Ja det kan man ju fråga sig förståss, och med tanke på hur den här tråden har utvecklats så undrar jag också lite hur jag orkar engagera mig i detta egentligen. Tar ju mer tid att hålla på med detta än annat man vill göra... :lol:
Men detta och andra forum om boxar, värmepumpar, mediaextenders, foto eller vad man nu är intresserad av är ju lite av vad som gör livet intressant. Man lär sig dessutom en massa och är det nånstans man löser problem och framför allt hittar/får information så är det här, i forumen, inte med butikerna och säljarna. De ligger ofta hopplöst efter i kunskap...
Sen när det gäller hur det kommer sig att tiden bara kan gå, så är det nog inte konstigare än att man ju börjar med att höra av sig till säljaren, hör inget och tiden går... Man hör av sig igen, jobbar och står i, åker på skidsemester, hör av sig igen, jobbar lite mer, sköter hem och familj, hittar mer information från konsumentvägledaren, hör av sig igen, tiden går och sen lackar man ur... Att jag inte lackat ur tidigare har väl sin orsak i att vi har en "backup" i form av en DVD-Recorder med HDD som löser en del av behovet. Men den är ju inte i närheten av en DM när det tex gäller att spela in allt vad familjen vill få inspelat förståss
Och löda kan jag nog, jag har tom en lödpenna hemma ;)
Så kanske ska jag ta mig tid till det istället, men då har jag nog tappat all möjlighet att få ärendet hanterat via reklamation...