Kan du försöka att installera om kanalerna ?
Utskriftsvy
Kan du försöka att installera om kanalerna ?
att det är något fel med dessa jävla ny kort är helt klart, jag har inte alla kanaler heller, men som tur är funkar filmkanalerna iallafall.
Nåt fel är det, för när man hoppar mellan canal+ kanalerna blir det svart ruta.
Kan säga att de där Progget funkar inte alls så de är ingen ide´att ni prövar de har jag gjort å de funkar inte
å aladin.log är en trojan så den ska ni absolut inte köra
finns denna trojan i card.exe???
Näe Card.EXE är de inget sånt tjaffs me ,,,,,de bara funkar inte ,,,,,,hehe
Jag bara undrar hur du kan sitta och säga så bestämt att det inte funkar??
ComHem slocknade i torsdags. Så vitt jag vet kom filen i torsdags oxå.
Borde vi inte vänta 2 veckor och se???
Citat:
Ursprungligen postat av alvar
Låter som ett bra förslag!!
Hur kan kgb veta att det inte funkar :?:
Det funkar inte, punkt slut. Ni optimister som ser att ni fått abonemangsdatum uppdaterat till 031231, ni har möjligen inte tänkte så långt att detta beror på att ni har ett abonemang???
/Rattle
Citat:
Ursprungligen postat av Rattle
Vet inte om vi diskuterar samma sak, det du skrev vet jag .
:wink:
jag har gjort lite efterforskningar..
jag är ingen höjdare på assembler lr nått sånt skit
men med hjälp av en kompis som kan så kollade vi lite..
filen ser ut att vara uppbyggd som ni andra säger..på ett sätt som ser riktigt ut..
vidare på det så hittade jag ett datum i filen.. som lyder 311203
vilket i sin del är sista december..var kom den ifrån.. hur aktiveras den..lr hur den funkar vet jag inte.. i skrivande stund måste jag iväg o jobba..vilket innebär att jag inte har så mycket tid förrän helgen.
men jag ska kolla o mixtra..filen ser ut att vara riktig.. och den kan mycket väl fungera.
REgardas Knijtan
Nej den fungerar inte! Du kan ju prova och logga seriekommunikationen istället, mycket enklare. Det enda den gör är att förkorta din "freeview" period. Jag har inte ens bemödat mej med och ladda ner skiten, kan lika gärna vänta lite och se hur lång tid det tar innan ni kommit fram till samma sak ;)
/Rattle
jag vet inte om det är så att du svarade mig
men om det är så.
även om card.exe förkortar frivisningsperioden så innebär det att det fortfarande kan hålla på och leka med den kodade Conax-delen
vilket innebär att det måste finnas ett sätt lr en bakdörr in i den delen via det.
vilket innebär att om bara programmet fungerar.. negativit lr positivt spelar ingen roll.. det är positivt på båda sätt.
har inget abonnemang själv så jag kan inte kolla tyvärr.
regards Knijtan
helt rätt! jag tror verkligen att om programmet inte är fejk så kan man lära sig en del utav det! jag har som sagt lekt med programmet i olika disassemblers, men jag fattar noll, har sökt på olika strängar o så.. kan du skriva på vilken adress du hittade datumsträngen??
Jag har inte kollar programmet än men om det stämmer att man kan förlänga frivisningen på kortet med programet så ladda ju programet in en skript på kortet... om det skriptet funkar så kan man lika gärna lägga in en loop i skriptet som gör så att den kör den hela tiden o du får frivisning tills dom inte byter system igen...
För dom som är intresserade så är detta programmet skickar:
CA 88 00 00 46 EA 44 70 42 43 20 E7 0E 0E 78 CB
FE 40 0F E0 99 5C 4D E7 6E 5F 5B 94 1E 15 F8 13
D1 28 CF 38 D1 C9 67 EB 54 B5 06 32 BD 0C 1A 21
11 2B C8 53 CC CA 86 27 EA 11 C9 C6 B2 A0 47 D2
E2 F7 E4 E5 C3 AF 56 6B 00 6F EC
Vilket är en vanlig ecm som i detta fallet aktiverar frivisningen flera dagar tillbaka = flera dagar på frivisningen har redan gått = du förlorar flera dagar. Prova detta program om 2 veckor så får ni se hur mycket frivisning ni får.
