Nu vet jag inte vad du kör med för kort.
Men jag har ett Pairat CanalDigitalkort jag kör i kortläsaren utan CA Modul i min DM900.
Funkar perfekt
Utskriftsvy
Nu vet jag inte vad du kör med för kort.
Men jag har ett Pairat CanalDigitalkort jag kör i kortläsaren utan CA Modul i min DM900.
Funkar perfekt
Då använder du newnigma förmodar jag.
Fungerar Cmore Live också ?
Antar att du kör med OpenATV
Kör med OpenATV
C More Live funkar men inte C More Fotboll/Hockey/Golf
Ja var ju lite märkligt att Live kanalerna fungerar men inte Fotboll/Hockey/Golf
Om det nu inte är så att de kör CI+ på live kanalerna utan pairing.
Och CI + med pairing på Fotboll/Hockey/Golf
Iså fall bör man få ingång dom med en CI+ modul från Canaldigital
Varför fungerar inte plastkortet direkt in i dm900? den funkar tillsammans med ca-modulen. Använder openatv.
När jag använde openpli fungerade det inte alls. Har inte testad newingma.
om jag vill dela kortet som finns i boxen måste kortet visa bild och fungerar eller kommer oscam servern automatiskt att identifiera plast kortet och dela?
är det nån skillnad ifall jag delar kort via modulen och genom bara utan modulen dvs bara plastkortet?
Det går väl inte att dela ut ett kort som sitter i en CAM? Eller har jag missat något?
Skickat från min P9000_Lite via Tapatalk
Så kort som sitter i en cam går inte att dela? kanske därför jag har inte lyckas få ingång min delning i hemmet. Men problemet är att jag får ingen bild ifall plastkortet inte sitter i camen... hur har ni lyckats?
jag använder comhem kort plus cam från comhem.
hur ska jag få det att fungera utan cam dvs endast plastkortet så att jag kan få min oscam server att fungera? samt klienten i andra rummet ccaam 2.1.3 antar den man ska ha, har nyare också .
tspanel ser ut så här
Oscam,
oscam_cccam_2.1.3, jag använder den här? fråga inte varför!
oscam 2.2.0,
cccam 2.1.3
på min softcam via blåpanel
osCam Ymod v18-59 jag aktiverar den här också? fråga inte varför
jag installerade alla de här oscam för jag hörde att softcam funkar bäst på dm900 och inte cccam server. (inte för att jag vet hur man får en cccamserver att fungera heller för den biten..)
sen köpte jag en dm600 med cabel för det är där jag försöker dela inom hushållet och har installerat cccam 2.1.3 och har inte lyckats få bild.
så kanske jag ska börja med att få plastkortet att fungera utan cammodulen. kan nån hjälpa med det? för tidigare i tråden sa ni att man kan inte dela kort ifall kortet sitter i en cammodul!
Jag använde openpli 5 på dm900 och oscam
ändrade i oscam.server (var,etc,config,oscam,oscam.server)
och startade servern via meny fjärrkontrollen
sedan fyllde jag i cccam.cfg i dreamboxen utan kort ( C: 192.168.0.6 12000 namn kod) namn och kod samt 192.168.0.6 skrev jag i oscam.server (server dreamboxen som originalkortet sitter i)
cccam ansluter sig till oscam och det fungerade.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det fungerar nu tolkar jag ditt inlägg som eller?
Ja det fungerar!
men undrar ex
C: 192.168.0.6 12000 sovrum uppe
skapa fler användare fixar jag i oscam.user
men om jag vill bara en användare (c: sträng) ska bara funka på en dreambox
var i oscam filerna ska jag ändra?
och sedan "hop" betyder det över en router plus modem = 2 hop och ner till dreamboxen = 3 hop?
om jag har 5 router i nätet som är kopplade ska det vara då inställd på minst 5 hop?
Lägg in uniq = 1 på användaren i oscam.user.
"uniq = 1 # only one connection per user is allowed"
Vet inte riktigt vad du menar med hop. Var ställer du in det?
Här är oscams wiki, den kanske kan vara till hjälp för dig http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/en
Hej igen!
jag vill använda oscam som client på en dm800 pli. Men om jag har
C: 192.168.0.6 bild bilen 12001
sedan vill jag använda mig av oscam som klient! vilka oscam filer ska jag ändra?
Du lägger in en CCCam reader-rad i oscam.server
ex:
Nu kommer OSCam att ansluta till din CCCam ServerKod:[reader]
label = OSCamClientRemoteCCcam
protocol = cccam
cccversion = 2.2.1
device = 192.168.0.6,12001
user = bild
password = bilen
inactivitytimeout = 30
ccckeepalive = 1
group = 1
Hej!
Funkar det också om det är oscam server? (oscam till oscam) eftersom det är oscam server och oscam klient också.
är det nåt speciell man ska göra för att få dm800 kortläsare att börja fungera? (använder openpli)
så här står det på min:
[reader]
label = lower
enable = 1
protocol = internal
device = /dev/sci0
detect = cd
mhz = 500
cardmhz = 500
caid =
ident =
services =
group = 1
emmcache = 1,3,15
lb_weight = 100
cccreshare = 3
audisabled = 0
min dm600 och dm800 (som har en kortplats var) när jag lägger in kortet kanalerna funkar ej men på dm900 fungerar det direkt.
Kolla i standard OSCam konfigurations filen oscam.server så ser du hur du läser från interna kortläsaren.
Du finner även några exempel i guider på ämnet:
https://www.comhit.net/content.php/1...0HD-som-server
Angående ComHem så klarar inte en DM800 av visa pairade kanaler.
Du finner information angående detta ämne här:
https://www.comhit.net/showthread.ph...erant%C3%B6rer
Oscam till oscam , oscam till cccam fungerar lika bra?
Hej!
du sa att dm800 inte klarar av att öppna pairade kanaler! riktigt enligt länken också! men öppnar andra boxar pairade kanaler ex dm900?
Vet inte om du pratar med mig? Jag har ingen egen erfarenhet av pairade kanaler på Dreambox men efter vad jag hört så funkar pairade kanaler aldrig med softcam. Pairade kanaler kan funka med CA-modul om kortet är pairat med modulen och boxens mjukvara har rätt support. Om de olika Dreambox-modellerna stöder det och i så fall med vilken mjukvara har jag ingen aning om.
det är konstigt, jag har bytt antennkabel 2 gånger det blir åndå glitch på visa kanaler mest hd på dm900. Sedan lägger jag in kabel direkt i tvn med camodul och kort och det fungerar perfekt med samma kabel fast på den inbyggda tv boxen!
är det fel på dm900 kabel tuner eller behöver den boxen nån special kabel?