Litar du inte på det du läser på andra forum? :?: :?:Citat:
Ursprungligen postat av Kalle_P
majos :) :)
Utskriftsvy
Litar du inte på det du läser på andra forum? :?: :?:Citat:
majos :) :)
Som du själv vet majos3 , Förtroende är bra men kontroll är bättre :smile:Citat:
Litar du inte på det du läser på andra forum? Question Question
Mvh Kalle
majos skrev
Litar du inte på det du läser på andra forum?
Gör du det? Varför är det så många pohop om nogon skriver not?Mvh
Bästa sättet att kontrollera, anser jag, är väl att fråg den som skrev det! :DCitat:
majos :smile: :smile:
Nu är du allt bra blåögd, vad skulle det vara för kontroll.Citat:
Bästa sättet att kontrollera, anser jag, är väl att fråg den som skrev det! Very Happy
Mvh Kalle
P.S. Det här schafset är ju kanska Offtopic så låt oss sluta med det.
Stämmer bra det att jag har blåa ögon! :D Men jag förstår fortfarande inte varför andra/annat forum ska svara för det som annan/annat forum skrivit/sagt? :?: :?:Citat:
Och med det avslutar jag för min del denna diskussion! :D
majos :) :) :smile: :smile:
skall vi återkomma till min fråga! vad skickar dem för info till mottagaren? kan man komma åt detta och varför behövs inget kort osv..
Jag är också mycket nyfiken på detta! Nån som vet eller kan gissa hur det fungerar?Citat:
Ursprungligen postat av pesa
:shock:
Har aldrig satt mig in i hur videoguard fungerar men att dom öppnar för dom här kanalerna är ju ingen skillnad mot hur dom håller reda på vilket paket man abbonerar på.
Skillnaden här är ju att man inte har något kort...?
Man ringer ju bara in och anger sin BoxID. I normala fall laddar de väl ner en nyckel till kortet, men här finns som sagt inget kort...
Kommer du ihåg hur det var när dom bytte system?
Man ringde bara in sitt boxid så öppnade kanalerna och det finns dessutom ett fåtal boxar som det aldrig slutat fungera på. :shock:
Det har du rätt i.
Man undrar hur detta fungerar och varför de fortfarande kör med kort om det inte behövs...?
Man får väl sätta sig in mer i hur NDS fungerar om man skall fatta detta...
om jag minns rätt så behövs inga kort för att se kanalerna,utan det som behövs finns i mjukvaran i boxen
korten behövs för extratjänster tex tvåvägskomunikation
mvh
t
Det är fortfarande en väggs komunikation de kan skicka utt men de kan inte få tillbacka! (rätta mig om jag har fel!)Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av Freelock
Har testat!
Jag hade TV3 och ZTV upplåsta först men när jag klagade att jag inte hade TV6, så när Viasat öppnde TV6 så slutade TV3 och Ztv att fungera :-(
Alltså!
Har du en box med TV3 och ZTV fungerande så beställ inte TV6 om du vill ha kvar TV3 och ZTV.
har beställt men hur skall mottagaren vara på/av? går det fast man har diseqc inkopplad?
Lått tv vara på tv 3 o du får bild ganska snabt!Mvh
fick det att fungera nu! det var någon kontakt i kortläsaren som hade ärgat och då trodde mottagaren att han hade ett kort i, så kan det vara!
Undrar om dom kommer att lägga ut Aftonbladet TV7 som också är en frikanal :?:
tur att man sparade sin gamla nokia 9780s under alla dessa ar.
Har ju en sladd for thor och en for sirius ner fran parabolen sa nu kan man ha bade Canal Digital och Viasat (gratis kanalerna ) samtidigt.
Detta later bra.
Det är en säkerhetsrisk därav de inte kör utan kort. Vad säkerhetsrisken ligger är lätt att förstå nu...Citat:
Ursprungligen postat av atomized
fast viasat använder ju faktiskt kort till sina abb ändå...
Ja exakt för att det är en säkerhetsrisk att köra utan. :roll:Citat:
Ursprungligen postat av trollhattan
loney Aftonblandet TV7 är ju gratis på Thor satelliten.
Dvs inte ens krypterat, jag tar in den helt gratis :D
(Kanske blir krypterad snart, jag vet inte) men de kvittar tycker kanalen är ganska dålig, bättre ha TV6 gratis i sådana fall
här står lite om VideoGuard
http://www.biohemma.nu/filer/viasati...guard-1-04.pdf
mvh
t
Ringde till Viasat idag och det tog bara 4 minuter sen hade jag bild på Gratiskanalerna.
Synd att jag inte fick Tv3 och TV7.
Uppdaterade min 9780s samtidigt och fick de nya funktionerna som Dolby Digital, Sökning av FTA kanaler samt DVB Textning. Har väntat länge på de funktionerna till den boxen kan jag säga. Runt 5-6 år bara =)
TV7 går fri på 1°W om du har LNB för det.
PrOsOn precis som atomized sa, har du nordenparabol får du in TV7 gratis från Thor satelliten (som är canal digital).
Som jag skrev tidigare i denna tråd har jag CD redan. Men har en lnb till Viasat mottagare och en lnb till CD mottagare och hade velat haft Tv7 på Viasat mottagaren.
Har ju även motor till min stora parabol men vill inte gärna flytta den och koppla om sladden till Viasat boxen. De va därför.
Nu kör jag
125 cm Parabol med motor. En kabel ner.
75 cm nordenparabol men en kabel för sirus och en annan kabel för Thor.
Jaha då förstår jag.
Off topic kanske, jag förespråkar ju en sammanslagning av CD + Viasat. Om dom vill borde det gå från EU's sida då boxer finns som konkurrent i marknätet. Plus dom har mer kunder nu.
Tror det skulle gynna oss som vill ha flera kanaler, och kanske lite billigare priser ? men de vet man ju inte.
Hej, är det nån som har fått gatiskanalerna (SVT mm.) att funka via satelit på en icke-viasatgodkänd box. Typ en dreambox?
jag hade ingen viasatgodkänd box, kan jag fixa det ändå?
nej de går inte
ok, synd
Skaffar man gratiskanalerna från Viasat lär dom väl börja
bomba en med reklam och erbjudanden för att man skall
skaffa deras dyra programpaket.
har haft sedan Lör 14 Okt, 2006 och har inte fått ett enda reklam utskick eller samtal så nej de gör dom inte
Ja har gratis kanaler men har inte fått ett enda erbjudande och dom tog mitt namn o address när jag skaffade dem.
Jag håller också med om dem inte skickar ut nån reklam.Men när jag ringde in till dem för att öppna min box så gick den en vecka bara sen nattasvart. Ringde då till dem å gnällde att det inte funkade. Tjejen jag pratade med ville att jag skulle göra en massa inställningar hit å dit, inget funkade å hon sa att hon skulle skicka detta vidare till deras tekniker. En vecka utan att dem hörde av sig tröttnade jag å ville prova igen. Fan vet vad dem gjort, men dem lyckades att dra igång alla gratiskanalerna plus att dem drog även igång trean å z-tv. Hehe det har nu rullat på i ca 4 månader. :lol:
Det befarade jag också. Men jag har haft frikanalspaketet sedan i höstas och de har inte hört av sig än... :smile:Citat:
Ursprungligen postat av abloy
Hjälp?
Man behöver tydligen Box ID(11 siffror) enl Viasat när jag ringer om frikanals paketet , men har en Nokia 9902 o vet ej hur jag lyckas hitta detta nr ( canal digital funkar bra);) :D