till C4free??????
Utskriftsvy
till C4free??????
alltså ... det funkar bra på vissa kort .. alltså guldkort .. min polares kort funkar skitbra .. mitt funkade inte .... men det som behövdes var att jag gjorde ett kort som är baserat på ppua .. inte sa ... prova det .. så ska ni se att det fungerar ! :-) ...
ehh .. glöm det sista inlägget ... det funkade inte alls .. upptäckte jag nu .. hmm ..
Samma här Remote kort fungerar utan problem :lol:Citat:
Ursprungligen postat av Cain0r
...troligtvis ingenting att göra med Comhel´s arbeten. Vid dessa tillfällen stängs signalen av helt.
Mitt Guldkort har, som för er andra strulat fram och tillbaka, medans mitt orginalkort funkar finemang.....
mm.. har heller inte haft några problem alls med mitt orginal kort
Mitt orginal strejkar oxå :-(
Det verkar ju lovande att vissa originalkort inte heller funkar.
Mitt kort er helt mongo (Au Gk) Funkar typ 5min sen blir det en röd ruta i 2 min sen funkar det i 5 min och sen blir det röd ruta i 2min osv. Så har det hållt på hela kvällen?????? :evil: :evil: :shock:
Vad helvete är det frågan OM?
Som sagt verkar som dom uppgraderar nätet eftersom även mitt orginal kort strejkar. Så ta det coolt detta har varit ett problem tidigare och förhoppningsvis så ska det rulla på som vanligt.
Hmm nu funkar mitt orginal kort men inte mitt AU
PLANERAT ARBETE
Datum: 2003-04-28 till 2003-05-09
Tid: Vardagar/dagtid
Plats: Hela landet
Under perioden 28:e april till 9:e maj kommer vi att uppgradera våra nät vilket kommer att ge kortare störningar vardagar/dagtid på våra digitala kanaler i hela landet.
PLANERAT ARBETE
Datum: 2003-04-23
Tid: 00.00-01.00
Plats: Hela Stockholm
Natten till onsdag den 23: april kommer vi att göra ett avbrott p.g.a. arbete som berör hela Stockholm. Detta innebär att alla digital-tv kanaler samt grundutbudet inte kommer att fungera mellan 00.00-01.00. SVT 1, SVT 2, TV4 samt internet cable berörs inte av arbetet.
PLANERAT ARBETE
Datum: 2003-04-23
Tid: 00.01-07.00
Plats: Centrala Stockholm, Saltsjöbaden, Lidingö
Natten till onsdag den 23: april kommer vi att göra en del avbrott p.g.a. arbete som berör centrala Stockholm, Saltsjöbaden samt Lidingö. Detta berör alla digital-tv kanaler, grundutbudet samt internet cable mellan 00.01-07.00. SVT 1, SVT 2 samt TV4 berörs inte av arbetet.
Kanske e en lite dum fråga, men kan jag programmera funcard i min mp3.5 brännare?
Det går utmärkt med Multiprogr.0.90. Finns här guider/filer. :smile:
inte hittat ngn bra guide för slipstream? finns det någon s.k BRA?
Sliptream fungerar med funcard, och i morphex 3,6 finns som alternativ när du programerar.
vill du arbeta extra så finns guide i myrhans (stavning?) sida
Mitt au-kort funkar iaf perfekt, har gjort så under hela tiden de arbetat.
orig.kortet funakr osså, kollade precis
har mitt med gjort. verkar som att vissa serier slipper fakenycklarna. mysko!
Att bara vissa kort funkear beror nog på hur man gjort sitt AU kort. Mitt GK fungerade hela tiden igår och jag har bara lagt in MK00 MK01 under 008800. Hela FFF410 är tom förutom på SA o UA. Detta kan det bero på men jag vet inte. Någon annan som har någrs tips?
Jag har guldkort på lite olika håll i stan och en del av dem har gått
oberörda genom hela den här rullen! Allt funkar till och med PPV funkar!
Givetvis så funkar varken mitt Guldkort eller org.kort, men de Guldkort
som funkar är baserade på exakt samma kort så det är nåt riktigt mysko
i görningen här.....
