Hmmmm.
Öpnna din newcamd.list & skriv in det som står i filen manuellt i din Skybox.
Utskriftsvy
Hmmmm.
Öpnna din newcamd.list & skriv in det som står i filen manuellt i din Skybox.
det gjörde jag många gånger, men det funkar inte, öppnar inte några kanaler ?
Vilken firmware version har du i boxen och hur ser din newcamd.list ut då?
jag försökte med några olika firmware men det funkar inte. Det ser ut så
CWS = newcool.dyndns.org 11112 287sravhgtsbnash 496t0a2sa4axcsfr 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
Vilken firmware version är bäst med mgcamd ?
Hej, Jag har samma bekymmer. Jag har labbat fram och tillbaka, men får inte till det. Klienten verkar inte köra MgCamd. I MgCamd-menyn kan man inte aktivera på samma sätt som CCCam.
Hej!
Jag kör med firmware NM_HDS2_CMT_1010200755.abs utan problem med MgCam.
newcamd.list ser ut så här CWS = 192.168.1.100 11112 box1 box1 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
Man aktiverar inte mgcam på samma sätt som cccam utan man laddar in filerna från usb och startar sedan om boxen, om man har ett fungerande nätverk i boxen så ska man se vid uppstart av boxen att den startar mgcamd.
Jag vet inte hur det är med kotonamn och lösen om det finns någon begränsning i antal tecken.
Hej, Jag kör HDS2-10-11-08:1100CMT.
Den nya firmvaran visar ett nytt menyval "Newcamd server setup", vilket min gamla firmware inte gjorde.
Har nu petat in alla uppgifter.
Servern står bredvid och har newcs 1.67 installerad.
Det verkar som att klienten försöker prata med den, men något är inte rätt. Servern logg säger "Can't decrypt client msg, rejecting".
Inställningen är samma som för min gamla Dreambox 500, men jag vill byta eftersom den inte har HD.
Min gamla box kör Mgcamd 1.30d.
Hur vet man vilken MGCAM S9:an använder?
Någon som har en aning om vad som felas?
Hej,
Kan det vara ett problem att S9 enbart godtar små bokstäver, fast jag har använt stora bokstäver i Dreamboxen?
Hej!
Själv kör jag newcs 1.65 på dm7020 som server och mgcamd 1.31 på clienterna dm500 och dm800. Openbox s9 och dm maskinerna kör alla med små bokstäver i konto och lösen.
Har aldrig haft något bekymmer att ansluta och koda upp. Testa med småboksäver i konto och lösen och korta kontonamn.
Jag har 6 tecken i konto och 7 tecken i lösenord. Är det för långt?
Newcs säger "possible bad checksum?". Någon som vet var checksumman ligger
Om det även står nått om des_decrypt så måste du kolla att raden 01 02 03 osv är lika som på servern, och kolla även så att du inte använder ett konto som du kör på en annan box. Varför inte prova kortet i Openboxen och köra newcamd.list mot 127.0.0.1
Konto och pass på 7 tecken är ok, men har för mig att jag sett nått om max 8 men kanske var en annan box.
Deskey är olika. På servern och i Newcamd.list står det exempelvis 01 02 03 ... men i Openbox står det 010203. Kanske inte har någon betydelse, men för övrigt är koden lika.
Någon som vet om Deskey måste vara numeriskt för att fungera i Openbox?
Jag har fått uppgift att Openbox inte klarar MgCamd med hex med dagens firmware, utan att deskey måste vara numeriskt. Är det så?
Min Openbox identiferar sig som Client:Generic mot servern, men det skall vara Client:MgCamd.
Har testat både med och utan Cccam.cfg. Skall den vara med?
När du använder CCcam.cfg skriver du en N: line för Newcamd/Mgcamd.
Vill du kontakta en CCcam-Server blir det C: line.
I MgCamd avdelningen kör du med en newcamd.list eller matar in uppgifterna med fjärrkontrollen.
Man skall inte använda båda metoderna samtidig, antingen CCcam.cfg eller newcamd.list, när det gäller samma server.
Med identifieringen kan man tricksa. Skriv efter DESkey en siffra 1 till 4 och du får olika identiteter.
Mvh Kalle
Du skriver: "Skriv efter DESkey en siffra 1 till 4 och du får olika identiteter"
Menar du i filen NewCamd.list?
