bästa sättet använd teamviewer....du kan var som helst kolla på dina kanaler...då behövs det 10Mbit
Utskriftsvy
bästa sättet använd teamviewer....du kan var som helst kolla på dina kanaler...då behövs det 10Mbit
du kan aldrig nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en router även om du öppnar alla porter.
men du kan lätt nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en swich
Hur menar du då?Citat:
du kan aldrig nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en router även om du öppnar alla porter.
men du kan lätt nå din box från jobbet om du har kopplat boxen till en swich
Jag kommer åt min DB från jobbet!
ja,som jag brukar göra...........du kopplar så här,,,,, internet till swich från swich till boxen
Det där är ett ganska säkert sätt att få sin Dreambox hackad... :(
Dessutom funkar det bara om du har Bredbandsbolaget eller en annan ISP som delar ut flera IP-adresser. De flesta ISP:er delar bara ut en IP-adress och då kan du inte göra så för då får du ingen IP-adress till datorn...
det är inte lätt blir hackad de måste veta vad din dreambox har fått för ip....ip börjar inte så 192.168.x.xxxxx om du har swich.
hur man blir hackad om har redan låst boxen?
cyberbata, det är inte så att du ändå har en gammal rutten router och skulle behöva byta? ;)
Isf skulle jag rekommendera en som stödjer VPN, måste va bland det enklaste och säkraste + att det är väldigt användbart till mycket annat.
Har du banbredd så det räcker? Så det inte är därför strömmen bryts.
Dummaste jag hört, klart man kan.
Det är mycket enklare än du tror, speciellt om du bara har en switch då finns det inget som skyddar din box.
Finns flera exempel på forumet där folk fått sina boxar kapade.
Jag håller med er,ibland jag kör så när jag är inte hemma finns nåt viktigt att titta på annars brukar jag använda teamviewer med min egen lösenord som är säkraste sättet kopplar jag router också....jag förklarade bara,man kan nå sin box via teamviewer,vpn,crossloop,vnc också vidare
Nu har jag testat att portforwarda till 31344 porten men då när jag skriver in http://xxx.zapto.org:31344 så funkar det inte, får ej kontakt med boxen för att ströma. :(
Vad har du för upp hastighet på ditt bredband? :)
om du inte har 10Mbit kan du inte strema även om du når boxen
Hej
Gör en portforward i dlinken till boxens IP:31344 och regga dig på dyndns och skapa ett alias till ditt externa ip och sen kan du använda det alias:31344 för att nå din stream men du kan fortfarande inte byta kanal.
//Anders
Kan man inte strömma med lägre mbit typ 6 eller 7?
har provat med 5-6Mbit bilden kommer sen stänger av sig....men det går bra med 10Mbit
Jag använder no-ip och det fungerar.Citat:
Måste det vara dyndns eller går det bra med no-ip?
Har du provat om det fungerar med http://xxx.zapto.org:31344 i ditt hemma nätverk först ?
Om det fungerar kan du prova utifrån.
Om det inte fungerar har du kanske gjort portforwarding fel.
Annars kan du ju prova med din 192.xxx.xxx.xxx:31344 adress i ditt interna nät.
Kör du med vlc och använder öppna nätverksström?
Vilken image kör du?
Jag använder en gammal 7020 med pli beta image.
Med http://xxx.zapto.org:31344 funkar det inte i min nätvärk men när jag använde port 8001 så funkar det, men inte ut med vlc.
Ut funkar bara webinterface men kan inte se tv för att vlc plugin dör hela tiden.
Image sim2.01 Gemenin 5.1. vet ej om det har någon betydelse att det inte funkar?
Har du valt att installera mozilla a pluginet när du installerat vlc ?
Alltså, jag är inte helt säker. Men jag tror att det här med port 31344 är PLI-specifikt, alltså något som bara fungerar med PLI:s images. Du verkar ha Gemini och där tror jag inte den här funktionen med port 31344 fungerar. Jag kan ha fel men jag tror det är så.
prova dreamstream behöver man inte vlc
ladda ner här
Har du inget alt i webgränssnittet som ger dig en "stream.m3u" playlist fil som du sedan kan öppna som text o få port nr ifrån?
Verkar stämma att den 31344 bara är för PLI.Citat:
Alltså, jag är inte helt säker. Men jag tror att det här med port 31344 är PLI-specifikt, alltså något som bara fungerar med PLI:s images. Du verkar ha Gemini och där tror jag inte den här funktionen med port 31344 fungerar. Jag kan ha fel men jag tror det är så.
Vad jag läst när jag googlat är PLI bästa image för att få streamingen att funka bra.
Nä det vet jag inte men du kan läsa lite på http://openpli.org/
Jag tackar alla som har hjälpt mig. Men nu har jag fåt det att funka utanför hemmet. Installerafe tunissat streaming program och körde konfig. och det tycks inte ha någon betydelse efteråt om datorn är igång. Det funkar i allafall. :)
Kul att det fungerade!
Japp funkar fint...nu har jag testat lite runt och man behöver minst 10mbit lina för att kunna se stream utan hackningar.
Nu är min nästa fråga finns det nåt sätt att stream läggre en 10mbit från boxen typ 5-6mbit?
Har läst nånstans men hittar ej det igen.
Var hittade du programmet?Citat:
tunissat streaming
Jag installerade det från en sida men fick virus tror jag. Hela datorn fick tuppjuck och det blir nog att köra format c: :(
Ajdå illa...jag hade ingen problem med min plugin. Plugin hämtade jag en av de 100 tals sidorna jag var på och minns inte vilken men jag kan kolla upp om jag har det kvar på datorn så kan jag maila den till dig om du vill ha den fortfarande.
ps. jag använder inte den mer.
Använder du inte tunisat längre? Hur fick du din streaming att fungera?
Tunisat körde jag på Gemenin men tror inte det behövdes där heller för jag upptäckte att det var jag som gjort fel från allra början.
Nu kör jag med open-pli.
Gjort som alla andra:
1. Maskerat min riktiga ip med dns eller no-ip.
2. Portat boxens adressen utåt med port 8001 + webb port 80.
de va de hela :)