Några tankar???
Från föregående sida och det verkar funka
:D
Är det så att har man kort med mer minne så funkar det!!! Så är det för mig iaf! Har provat samma fil till guld och green! Green funkar men ej guld!!??
Det som fungerar med GK just nu är GK-remote.Ta bort allt under
Ident 008800 droppa i Morphex och bränn.Knappa in aktuell kod med fjärren
eller skriv in aktuella nycklar i Ident 008800 innan Morphex om du inte
vill använda fjärren. :smile:
Har ett GK au-remote. Lade nyss in ppv-film koderna. Dom fungerar bra. Undrar om man kan lägga in gårdagens koder,som är för dom vanliga kanalerna, fast jag har au-remote? Någon kanske har provat. :lol:
Nej,koderna till basutbudet strular på au-remote,GK
verkar då inte funka
ok, för att sammanfatta lite! sänder comhem ut fakekeys lr inte? är detta isåfall problemet lr beror det på deras arbete som pågår just nu??
Nu börjar det luta åt att detta rör sig om ett medvetet test.Tydligen har
detta praktiserats i Danmark tidigare. GK fungerar endast gjorda som
remotekort.Gjorde ett som fungerar.Har suttit i ett par timmar nu.
ja blir alldeles kallsvetting nu, har precis beställt en Humax 5100-C och ja har bara ett guldkort i mina ägor för tillfället. Om detta strul som jag bara kan följa via forumet/mirc fortsätter gör jag bäst i att införskaffa ett Funcard, men klarar Humaxen det? Tacksam för svar! / birre
så med andra ord, bajj bajj AU =/
Funcard/Slipstream fungerar
Men ge inte upp hoppet för GK.Håller på och testar:Remote GK fungerar
(se ovan)Testar fn. GK med alla svar :ja i Morphex-ppua serial nr. på
Au-remote.Har varit igång 30 min. :smile:
Jag har inte gjort något me mitt au gk och det har nu fungerat i över en kvart. :D
verkar som att det fungerar fint nu igen. kanske tillfälligt men vem vet
C-H har kanske avslutat testet innan org.kortsinnehavare med abb.
Lynchar C-H. För tydligen har en del org.kort strulat.
jupp jag ropar inte hej än på någon månad
Meddelande till klarte!!
Hade tydligen problem med mitt GK som jag hade gjort på sättet som jag beskrev innan. Jag var ej på plats att testa personligen men men kompis som testade var lite tve tydlig med sin info men har nu bekräftat att dat strulade där också.
Synd att jag inte kunde vara till någon hjälp där. Hoppas att stormen har bedarrat för er som andänder GK.
Ha en trevlig och problemfri helg. :-( :smile:
Nu skulle jag vilja få lite hjälp med lite ordförklaringar. Jag har ett kort som jag fått av en bekant. Han kan inte så mycket om sånt här och det är hans polare som fixat mitt kort. Jag däremot vill lära mig så mycket som möjligt och läser här så ofta jag kan. Har inte haft något problem med det som diskuteras i denna tråd och undrar därför vad jag har för kort. När jag slår in nya koder använder jag dom för GK och behöver remota vanliga, PPV film och sport men allt funkar. Innebär "AU remote" att man just kan remota med fjärrkontrollen? Innebär "orginalkort" att jag har ett kopierat orginalkort som gör att jag slipper problemet som diskuteras i den här tråden?
Olika typer av kort:
Remote = kort man bara kan ändra via fjärren.
AU Remote = Kort som uppdaterar sig själv + ändrar via fjärren (bra för PPV)
Modd. Org.kort = MOSCat kort som när allt är rätt gjort så uppdaterar den sig själv förutom PPV. Då får man lägga in denna kod in kortet själv (fungerar ej via fjärren).
Rätta mig någon om jag har fel.
Hoppas att jag var till hjälp
:D
Har hört att man kan använda et programsom heter Ethereal för GK. men har inte själv provat detta då jag inte vet var man får tag på programmet men någon annan kanske vet????