Har du sett att det fungerar själv? Annars är det bara snack
Utskriftsvy
Ja jag snackade med en på minhembio.com och det funkade, han har även postat skärm dump men det är ju inget att lita på. Vet inte om det är ngt speciellt plug in dom kör men ett par st har fått det att funka fint.
Edit: länk till minhembio tråden. http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=212841
Det där var lite intressant :thumbup:
Han som skrivit inlägget på MHB kör ju floppy/firedtv, dessutom i MCE :eek: ,så jag går naturligtvis till tystpc för att se om Magnus (generalagenten) skrivit nått om det.
Hittar inget nämnt om det men den som skrivit på MHB verkar vara moderator eller nått, för han har en titel som codriver, om Digital everywhere nu skulle hittat en lösning så måste fler kunna göra detsamma.
Precis, måste ju gå att lösa på ngt sätt...tycker jag.
Det jag funderade på var följande kommentar
Om jag förstått saken rätt (för dålig på MCE) så är TV pack nått som Microsoft levererar och som gör att det man spelar in från kortet sparas i nått oläsligt format så att man inte ska kunna sprida det.Citat:
OBS! Fungerar bara med nya 5.3 beta drivarna från DE... och att du då redan har gjort TV Pack installationen
Nån som kan sprida ljus i den frågan?
Det fungerar inte ändå - det finns ingenting i MCE/TV-pack som gör att det skulle fungera, och - Ja, jag har testat.
Den enda förklaringen jag har till att TV4HD fungerar för vissa är att det sänds ut på olika sätt i olika delar av landet ?
Det låter dock ganska märkligt.
Trodde först att det kunde vara nått med DRM skyddet från Microsoft men vad jag kunde läsa mig till igår kväll så är det redan hackat :lol:
Lutar nog åt att det är en fake bild, för jag förstår inte varför det skulle vara så tyst om det och dessutom har ju ComHem fler HD kanaler, varför bara prata om TV4HD?
Svaret är enkelt... dom har slagit av pairingen på TV4 HD också antagilgen så dom kanaler som går att se isf är SVT HD och TV4 HD.... andra HD kanaler kommer fortfarande inte gå att se tyvärr... comhem hade pairingen avslagen på alla kanaler där ett tag men inte nu längre...
kan ju vara så att det bara är tillfälligt och att pairingen kommer tillbaka på TV4 HD också så hoppas inte för mycket...
Köper inte riktigt det resonemanget. Om det bara var pairingen som var avslagen så skulle alla kunna se den och inget snack om beta drivisar och annat mumbojumbo :P
Det är iaf helt omöjligt att några drivisar skulle lösa problemet med pairingen.... kortet kommunicerar med ett chip som finns i dom boxarna som kortet är pairat till och om inte det chipet kan ge dom svar som kortet vill ha så kommer du inte få nån bild... för att lösa det problemet skulle conax cas7 va tvungen att knäckas och det kommer inte hända på länge... det är inte så enkelt som det är med att emulera boxid och liknande ...
Det är inte svårare än att man reversar hårdvaran och mjukvaran... det krävs inte ens särskilt extrem utrustning, bara vilja och tid.
http://dewy.fem.tu-ilmenau.de/CCC/25...ng.mp4.torrent
om det var så enkelt skulle det finnas koder till alla krypteringssystem som finns idag... inte ens CAS5 är ju knäckt än...
Hej Grabbar.
Jag startade precis en ny tråd ang Irdeto 2 och parning och hur man kan undgå den.
http://www.comhit.net/showthread.php?t=24291
Kanske kan ge en hint om hur man kan ta sig framåt?
Jag beställde TV4 HD som tilläggskanal hos com hem i lördags men jag har inte kunnat få in kanalen i min HTPC. SVT HD går däremot bra som vanligt. Så antingen är pairingen fortfarande påslagen eller så är det något annat fel.
En lite skum sak är att när jag kollade abonnemangsinformation på mitt com hem-kort i Samsung-boxen jag fått från com hem står det att att jag har ett abonnemang (kodnycklar) som börjar gälla först 1 april. Så eventuellt går inte min beställning igenom ordentligt förrän vid nästa månadsskifte. Det låter dock lite konstigt att det skulle vara så. När jag loggar in på mitt konto på com hem står det att jag har TV 4 HD på mitt abonnemang redan nu.
com hem:s kundtjänst tror jag inte det är någon idé att prata med ännu för de har nog ingen koll på detta, särskilt som jag inte har en HD-box från com hem. Skall ta och vänta till 1 april och se om det blir någon skillnad, annars får jag väl se detta som 29 kr i läropengar. Jag tycker egentligen inte att det är värt 29 kr i månaden att ha TV4 HD heller utan det är mest av teknikintresse som jag vill kolla detta.
burken
Har också TV4HD (Large-abb) men ingen bild i HTPC'n heller. DVBViewer markerar aldrig kanalen som av/dekrypterad så jag antar att parningen är i full effekt. Tråkigt som fan.
