Vilken image ska det vara till vu + solo2 för att cmore kan ska funka?
Utskriftsvy
Vilken image ska det vara till vu + solo2 för att cmore kan ska funka?
Vad menar du med funka? De flesta kan med softcam ge det mesta av utbudet. Vill du se allt är det CI+ i boxen som gäller
jag undrar också vilken image som funkar för ci+ på solo2an? och kan man köra canaldigital via ci+ samtidigt som du kör mgcamd för att kika på viasat? och en tredje fråga.. måste man ringa in till CD för att para sin ci+ modul? fick med den då jag skaffa abbonemanget så den kanske redan är parad?
Om den redan är, kan du se CMORE Fotboll/Hockey/Live 3 och 4 redan... Verkar som om modulen inte bryr sig om vad det är för FW på boxen. Den satte igång att uppdatera sig efter at jag pratat med CD och satte i kortet i modulen och sedan modulen i mottagaren.
modulen bryr sig inte vilken image det är sålänge stöd för CI+ finns.
Den funkar såklart även utan CI+ men då utan opairade kanaler då den är bakåtkompatibel.
Är du säker på att cd kör ci+??
Såg ett inlägg tidigare (kan inte hitta det nu) om att cmore hockey och fotboll funkade i en dm8000 med pairingmodulen från cd.
om så är fallet, så är det ju bara pairing utan ci+ och då funkar det ju med vilken box som helst bara den har ci.
har både solo2 och en miraclebox men har ej fått det att lira på någon av dom. får upp en ruta med tysk text "ej aktiverat" eller något i den stilen. kanske får ringa in till cd och får den parad med modulen. men visst ska det gå att använda kortet igen i servern fastän det blir parat med modulen?
Ja men den funkar bara på opairade kanaler då.
Tryckte i CI+-modulen med CD-kortet i min VU+ Duo med OpenPli 3.0 och CMORE Fotboll HD hoppade igång direkt. Men bilden på Hockey HD är pixlig och helt omöjlig att titta på.
Har läst här på forumet att OpenPli inte har stöd för CI+. Är det därför endast Fotboll HD funkar, men inte Hockey HD.
Finns det någon lista på vilka kanaler som är parade? Tänkte testa hur det är med resten.
prova bocka i "high bitrate" under CI menyn.
sakas high bitrate så har du nog lite gammal version av openpli 3.0
Om man kör en sådan där CI+ modul i sin box funkar det då att streama de pairade kanalerna från boxen?
Eftersom det verkar gå spela in okrypterat så borde även streaming fungera med.
Jasså så Canal Digital har inte aktiverat själva CI+ grejen utan att dom däremot knyter kort till boxar eller till CI+ modulerna ? är det så eller ?
kan mycket väl vara så.. mitt började inte fungera förens jag ringde in och parade själva modulen med kortet då hoppa det igång. funkar förövrigt på min solo2 med blackhole och min miraclebox med openmb.
Funkar det att spela in en pairad kanal och titta på den andra? Kan man plocka in kanallistan från en typ solo2 med ci+ och "streama fjärrkanallista" (ligger under inställningar/kanalsökning på Blackhole) till box utan ci+ ?
Canal Digitals CA-modul stödjer bara 1 ström samtidigt. Jag har inte ens fått det att fungera med 1 Canal Digital-kanal (CI+) och 1 ComHem-kanal (CI+) (Förutom FTA då) samtidigt. Separat fungerar det klockrent.
OK, trist..
Är nog inte själva CA modulen i sig som begränsningen ligger i utan Enigma2 bara klarar av att avkoda 1 kanal åt gången.
Vet att vissa CA moduler klarar av flera kanaler åt gången men dom har fortfarande bara kunnat avkoda en kanal i dreamboxar.
http://se.kingofsat.net/find.php?que...+HD&Submit=Zap
Pairad eller inte ?
Den kommer vara pairad.
C more Golf
från Boxer
Q. Kommer C More Golf finnas tillgänglig i HD?
A.Kanalen kommer att finnas både i SD och HD från start.
se pdf
Dom menar nog den kommer finnas som SD i luften och HD som streaming.
Hos dom allra flesta så blir den nog endast i HD men åtminstone Comhem kommer sända den i SD som dom gör med övriga kanaler med.
Ja så är det nog!
Boxer sänder C More Golf via din TV bara om om du har TV via fiber.
Annars endast via smartphone, surfplatta eller dator.
För Boxerkunder kommer C More Golf att ingå via streaming i paketen C More Sport och C More Film & Sport men det kommer även vara möjligt att köpa golfen separat för 99 kr i månaden.
Vad jag förstod i texten på boxers hemsida så kommer de ersätta cmore extreme med golf i marknätet.
Finns en inställning i openpli4 "Always include ECM in recordings ja/nej" och "Never decrypt while recording ja/nej"
inställningen finns i meny/inställningar/system/spela in
Har inte testat men är inte det så man kan spelain crypterat och decryptera när man ska titta på inspelningen ?
Om man har en server hemma ,kan man då se cmore live och andra pairade kanaler
Med en vu+solo2 i sommarstugan? Utan kort i den
eller måste korten sitta i vu+sol2?
Om du har tillräckligt med bandbredd på båda ställena så kanske det går att streama från boxen men du kan inte köra cardsharing på pairade kanaler.
Om man läser denna tråd så verkar CD:s CI+-modul att funka med boxar som inte har stöd för CI+.
Utan CD pairar bara kortet med modulen och sen så funkar det.
Har därför funderingar på om det skulle funka att stoppa en CI+-modul i ett TV-kort till en dator och sen köra.
Tror nämligen inte att det finns något TV-kort som stöder CI+, men eftersom det verkar funka i boxar som inte har stöd för CI+ så ser jag inte varför det inte skulle funka att köra på samma sätt fast med ett TV-kort istället.
Är det någon som har några andra funderingar angående detta?
Tror ni att det kommer att funka?
Om ni inte tror det kommer funka, varför inte?
Hade inte denna kunnat funka?
Om nu kortet pairas till en CA modul.
http://satpro.se/default.asp?id=9600...07&ucat_nr=102
Finns lite olika läsare
Från vilken sida fick du strängen
Från deras hemsida.
Www.satpro.se
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Det funkar i vissa boxar då dom har inofficielt stöd genom ett plugin och nåt sånt finns inte för dator vad jag vet. Möjligen nån enstaka låst lösning kanske finns.
Hårdvarumässigt är det ingen skillnad mellan CI och CI+ utan det är bara på mjukvarunivå där dom utökat med kryptering och ger dom även andra möjligheter som att spärra möjlighet till inspelning, spola förbi reklam och annat jävulskap.