:evil: mitter dött nu :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :?: :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!: :!:
Utskriftsvy
:evil: mitter dött nu :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :?: :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!: :!:
snart ska vi hacka den jävla conax vi måste hjälpas åt inte bara blåsa
varandra
mmm... mitt oxå dött... yes yes yes... usch
Det är mycket folk ikväl på forum!
Min box sluta fungera också kl19:00 som alla mesta.
Men de har inte stäng hela system sama tid? varför?
En fråga kring det nya kortet...
Hur länge får man se "gratis"? vet att det är runt två veckor, men gäller det från den dagen man på posten fick det nya kortet? Eller från den dagen man sätter i och använder det nya?
hmmmm......
Jag vill passa på att tacka ComHit för en helt underbar service....
You guys are great! :D
kommer fortfarande att komma tillbaka hit...
/Zinho
Mitt funkar PERFEKT...inga problem.
Vad har du för kort då?
Det aktiveras först när du sätter det i boxen
Enligt vanligtvis välunderrättad källa på annat forum börjar räkningen när du börjar använda kortet i boxen.
/Råsunda 8)
...Attans oxå. Mest irriterande av allt är att det dök ned comhem-reklam i brevlådan idag. Precis som om de förväntar sig att man ska införskaffa sig det nya kortet nu, precis före jul... Så fan heller.
Låt dem självdö istället. Hoppas de går omkull så det dänker om det. Har förstått att de redan har fruktansvärt taskig ekonomi.
Helt rätt. Dom kan sitta på sina feta rövar och självdö. :evil: :evil:
vart beffiner du dig
enzo du snackar inte skit nu eller??? :? :? :?
Hur många kommer att säga upp sina 8 favoriter abbonemang nu?
Kommer att vänta framåt vårkanten, har det inte hänt något på knäckarfronten då så säger jag upp abbet eftersom jag ser så lite på tv på sommarhalvåret.
/ chipwreck
Så om jag vill ha gratistv över jul är det bara att vänta med att sätta i det nya kortet?
Ni som har fungerande har säkert abonemang.
Konstigt ändå för jag har röda rutan på piratkortet det skulle väl bli helsvart när signalen stängs?
stämmer bra det, om inte comhem hittar på något nytt djävulstyg för att "tvinga" folk att köpa kanaler.
/ chipwreck
helt svart lär det väl inte bli eftersom om jag inte är helt ute och cyklar nu är boxen som slänger upp rutan när den inte lyckas dekoda med det kortet som sitter i.
/ chipwreck
Den enda signal som tagits bort är CA strömmen för Viaccess, simulcryptandet är över mao. Röd ruta är följden. "Svart i rutan" är mer ett talesätt än en faktisk beskrivning.
Framtiden heter "card sharing".
/Spock
Men för att det ska funka så måste väl någon fortfarande komma på hur man läser av de nya korten eller?Citat:
Ursprungligen postat av Spock
/ chipwreck
När jag nyss kom hem 21.45 så hade jag boxen på 2'an och hade bild och ljud men röda rutan framme ovanpå bilden.
Måste ju betyda att signalen är kodad på samma sätt fortfarande alltså. Däremot så är det ju heldött när man bytte kanal.
Har inte orkat sätta mig in i vad allt det nya handlar om, men är det alltså samma kodade bildsignal som går ut, enda skillnaden att nycklarna är kodade på ett sätt som bara nya korten kan läsa av?
Jag har kvar VH-1 och MTV-2 ! Dyker upp en "No-right" blå ruta (Humax dekoder), men trycker OK och sen är de igång. Inga andra kaneler (som jag har testat) fungerar sedan ett par timmar. Finns i Uppsala.
Hoppas att detta knäcks snart. Hoppas det lnäcks före jul, så att mina kids har nått att göra då, här i regniga borås.
mmm ett par kanaler funkar det på ... ser på basket på viasat sport just nu :)
Är systemet verklihen utbytt, när vissa kanaler funkar.?
Systemet lär inte bytas alls, däremot så kan ju förstås krypteringen av nycklarna vara ny vilket är nog så illa. Skulle de byta system så skulle inte samma boxar användas.
Hej ,jag kan fortfarande se viasatsport(102)samt norsk och tyskt först med röd rutta men genom att trycka på infoknappen försvinner röda ruttan också,någon annan som kan se det ? Bor i 040 (Malmöområdet)
Vad gör vi nu ???
Enligt vissa här inne så har dom inte byt system utan bara koder ! Om det är så kommer det då att finnas nya koder att tillgå ? Och om man har ett Gold Galaxy kort är det då för gammalt ? Kortet är köpt juni 2003. Är väldigt tacksam för svar..
Hoppas att det är en omkodning bara.
ja hoppas verkligen de bara e en omkodning..som en smart jävel knäcker upp..skulle vara så skönt..men comhem har ju sagt att de skulle byta system till december så de e väl antagligen byte av system..de konstiga e att min polare kan se vissa kanaler., jag kan inte se en enda..borde inte dom va avstängda då på hans mena jag.. :-( :bh: :pray:
Pressmedelande
com hem tar krafttag mot pirating
com hem eliminerar möjligheterna att använda piratkort och byter ut alla programkort med start under sommaren 2003. Alla kunder med digital-tv-abonnemang får nya programkort till boxarna. För de som ser på tv med piratkort blir det svart i tv-rutan.
– Nu är det dags att ta i med hårdhandskarna! De som inte betalar som alla andra ska heller inte kunna se på våra digitala kanaler. Vi har under en längre tid genomfört aktiviteter som förstör för dem som tittar utan att vara regelrätta kunder hos oss, men nu stoppar vi pirattittandet, kommenterar Per Nilsson, vd på com hem.
Sverige är ett av få länder i Europa där pirattittande inte är olagligt, något som föreningen STOP arbetar för att förändra.
– Det är tv-tittarna som i slutändan drabbas av pirating. Alla branschaktörer, från tv- och distributionsbolag till manusförfattare och skådespelare får minskade intäkter. Det försvårar för tv- och distributionsbolagen att köpa produktioner, sporträttigheter eller filmavtal till sina tittare, vilket på sikt naturligtvis drabbar både kvaliteten och bredden i tv-utbudet, kommenterar Tomas Bolme, ordförande för föreningen STOP.
Alla kunder som abonnerar på digital-tv kommer automatiskt att få ett nytt programkort och kan då fortsätta titta på tv som vanligt.
För ytterligare information, kontakta:
Informationsansvarig Janna Olenius, tel: 0771 – 66 00 00.
2003-06-24
nu så vart det svart..... :oops: 8) :-( :evil: :twisted: :twisted:
Ring Janna och fråga hur man knäcker Conax.. :)
Nu är det bara röda rutor på varenda kanal :evil: :evil:
Hoppas det är nån som knäcker detta system snart :D :D
Tackar ComHit för denna bra sida :D :D :D :D :D
Mitt med faaan
röd ruta hos mej på alla kanaler.... kör med funcard och goldcard... men hos min granne som bor två hus bort funkar de perfekt hos fortfarande... varför funkar hans... nån som vet
Usch va trölit!! Saknar det redan! *Snyft* *Snyft*! Hoppas att det fixxar sig snart!!
C ya all!