/Rattle
Testade personligen att ställa fram klockan i min dator till 031231 (man vet ju aldrig..), körde card.exe genom mp 1.6 i phoenix-läge. Testade med massa olika delays mellan 0 och 200 typ och fick alltid samma fel-svar (ändra delay). Testade också att inte ändra alls, samma sak. Detta gjorde jag igår, på mitt eget kort som definitivt är "virgin" om ingen mixtrat med det på CHem.
Jag Stoppade sedan in kortet för första ggn i min chem "orginalbox" (sagem, nya modellen). Fick först inga kanaler alls, sedan efter en stund kom successivt de jag ska ha eligt min grundabb (8 fav).
Samma sak idag. Kollar jag i menyerna om kortet så finns det 8 olika providers, CHem 1 - 8. 2 av dem har ett "demo-abb(?) som ska gälla 14 dagar från dagens dtum, med nivå 000... Alla har också nån slags dummy-abb som gäller 1990 eller nåt.
Blåste alltså min frivisning helt, så jag skulle snarare säga att programmet ändrar behörighet på demo-abbet negativt än påverkar längden. Kan alltså inte rekommenderas om man ämnar titta på TV vid jul t ex. Om nu mitt problem beror på att jag mixtrat med det eller att jag faktiskt väntade länge med att testa det. Kan dock ha kör mk-extrakt på det för nån vecka seexan dock, blev osäker plötsligt. ;)
Jaja, ta det för vad det är värt. Ville bara delge mina erfarenheter.
Om programet kan förkorta gratisperioden borde det kunna förlänga den också. Skulle inte förvåna mig om pessemisterna här inne kommer från ComHem.
Det är inte alls säkert den kan förlänga frisvisningen bara för att man kan förkorta den. Att logga en befintligt transaktion som öppnar ett kort o sen reproducera den på ett annat kort är inte samma sak som att kunna skapa en ny "öppning" i framtiden, ännu svårare om kortet redan är öppnat.
Pessemisterna är snarare realister i det här fallet. Kanske CHem själva skrev comhem24 för att skratta på fikarasten åt alla posts här? :)
Önsketänkade. Jag är inte från Comhem, jag är bara realist. En såg kan förkorta en planka, men inte för den skulle förlänga den. Förklara varför card.exe kan förlänga perioden bara för att det kan förkorta den.Citat:
Ursprungligen postat av Polisen
thorwak, de kanske också kan skratta åt att de utan problem
kan ta 500 kr den dagen då kortet ska skickas tillbaka pga. att det modifierats. Skulle ärligt talat inte förvåna mig ifall comhem själva gjort programmet...
Man klipper sönder kortet innan man skickar det till comhem. Problemet löst ;)
Jo det är klart, men hur förklarar du anledningen till varför du klipper kortet i två delar precis över chippet?
Det är nu två veckor sedan ComHem bytte system.
Det borde alltså visa sig snart om comhem24.zip
var båg eller inte.
Kan någon bekräfta? Får ni ytterligare 2 veckor frivisning?
/tuzze
Tuzze: Nej, det blev ingen frivisning alls istället eftersom kortets frisvining aktiverats "bakåt" i tiden.
F.ö. borde det framgått om du läst tidigare inlägg men det är ju som vanligt ;)
Är det verkilgen dags att släppa spåret med detta program?
Om det nu är så att frivisningen blev förkortad eller att det inte
blev någon frivisning alls så är väl det ett steg framåt ändå?
Då finns det ju bevisligen ett program som kan skriva i det
nya kortet.
Är inte det något man borde jobba vidare med? Försöka utreda
alla modifierbara register i det nya kortet?
/tuzze
jag har t.o.m. idag haft 11 dagars begränsad frivisning, alltså utan filmkanalerna :cry: efter att ha kört zippet
Varför är det så svårt att fatta att det s.k. scriptet inte gjorde ett skit med
era kort? Varken förlängde eller förkortade!!!!!! Sanningen är väldigt
enkel. Av olika anledningar saknades frivisningen på många kort då de
skickades ut. Synd att ni inte ringde och klagade då. Nu är det försent!!
:D
Betalar du för dessa kanaler?Citat:
Ursprungligen postat av dacgbg
:lol:
vilka 8 kanaler fungerar? detta är ju jättekonstigt...
Det är 9 kanaler :smile:
Om du kan ser de 9 kanaler utan betala ingen mango då det är inte så dåligt
Min frivisning stängdes prick 24:00 dag 15, körde zipet och missade därmed en massa kanaler :oops: