vara. :) Att ge fingret till apberget borde införas som regel.
@Leatherface:
Tja, kanske... Men jag älskar inte mitt LIF mindre för det. Leksing tills jag dör!
Och om grabbarna bara spelar som dom gjorde mot brünäs efter 3-1 i helgen så blir vi farliga. :D
iofs ser ja hellre leksand i elitserien än lag som aik eller malmö tar sig upp igen.. dom kan vara där hom håller hus nu...
Vad tycker ni?
Själv kan jag tycka att det vore kul med 14 (kan vi få det redan nästa säsong om DIF skulle åka ur denna säsong och vi inte skulle ha ett enda Stockholmslag med?) Med 14 lag skulle derbygrupperna kunna tas bort och alla mötte alla 4 gånger.
Stängd liga?
ALDRIG! Det vore att ta bort nerven i hela seriesystemet.
Nja, jag vet inte. Visst vore det kul med 14 lag, men samtidigt gillar jag derbygrupperna skarpt.
Men jag håller helt med om att det aldrig får bli en sluten serie och det säger jag inte bara för att LIF har åkt lite jojo upp och ner dom senaste åren, utan för att jag gärna vill se lite nya lag i elitserien emellanåt. Och min största dröm är att se Färjestad åka ur. :-D
Men skämt åsido. Lag som t.ex. SKEAIK som har kämpat och slitit i alla år och hela tiden legat på gränsen skulle inte ha nånting att kämpa för längre. Det skulle ju ta bort hela udden från allsvenskan.
Nu börjar ju elitserien bli ganska rolig igen. Kolla in Luleå HC med just nu 5 bortamatcher på raken och med 5 vinster på bortaplan. Strongt även om en av dem var vinst i förlängningen.
:D :D
bara förloat 1 match på dom senaste 9 med :)
Hmmm.
Undrar hur de kommer att spela hemma ?? Förövrigt så leder Plannja Basket ligan (som vanligt !!).
Ja.. Viss gör Lule ett djäkla bra jobb. Mycket imponerande. Synd att inte laget i MITT hjärta gör ett enda djäkla dugg. :'-/
Äntligen en vinst på overtime
sen att det var mot Leksand gör inget :)
Hade jag varit där hade Leksand vunnit. Så sabla surt att jag inte åkte! :)
Det hade suttit fínt med tre poäng.. verkligen. Men men. Vi knappar ändå in, synd att just brünäs var dom som drog ifrån lite.
Men det känns ganska bra ändå, jag tror att SSK och DIF är dom lag som kommer att ligga under kvalstrecket när det här är slut. Nästa sesong ser vi Brünäs och Leksand i SM-final! Brünäs vinner första två sen tar Leksand över och spelar skiten ur bockbränners dom sista finalomgångarna!
och sen vaknar du och märker att allt bara var en dröm :D
Saxat från annan plats....
Leksands if har på grund av det utsatta tabellläget, beslutat att förstärka truppen med nio (!) spelare. Först skaffar men två judar som forwards, eftersom det är enligt lag är förbjudet att förfölja dom. Anfallet förstärks med en neger en kines och en indian för att bli mer färg starkt. Som backar värvs två bögar så att det blir mer tryck bakifrån. Till målvakt värvar man en 60 - årig nunna, hon har inte släppt in nåt på 60 år. Som reserv målvakt värvar man en zigenare för dom tar allt…… :-)
Ja, de var det bästa jag läst på länge.
Vad vore livet utan drömmar?
HV71 gick till julvila med ny seger
HV71 besegrade Timrå i höstsäsongens sista match. Matchen slutade 4-1
Det luktar sm-guld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kanske inte luktar SM-guld ännu, men det ser bra ut :).
Rätt många matcher kvar...
