finns med i zip filen www.azbox-Enigma.eu
Utskriftsvy
finns med i zip filen www.azbox-Enigma.eu
Det verkar inte vara så. Jag har en ELITE så jag kan inte kontrollera det själv, men det finns en del påpekanden om att bara den ena tunern fungerar på EU-Enigma-hemsidan.
Har plockat fram min Fortec Star-trotjänare. Kan återigen se på TV medans jag väntar på att någon skall lösa mina problem ;-) (Blir väl att ta helgen till att sätta mig in i plug in-världen och att lusläsa en DREAMBOX-bruksanvisning)
Om jag stoppar in ett kort i AZBOXens kortläsare, skall chippet vara uppåt eller nedåt?
Hur går det för dig? får du någon bild?
Jag har plockat fram min FORTEC STAR HD-box igen. Skall försöka ta tag i ENIGMA. Tror att jag behöver hjälp med hur jag skall få snurr på CD-kortet under ENIGMA. Det är troligen inte oöverstigligt, men kräver nog en dags pulande. Bilden på de fria kanalerna är riktigt bra och mottagaren svarar snällt på fjärrkontrollen så ENIGMA är vägen att gå.
Ny version på ENIGMAs hemsida. Påstås ha stöd för kortläsare. Någon sm redan har provat FWn?
RTi core 1.0.3 BETA
Det är riktigt trevligt att kunna spela upp TUNGA mkvfiler utan problem med varken ljud eller bild.
Hoppas att AZBOXens kortläsaren kommer igång med nästa fw
funkar det med dubbla tuners?
Har du fått kortläsaren att fungera i ENIGMA2?
Sugen på att prova att lägga in den nya imagen men vill veta lite mer om den.
Fungerar textning på olika kanaler och kan man köra med mgcamd som klient. Har en DB7020 som server.
Fungerar kanalsökning?
Om mgcamd fungerar kan man ladda ner den från någon pluginserver? Är det bara att editera i var/keys som vanligt?
Hej West Bromwich, jag tror att vi lla väntar på att någon annan skall prova. När jag har provat har jag märkt att återställningsskriptet till den ursprunliga FW fungerar alldeles utmärkt. Tror att den interna kortläaren skall fungera i den senaste imagen, men att det inte finns stöd för CI ännu.
Så har säger dom ang interna kortläsaren på www.azbox-enigma.eu
Not working (yet)
Ok ! Tack för svaren.. Får vänta till undertextning fungerar då..
Jag testade att lägga in E2, men i displayn på AZ:n blinkar det bara "RESCUE MODE?"!!!? Det händer inte något mer än så! Jag gjorde som det stod, matade in det nya IP i AzUp. AzUp började arbeta, men sen stod det att den inte fick kontakt med boxen, och att jag skulle starta om boxen. Och det är där jag är nu, med "Rescue Mode?" blinkande i displayn!!
Någon som har en aning om vad som skall göras nu?
Vad händer om du kör om allt?
Nu har jag börjat om, och får fram IP-numret i displayn. När jag kör AzUp står det:
11:10:33 > Connecting...
11:10:33 > Login...
11:10:34 > Login Success.
11:10:34 > Check rescue mode
11:10:34 > You have NEW kernel in your AZBox
11:10:35 > Rescue mode - OK
11:10:35 > Getting patch.bin ...
Sen kommer upp ett nytt fönster med texten:
Connection to service failed!
Pls Switch Off and Switch On your AZBox and try again!!!
Har provat att stänga av och startat igen, men samma meddelande kommer igen!?
kolla så att du kör med rätt AzUp.. rätt AzUp till 1.0.3 är V1.2.5 om det är RTi core 1.0.3 BETA du ska köra in?
Prova att återställa till AZs mjukvara och försök igen med installationen av ENIGMA.
Förresten, du har inte tagit ut/låtit minnespinnen sitta kvar för tidigt/för länge?
Nu har jag fått det att funka! Jag installerade en tidigare version, sedan körde jag in den senaste. O, nu funkar det. Har dock bara testat några få "gratis"-kanaler! Boxen känns mycket, mycket snabbare än med org. fw!!!! :o) Nu ska jag "bara" få in ccCam i Az:n! Någon som kan något i denna fråga? Tänkte köra min DM7000 som server, och då blir Az:n klient.
Jag laddade ner och installerade v1.0.29(tror jag att det var). http://www.azbox-enigma.eu/e107/download.php?list.2 Det verkar vara väldigt viktigt att man använder rätt AzUp!!! Alltså den AzUp som följer med i respektive version. Efter att den var installerad, gjorde jag en ny install. med den senaste E2 (RTi core 1.0.3 BETA). Detta gjordes med medföljande AzUp! Alltså, även ny install. av AzUp!
Hoppas att du blir lite klokare av detta. Det funkade för mig, men tror inte att det är så här det ska gå till!! Förresten, läs medföljande ReadMe som finns i AzUp-mappen och följ intruktionerna. Själv fick jag läsa det 2-3 gånger innan jag gjorde/kopplade som det stod!!!!
Tack! Ska testa det imorgon. Men jag är alltså fast i en loop av "Rescue Mode?" och "89.xxx.xxx.xxx". Ska jag använda mig av v1.0.29 och medföljande AzUp och därefter göra samma sak med RTi core 1.0.3 BETA och medföljande AzUp? Jag har redan testat med RTI core 1.0.3 BETA och medföljande Azup som finns i .Rar-filen. Dock har jag ju fått de felen du fått.. Är det så att den inte hittar setup.bin filen eller vad är problemet? Som sagt ska jag testa imorgon. Får se om det blir någon framgång! :)
Edit: Något annat jag undrat över är: När det kommer "Rescue Mode?", vad ska man göra då? Bara vänta eller ska man som jag tidigare gjort trycka på on/off knappen framme vid Azboxen?
Ser att dom släppt en ny version RC1. Det blir nog att vänta till nästa och prova då verkar det som undertexterna ska fungera.
Citat:
What is comming in RC2 :
- Recording and DVB Subtitles, and other stuff regarding functionality :)
- You can expect RC2 before 31.12 or on New Year eve :D
Hej,
har inte uppdaterat till ENIGMA2 än, kör Boxen trådlöst och undrar om det kommer att funka trådlös med AzUp? eller måste skaffa 30m TP kabel!
AzBox Premium HD
MultiCas
Jag tror har hittat svaret här:
http://forum.azbox-enigma.eu/viewtop...=wireless#p399
synd att inte går .. får avvakta ett tag till.
Boxen behöver inte vara ansluten till varken TV eller antennkabel. Flytta boxen till routern och använd 1,5 meter kabel istället.
Har fått det att funka! Är det bara jag eller funkar det inte bra att spola fram på hd filmer på engima2???
jag har RTi core RC1 Enigma 2 och det står att den inte är "konfiguerad" och därför kan jag inte utföra någon manuell sökning .. Vad är problemet?
Du får konfigurera den. Ställ in i menyn vad du har för utrustning (LNB och omdet går DISEqC)
Jaha okej, ska kolla på det. Är det så att standard knapparna inte fungerar för er också? Verkar väldigt mystisk version jag har..
Menar du fjärrkontrollen? Jo, ENIGMA2 använder fortfarande Dreamboxfjärrkontrollippsättning. Resultatet blir att saker ligger under andra knappar än vad det står på AZBOXens fjärrkontroll.