Ja jag menade det, men har kollat nu i den här boxen fungerar inte tricket.
Men det spelar ingen roll även GENERIC funkar.
Mvh Kalle
det börjar likna nåt.
Jag kör nu enbart Cccam.cfg och nu loggar boxen in och jag har rensat i Deskey (det låg lite texter på slutet som jag plockade bort), så jag får ingen can decrypt client msg (som jag hade tidigare).
Men... varför spelar den inte.
Loggen på Newcs borde visa att det skickas nycklar, men det kommer ingenting.
Klarar boxen nycklar som innehåller A-F?
Finns det något annat jag kan testa?
Hej
I min CCcam.cfg ser det så ut N: 192.168.1.1 15000 kalle johan 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
I Manage CCcam.cfg fönstret står det 1 N: 192.168.1.1 kalle 15000 Online √ när jag är i gång
I NewCS Managment Console ser det ut så
Mvh KalleKod:.-------------------------------------.---- --- -- - -
| Newcamd Port: 15000 | CAID: 090F | Reader: 0 (phoenix)
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.
| ID | Username | Logon Status | Ok ECM | Bad ECM | EMM | Hostname | Client | Spider | AU | SO |
|----|-----------------|--------------|----------|----------|----------|---------------------------|------------|--------|-----|-----|
| 02 | kalle | 00d 12:23:21 | 1452 | 0 | 0 | 192.168.1.108 | Generic | No | Off | On |
Hej,
Cccam.cfg ser likadant ut,
Manage Cccam.cfg ser likadant ut,
NewCs Management Console har jag aldrig tittat på: Hur startar jag den?
Min logg tittar jag på och då ser jag att Openbox loggar in, men sen är det tyst.
Tycker inte jag skall behöva göra något i Newcs, kör 1.67 och den snurrar normalt.
I Dreambox ligger en konfigureringsfil som heter mg_cfg. Behövs inte den i Openbox?
Det finns tre sätt att konfigurera MgCamd. det är bara en som loggar in på Servern, och det är om jag lägger en N: rad i Cccam.cfg. Tyvärr gör den inget mer. Varför vet jag inte. Om jag använder NewCamd Server Setup eller MgCamd Plug Setup så loggar den inte ens in på servern. Hur sparkar man igång den?
Hur tittar man i Newcs avdelningen ????
Nu spelar Openbox med MgCamd som jag konfigurerat via MgCamd Plug Setup, men servern säger "can't decrypt client msg". Har prövat med och utan text efter DESKEY. Jag kör med CWS_MULTIPLE och har angett två portar. Nyckeln är rätt och Alfanumerisk (Hex). Någon som har en ide?
Hur tittar man i Newcs avdelningen ????
Man följer denna länk, då kommer du till den forumsdelen.
http://www.comhit.net/forumdisplay.php/32-NewCS
Nu funkar Openbox hjälpligt. Min summering: Man får helt Ok bild, men man får hela tiden frysningar på en satellit (Kan nog ordnas med en uppdatering av MgCam/NewCamd. Vet någon hur man kan göra det?)
Och tyvärr: Deskey måste vara numeriskt, man kan inte använda alfatecken.
hos mig ser ut så
N: newcool.dyndns.org 11112 287hrilvhgtsbnash 496t0a2sa4axcsfr 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 år det rätt ???
och det står att är online, med det kommer inte något bild
01 till 14 är en uppräkning av 14 hexvärden. Oftast skriver man 01 till 14, men det är inte den rätta koden, Det är bara ett exempel. Koden kan ju vara allt från 00 till FF. Kolla att du har rätt kod. Jag menar att openbox inte klarar att deskey innehåller något tecken A,B,C,D,E eller F, fast det det korrekt och tom ganska vanligt om du kör Dreambox.
Jag vet inte om "Online" betyder att du har OK trafik eller att newcool.dyndns.org pekar på rätt IP adress.
Textningsfundering,
Hur är det med textning på den här boxen, lirar teletext och dvbtext och fattar den själv att den ska hämta swe text alt kan man spara inställningar per kanal? Är sugen på en men vill undvika att behöva välja textspråk vid varje kanalbyte.
Tack på förhand
Både på kanaler typ canal+ och canal+ hd ?
det finns en Subtitle knapp på fjärren. Har du valt språk där så verkar det följa med. Svenska å,ä och ö ser lite lattjo ut, annars ok.