No offence, men jag ser helst att frölunda vinner om man ska se det realistiskt och titta på de lag som har en vettig chans. HV71 och LHC har så sviniga fans så dom förtjänar inte att vinna och FBK hatar man ju av tradition så då återstår bara Frölunda. :)
Sviniga fans...man tackar :P
Närvarande HV-fans undantagna givetvis. :D
Man får nog tillstå att det ser väldigt bra ut för HV71 denna säsong. Det tar emot att säga så när man håller på Frölunda :evil: Det roliga är att när Frölunda fick sin svit bruten på 72 matcher utan förlust 2 matcher i rad( av HV) började folk och media prata om kris! Skall man se det som att övriga Sverige som inte håller på Indianerna har VÄLDIGT stor respekt för laget?
Att frölunda har en massa respekt med sig råder väl ingen tvekan om.... på gott och ont. Det är kul att det finns ett såpass bra lag i sverige.. det är synd att det inte är mitt lag. :D Men innerst inne är det nog bara psykologiskt, det är ju inte så att dom är i en klass för sig. det är väldigt jämt där uppe i toppen av elitserien.
Du har nog rätt att det handlar mycket om psykologi. Men samtidigt är det så att "money talks", har man mycket pengar kan man skaffa sig en trupp som är bredare och därmed bättre förutsättningar. Som läget är nu tycker jag mig se en fara för Elitserien när den domineras av fyra penningstarka klubbar som kommer att göra upp om sm-guldet. Observera att jag inte sa att någon av de 4 stora(VF,HV,LHC och FBK) kommer att ta hem guldet även om det är det mest sannolika. Vad jag däremot vågar påstå är att minst 2 av lagen kommer att gå till semifinal och 1 till final. Neej.. en jämnare elitserie skulle gynna hockeyn på sikt
imorgon kommer jag att sitta bänkad framför TV med några kalla öl och se när Brynäs tar ett steg till mot slutspel :D, eller vad tror du cichlidae...haha
Haha, kul, det tänker jag också göra, men jag tror inte att ni kommer närmare slutspel faktiskt. Ni vinner inte mot oss hemma den här sesongen och vi verkar inte vinna mot er borta.
Våra grabbar har ju hela sesongen haft tendensen att höja sig ett par snäpp när dom har massivt publikstöd och det lovar jag att dom kommer att ha ikväll! :D
Men det kommer att bli en djäkligt tight och spännande match. LIF-BIK är alltid dom bästa matcherna med så mycket tradition och prestige att det gör ont!
Jag tippar 5-3 sista målet i öppen kasse.
Vinner Leksand mot Brünäs, vilket vi ska göra, och timrå förlorar mot FBK, vilkt dom SKA göra, så är det bara 4p till strecket för oss för att slippa kval. Det känns ganska okej faktiskt. Jag tror att vi klarar det här i år och nästa sesong blir det Leksand-Brünäs i SM-final! Då har Karlberg kommit hem också och då kan inget stoppa oss! :-P
Tänk om Luleå hade lika mycket "skatte" pengar att skänka laget som Djurgården och vise versa. Undrar hur långt upp i serien Djurgården skulle vara?
:clap: :clap: :clap: fan va jag är lycklig....snart tar vi sm-guld
:shock: :shock: :shock:
Hur kan man vara lycklig efter nånting sånt där?
:evil: :evil: :evil:
Nog för att Leksand spelade uselt, men det gjorde även brynäs. Det var nog en sämsta match jag sett på årtionden! Resultatet var helt rättvist och speglade matchen ganska bra.
usch, det här känns tugnt.
Heja Brynäs c-c c-c c-c :D
Nu när slutspelsförhoppningarna är fullständigt bortblåsta för leksands del... tom förhoppningarna att klara sig utan kval är ju i praktiken också helt väck, så får man väl hoppas att Brünäs går till slutspel och petar bort m*ra i alla fall..
Det ska bli skoj att se om Curre hittar potentialen som finns i LIF och gör någonting vettigt av den inför kvalserien, annars kommer vi att ha allsvenskans finaste arena..