Yes. Men hur ser det ut för comhem? Vet du det? Kommer live 1-4 sd stängas ner snart? Hur många sitter på sd-boxar i comhems nät?
Sent from my iPad using Tapatalk
Utskriftsvy
Yes. Men hur ser det ut för comhem? Vet du det? Kommer live 1-4 sd stängas ner snart? Hur många sitter på sd-boxar i comhems nät?
Sent from my iPad using Tapatalk
Kan nog bara cmore svara på.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Känns surt när man skaffade sig Canal Digital kort för att ha Allsvenskan och Elitserien för att ha på landet. På grund av träd i vägen har jag nästan alltid problem med HD kanalerna. Då det blåser det minsta, 80% av tiden, så strular HD kanalerna. SD kanalerna fungerar utmärkt. Nu har de tagit bort Hockey SD och jag missade exempelvis Frölundamatchen senast. Jag försökte att strömma fråm min Tivo hemma men på landet har jag max 4-5 mbit/sek och det går ofta upp och ner så det går ju inte att se hyfsat heller. Jag kommer absolut inte i det här läget att förlänga mitt CD abonnemang. Jag känner nåra till på landet runt oss som har samma problem och de kommer nog följa mitt exempel.
CMore Play ingår ju i CMore abbonemangen och man kan streama från en telefon/surfplatta/dator till t.ex. Chromecast eller koppla direkt till TVn. Nu kanske det funkar dåligt det med förstås men den anpassar sig kanske bättre efter uppkopplingen.
Jodå jag har play men jag vill bara sitta vid min tv med fjärrisen och inte böka med massa extra grunkor. Dessutom uppkopplingen på landet är så risig att jag oftast ser oskarpa konturer och då är det lika bra att skita i det för man blir bara förbannad.
Mest arg är jag över varför de tar bort något som funkar. Som tur är just nu är att inte samtliga Frölundas matcher kommer att visas på Hockey HD.
Jag fattar att teknik går framåt, men alla bor inte i storstäder med värsting bredband.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Tycker inte man ska ha kvar SD kanaler bara för att en del har problem med mottagning på dom då anser jag att de ska satsas mer på bredband där det funkar dåligt idag istället.
Tror det är tidsfråga innan dom övriga av CMores går över till enbart HD med.
En märklig intsällning du har. Varför inte bara ta bort alla satelliter och köra IP. De kommer knappast att satsa på bredband där jag har mitt sommarhus, om jag inte är villig att punga ut med 2000 spänn metern och det är cirka 3 kilometer till min station som Telia precis satte upp för ett år sedan.
Kan du inte gå ihop med någon granne och fixa en bättre och stabilare paraboluppställning?
Min närmaste granne bor två kilometer bort. Jag har haft en installatör vid två tillfällen här vilket har kostat mig 3000 spänn. Hans kommentarer var att dessa bolag negligerar att Sverige är ett land med mycket skog och många har problem de jag har.
Jag har en känsla av att han vet vad han snackar om då han har installerat paraboler och annat i över 15 år.
Här i stan har jag min Tivo nu och det fungerar alldeles utmärkt, men sedan vi skaffade sommarhuset för ett par år sedan förstår jag nu problemen man har på landsbygden och varför den töms på folk.
Varför överhuvudtaget försämra och ta bort saker som fungerar bara för att hela tiden skyndsamt jaga ny teknik.
Sent from my ZopoC2 using Tapatalk
Menar bara man kan inte behålla gammal sändningsteknik hur länge som helst.
Det tar ganska mycket plats att sända dubbelt.
Bättre satsa på få alla kanaler i HD och hela veckorna och inte delade platser och stänga ner SD.
Och med bredband så tänkte jag mest på förbättra täckningen för mobilt bredband.