Är du absolut säker på att alla har förstått det?
Utskriftsvy
Är du absolut säker på att alla har förstått det?
Dennisolof, Jag har redan tillräcklig med kablar och elektronikpryl på tv-bänken:(
Jag är också nyfiken om någon har igång Openpli med viasat modul. Har fått mig läst det någonstans, men inte fått den själv igång. Har alltid kört openpli innan.
Har du parat kortet till modulen då?
Ja, den är parat i en LG TV innan den sattes i HD51.
Konstigt kanske finns nån nyare version av pluginet du kan testa.
v4.4 tror jag är senaste.
Jag har senaste 4.4 ciplushelper, men det gick ändå inte med openpli.
Prova Open ATV den ska fungera
Det fungerar med open atv, men ville använda openpli. Vilken version av openpli använder ni som fungerar?
Funkar också med OpenPLi 6.1 med CIplushelper 2.0 r0
kan man streama mer en en kanal samtidigt :) tro
Är det någon som har haft samma problem med sökning av kanaler på 4,8 grader med Mutant HD51 och OpenATV 6.2 ?Den hittar bara ca 200 kanaler bara. Problemet finns inte med openpli.
Antagligen är satellites.xml uppdaterad med alla ändringar för frekvenserna.
Antingen uppdatera satellites.xml eller gör manuell sökning på en fungerande frekvens och aktivera nätverkssökning.
Ja det funkar än sålänge i alla mottagare sålänge du har godkänd CA modul från CD.
Kolla om du har samma problem som jag hade.
https://www.comhit.net/showthread.php?p=247271
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Någon som fått mgcamd och fungera på mutant boxen med openpli 6.1?
Jag får inte igång via modulen i mutant HD 51 boxen. Har installerat CIplushelper 2.0r0 på en openpli 6.1 image.
Jag får felmeddelande FEL 119
Är det nått man behöver konfigurera? Har tilldelat en kanal på CI enheten också. High bitrate är oxå valt. Behöver man göra nått i ciplushelper? Hittar inte ens den som i inställningar, så den måste ligga som en process bara körandes.
Prova openatv
Jo fast folk skriver att de fått igång det med openpli och den är att föredra då den känns mer genomtänkt. Så man undrar HUR de fått den och funka?
Jag får den och funka på openatv med ciplushelper 2.3.
Men efter en omstart av boxen så fungerar den inte. Hur kan det komma sig?
Jag har openatv med ciplushelper 4.5 och den fungerar, även efter omstart. Jag har lite frysningar på några kanaler eftersom jag kör även oscam för andra ändamål, men inte har fått ordning på det och struntar i det just nu.
Info:
Kan bekräfta att AX Quadbox HD 2400 funkar också med OpenPli 7.0 CIplushelper 2.0 r0
AX Quadbox HD 2400 har samma hårdvara som Mutant HD 2400, så OpenPli img passar även på box AX Quadbox HD 2400 och den finns att köpa fortfarande.
AX Quadbox HD 2400 klara både CD och Via parade kanaler i samma box om man har CA moduler CI+ samt kort med abb. istoppade.
OpenPli 7.0 fungerar även med softcam aktiverad men då fungerar inte Vias SD kanalerna bara HD.
OpenATV6.3 fungerar bäst med softcam aktiverad om man har något kort med annan ident. Man måste bara lägga till via kanalerna i CI tilldalningsmenyn först.
OpenATV6.3 behöver ciplushelper_4.6-r0
Tack Freelock!
Menar du att när t.ex OScam är igång fungerar via kanaler på OpenPLI? Vad är processen för att openPLI skall fungera med via? Skall CIPlus helper installeras? Vilken version?
Nä jag menar hur det fungera med ci+ modulen med både oscam och ci+modul med kort insatt.
Parade via kanaler fungerar inte med oscam bara med ci+ modulen.
Vilken version av ciplushelper behöver man ha med openPLI?
Det står ju i mitt inlägg.
OpenPli 7.0 CIplushelper 2.0 r0
Jag har Mutant HD51, och inte AX Quadbox HD 2400, därför blev jag tveksam. Tack för svaret!
@Freelock funkar det att kolla/spela in på olika kanaler med via's ci+ modul?
Tråkiga med cd är att den modulen funkar bara på en kanal åt gången.
//bbra2000
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det är en begränsning i Enigma2 som gör att det bara fungerar med 1 kanal åt gången.
TVheadend server stöder numera flera kanaler åt gången med CA modul.
Borde fungera åtminstone med CD iaf.
https://github.com/tvheadend/tvheadend/pull/1090
Har en Vu Duo2 som jag försöker få en modul att fungera med, har testat både openpli 7.0 och openatv 6.3 och även provat olika versioner av CIplushelper men får det inte att fungera. Någon som vet vad som behövs för att få det att fungera?
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
hej
finns det nån nyare 4K box som funkar med viasat modulen ?
Har det hänt något på denna fronten än eller är det bara Mutant (och boxar med samma hårdvara) som viasatmodulen fungerar i?
om det är så att modulen kollar vad det är för hårdvara i boxen den sitter i och bara går igång om vissa villkor uppfylls då borde det gå att få boxen att ”fejka” och rapportera vad modulen egentligen vill ha.!?
Visst är det märkligt!
Men dem förlorade en kund i alla fall när dem kör sin hårda linje. Till vilken nytta egentligen är det för att vi dödliga inte ska kunna spela in deras tv program?
Fick själv ett bra erbjudande ett par år sedan på Viasat och tänkte då köra den vid sidan av CD.
Men fungerade ej på mina Vu+ boxar.
Nu kör cd pairat de flesta via kanaler. Verkar som viaskvatt verkligen fick piss i huvudet när dem för en gång skulle spärra pirater ute. Bara att koda i Conax räcker inte. En ca modul läcker ju inte precis heller ut information fast den skulle nu fungera universiellt eller gör den? I så fall går väl en videoguard box också öppna och köra reveerse engineering på?
Är viasat Explorer, History och Nature parade i conax i CDs underhållningspaket nu?
ok tack
han se i en annan tråd att svaret fanns där med, sorry