Har testat att köra AU guiden men med MorpHex 3.7 och angett Geo34WC som filformat men ingen lycka. Det funkar samma som tidigare. Kan se på Alla kanaler utom C+ kanalerna, TV1000 kanalerna och PPV.
Har jag missat något ??
Utskriftsvy
Har testat att köra AU guiden men med MorpHex 3.7 och angett Geo34WC som filformat men ingen lycka. Det funkar samma som tidigare. Kan se på Alla kanaler utom C+ kanalerna, TV1000 kanalerna och PPV.
Har jag missat något ??
samma sak för mig.
fungerar inte här heller :cry:
Har en Sagembox & Guldkort men vet inte om boxen är uppdaterad eller inte. Har iaf testat att trycka in alla koder med snabbt tryck på retur efter. Ändå funkar det inte. Kan man på något sätt testa om man har lyckats få bort AU?
Nån som har några andra tips på vad man kan göra? Kanske ska nämna att jag inte har någon brännare...
/Skyldig, vill se fotboll nu ju!
Jag har oxå testat med Rays förslag utan att lyckas
Men därimot så har ppv startat igen... man får väl vänta på att de tar bort fakekeys.. utan att se på fotboll.. snyft
Fungerar PPV Sport nu eller är det bara som det ser ut tro?? :?
De kanske inte kodar på helger?
ok nu skall vi se så med andra ord så är det bara att göra kortet till ett remot kort annars går det inte att lösa???
ni som kör med slipstrem filerna hur gör man dom filerna???
är det bara att använda morphex
får man rätta filer då om du har en previder från ett orginalkort???
Japp, bara att droppa provider från orginalkort och vipps har du slipstream..som är Au/Remote.
ok tack tack och då skall man klara sig undar fejkkoder???
en sak till!!! det finns ju bara slipstreem till funkard men det är det jag sakll använda då eller?
Kör annars Geo34CW till guldkort slipper ni fakenycklar :D 8) :lol:
Nix, verkar som om inte Geo34CW fungerar ordentligt. Ja, slipstream är enbart för funcard
men hur får du det att funka på ett guld kort då om det bara är till fun??? eller måste man ha ett fun och sedan köra det ill comhem en då? :wink:
jaså? Funkar klockrent här + några andra som har fått det att fungera! jo då....
Får väl gå efter era erfarenheter eftersom jag inte provat själv.
Jag har testat med 8 olika provider,gk morphex 3,7+Geo34CW och bara 2 funkar felfri. Verkar som att 34cw funkar bara med vissa filer :-( :-(
Jag körde från mitt orginalkort iallafall o det funkade!
Har läst fram och tillbaka under forumet med fakenycklar och röd ruta.
Om man har ett au-remotekort och gör om det med fjärrkontrollen till remotekort. Är det möjligt att gå tillbaka med hjälp avfjärkontrollen igen??
Antar att man måste ha koll på sina mk-nycklar. Hur kommer man åt dem enkelt. Man kanske helt enkelt måste bränna om kortet i detta fall.
Novis, men tacksam för svar
(Innan man pillar med kortet..) :?:
Nej du kan inte knappa tillbaka den om du inte vet vilken MK nyckel som du tar bort.
Åhh skule du veta det så har du säkert en brännare så då är det ju bara att bränna om kortet.
Mvh Hoqqe
Ställer mig i byte av hemlig kort kod.Trycker in 1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107,gör allt rätt. Närjag sen trycker in koderna till Canal+ händer ingenting! VARFÖR! (har goldcard)
Jag läste att i MorpHex 3.7 kan man använda sig av Geo34CW för att guldkorten ska ignorera fakenycklar, jag har testat detta men får det inte att fungera.
Några tips?
//Per
Gäller att man har en provider.txt fil som är ganska ny.Citat:
Ursprungligen postat av MobbA
Så även om det är CW så är det inte säkert att fet funkar för alla.
Mvh Hoqqe
MorpHex 3.7 innehåller lösningen till ComHem för Guldkort genom filformatet Geo34CW som bara uppdaterar på rätt CW och därigenom ignorerar de falska nycklar som ComHem skickar ut och sabbar C+, TV1000 och PPV. Utöver detta finns lite "eyecandy" genom att man nu kan få MorpHex helt eller delvis genomskinligt på nyare versioner av Windows, faktiskt mer användbart än det låter, speciellt om man kombinerar det med "Always On Top"-läget...
3.7 - Feature release
-New format: Gold/Galaxy (Geo34CW)
-Added setting to choose opacity of the application window.
Japp det stämmer... skapa bara ett vanligt AU GULDKORT med hjälp av Geo34CW i MorpHex så fungerar det klockrent :)
...eller kanske inte för alla... :cry:Citat:
Ursprungligen postat av frozen
MobbA:
Hur är detta möjligt ?? :?
Jag har testat med 3 olika providers, nya som gamla och alla fungerar.
Va skummt... :!: :?:
Testa använda SA+00, InsertUA /Serial = NO
Eftersom jag har ett AU kort, och det fugnerar allt utom TV1000 o Canalplus.
Nu har jag en millenium bränanre helt klart köpa ny ska jag göra en 3.5 eller vad dom heter.
Men finns det någon möjlighet att ändra i sina befintliga filer för att få det att fungera?
Kan man på något sätt ta ur nyklar ur korten?
Det är mina egna nyklar men en kompis ordna det åt mig
MVH
Markus
rätt CW måste vara inställt annars fugerar de inte
dum fråga vad är CW för något?Citat:
Ursprungligen postat av Mach 1
CW är kort för Customer Word pointer. CW är sista byten i PPUA och identifierar en enskild kund i SA gruppen. PPUA = SA(3 bytes)+CW(1 byte).
Fake koder skickas till en eller flera i SA gruppen. Valida PPUA (rätt CW) får bara de riktiga koderna och inga fake. Om ett kort struntar i CW och tar allt som kommer in för SAt blir det "röd ruta".
/Spock
Har just gjort ett guldkort med geo34CW med morphex 3.7 och det verkar som om det även öppnar PPV :D , eller har jag sån otur att dom inte kör med UA just nu på PPV Film...någon som vet om detta stämmer???
De kör inte UA på PPV-Film just nu..
Så du har tur...
För det går inte att remote ett geo34CW kort.
Mvh Hoqqe
Nu funkar det iaf..
Jo jag försökte göra det nu.Citat:
Ursprungligen postat av Razormaid
Resultat:
"Menyn är låst, försök igen om 24h"
:twisted:
Med ta bort menar du verkligen ta bort eller byta ut allt mot nollor???
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
CaveMan skrev:
Det e inte fel på koden...Citat:
Jo jag försökte göra det nu.
Resultat:
"Menyn är låst, försök igen om 24h"
Har du kollat under våra guider på fjärguide, comhem, sagem, sagem-remfix???
Där står hur du ska göra för att undvika o låsa menyn i 24h
Hej!
Jag har läst en massa inlägg om det här med CW och att skapa AU kort med Geo34CW i MorpHex för att slippa fakekoder. Vissa verkar få det att funka andra inte. Men ingen verkar veta varför? Det verkar vara en allmän förvirring. Däremot skrev:
och:Citat:
Ursprungligen postat av [Evil_Whore
vilket jag tolkar är någon sorts inställning man kan göra när man skapar ett sånt där au kort med Geo34CW i MorpHex. Jag fattar dock inte alls hur man skall göra. Är det någon som i klartext kan för klara hur det fungerar och ligger till med allt det här??Citat:
Ursprungligen postat av Mach 1
THANX all