Intressant att det fungerar för dig men inte för andra. Kan du komma på något som skiljer mellan dina grejer och andras?
* Har du t.ex. fått ett nytt kort från com hem nyligen?
* Har du eller har haft en HD-box från com hem som ditt kort har varit instoppat i?
* Vilket program i HTPC:n du ta emot TV4 HD i?
* Hur dekrypterar du tv-signalen i HTPC: originalkort, SmartWi eller kortdelning?
burken
Jag utgår från att det är så enkelt att skiljer på utsändningen av TV4HD i olika delar av landet.
Har man en lösning där SVT-HD fungerar så ska TV4HD också fungera om den sänds "opairad"
TV4HD ingår ju numera i paketet 'Large'
Nix, inget nytt kort och inte stoppat kortet i nån HD-box innan. Använder DVBViewer 4.0 och delar kort med SmartWi... Fick skaffa en Conax-CAM för att SVT-HD skulle funka, ville dåligt med den VIA-access jag hade då när SVT-HD kom och jag ville testa. Hade lite problem i början med TV4HD men det var nog mycket dekodningen också, sänder 1080i fast 1088pixels så det verkar inte som hårdvaruaccelerationen för grafikkortet funkar och det tar mkt kraft. Spelade in "Halvåtta hos mig" till sambon nyligen och det funkade genom hela programmet iaf... Kan streama till min Popcorn hour också men det funkar väl sådär, kanske mest för att jag kör trådlöst till min Popcorn...
dom håller på lite seriöst här med, men då får man nog hjälpa till lite själv.
http://www.dreamboxx.nu/e107_plugins...hp?119311.last
hörde ett rykten om att comhem kommer skicka ut nya kort som är parade med din decoder.. redan i april ... nån mer som hört det ?
Ytterligare ett rykte. Har du någon källa? Eller är det bara ytterligare ett rykte i raden av rykten för att skrämma folk att sluta köpa Dreamboxar och rätta in sig i fållan och nöja sig med com hem:s skitboxar?
Såvida det inte är HD-kanaler det handlar om känns ryktet inte särskilt trovärdigt. Nuvarande boxar som inte är HD-boxar har väl inte stöd för pairing överhuvudtaget? Och det har väl knappast de CAM-moduler som folk köpt till sina platt-TV heller.
Möjligtvis kan jag tänka mig att com hem relativt snart kommer att börja stödja HDTV på TV-apparater med inbyggda HDTV-mottagare eftersom deras nuvarande krav på separat HDTV-box drar ett löjets skimmer över deras HDTV-satsning.
burken
Det ardis syftar på låter som Canal Digital som skickar ut nya kort ?
I vilket fall tror jag inte att ComHem kommer stödja befintliga TV-apparater med DVB-C mpeg4-mottagare inbyggd, enda sättet att stödja dem är att stänga av pairing helt.
De kommer dock antagligen stödja nya TV-apparater med CI+ inbyggt när det dyker upp CI+ cams.
källan är mycket trolig, men den som lever får se ..
>>rykten för att skrämma folk att sluta köpa Dreamboxar
- snarare en spark ändan på de som kodar kortservrarna :)
som sagt, dessutom skulle de ju behöva skicka ut X antal hd boxar till alla gratis, det tror jag inte de är så sugna på, annars kommer ju kortet att fungera ändå på vanliga kanaler. Det där ryktet kan någon stoppa upp någonstans! hehe
Com Hem kommer antagligen vara bland de sista som chip-pairar sina kanaler.
Först kommer Viasat, sedan Canal Digital, därefter Com Hem och sist Boxer.
Hej,
Vad är Chippairing ? :rolleyes:
Lite förenklat så sitter ett chip i Com Hems HD-boxar som "paras" med ditt programkort. Om du flyttar kortet till t.ex. en box du köpt själv så fungerar inte HD-kanalerna (förutom SVT HD och ev. TV4 HD).
Detta innebär att du bara kan köpa boxar från Com Hem om du vill använda deras HDTV. Alltså om du köper en HDTV med inbyggd DVB-C-dekoder så kan den inte användas för HDTV!
Skulle en sådan här kunna paras med/mot comhem?
http://www.dvbshop.net/product_info....f82b3173dd31f0
ser onekligen intresant ut :)
Det comhem kör är CAS7 chipset pairing... du har fattar rätt det är låst till ett chip i hårdvaran....
det går att ha såna i cams med men det är inte så troligt att nån operatör i sverige kommer tillåta såna i CI standarden iaf... utan man får vänta på CI+ och skaffa en tv/box med stöd för CI+...
skillnaden bla är att CI+ krypterar trafiken mellan camen och boxen...
Ett tips - just nu sänds Viasat Sport HD "opairad" på ComHem.
Tittar just nu på Sverige-Schweiz i HD direkt i min SonyTV med inbyggd HD-mottagare och Alex kopplad till CS-servern.
Har inge med pairing att göra utan dom har haft frivisning i helgen... kommer vara kodad igen imorgon...