Till er som köpt dm8k med lcd, nu fins ett oled paket att köpa.
http://http://www.aliexpress.com/pro...olesalers.html
Kostar dock 120$ så jag kommer vänta tills priserna sjunker:errf:
Men om ni inte kan vänta...
Utskriftsvy
Till er som köpt dm8k med lcd, nu fins ett oled paket att köpa.
http://http://www.aliexpress.com/pro...olesalers.html
Kostar dock 120$ så jag kommer vänta tills priserna sjunker:errf:
Men om ni inte kan vänta...
nån som köpt DM500HD från kina? var ? pris?
slapp ni tull o moms då?
Var köper man en D800-klon bäst och billigast nu?
Jag köpte från mydalle.com och valde fraktalternativet euexp och det var inga problem. Tror jag betala ca 1450kr inkl frakt för en DM800
kollade där på mydalle..
500HD är ju dyrare än 800HD...men kanske går ner i pris när dom börjar sälja den där
är ju tvärt om när man handlar i sverige...
Nu har boxen kommit, jag slapp tullen men den låg 2 veckor hos Hong Kong Post p.g.a. de var överbelastade.
Den kom med SIM 2.01, SSL 76A, Tuner rev. L3 och Gemini 5.10, bara att lägga in mgcamd och 2sub - sedan har det rullat i 4 dagar utan problem.
Men nu är jag lite less på Gemini, jag har aldrig gillat den. Kan man lägga in OpenPLi® v1.0 rakt av?
/leppen
Har sökt på forumet om dreambox 500 som blir svart dvs ingen bild bara den gröna lysdioden lyser. Jag kan fixa det via att flascha om den, men vad beror det på. Nu är det 4:e boxen som råkar ut för detta.
Det verkar ju inte vara timebomb eftersom detta kan man väll inte fixa via flachning?
Men det blir bättre efter jag har flaschat den. Trodde det var nätadaptern oxå men jag testade olika adaptrar men det var bara svart bild.
Men dreamup har fått kontakt med boxarna jag hadde fel på, och sedan har dom fungerat.
Det enda jag märker av nu är att den hänger sig lite väl mycket, fick ett tips här på forumet att man skall byta till 12v 3a
Hur verkar dm800eu vara. Jag ser att de har direktbetalning vilket jag uppskattar.
Var levereras dessa ifrån? Blir det svensk moms?
Nja blir det någon kostnad så är det väl först och främst svensk moms som är 25% av värdet på varan inkl fraktkostnad.
Hej
Jag har handlat en del från dm800.eu och inte fått vare sig moms eller annat påslag. Har betalt med paypal. Det tar en styvt 2 veckor innan varorna kommer utkörda med posten företags paket. Varorna kommer från mydalle så egentligen så kan du handla direkt därifrån och få det billigare. Ta då leverans via euexp.
Men som jag resonerade så kändes det bra att handla från nån som säger att de har garanti på grejjerna men fick en box som var felande och har skickat en antal mail till dom på dm800.eu men inte hört något tillbaka så garanti det har man inte därifrån.
Så mitt tips, köp direkt från mydalle, använd paypal och leverans via euexp så blir det typ halva priset
//Anders
Jag beställde en 800c nu från Dalle men något halva pris blir det inte. Totalt 1618:- hitills men sedan beror det på då vilka avgifter som tillkommer.
Ja, jag drog nog till lite med halva priset :) men billigare blir det ju iaf
//Anders
Vad har hänt med 8a8f8.com?
Finns bara snack om ferrari?
Är det 800c man ska beställa från dalle om man vill ha den till comhem?
/S
svar ja.
C = Cable
S = Satellit
T = Terrestial (Marksänt)
Pågår tydligen ett litet "krig" mellan Ferrari-teamet och SIM2.01-teamet som påstås ha försökt slå ut Ferrari-korten med diverse skadlig kod mm mm. P g a detta har forumet bestämt sig för att stänga ner Sim2.01-avdelningen. Är inte speciellt insatt i detta men lite kan läsas bl a här.
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/...Team#Post23333
Vad betyder det för nybörjare med en 800 på gång bestyckad med 2.01?
Inget alls skulle jag tro. Images för Sim 2.01 finns ju att ladda ner på andra ställen.
Exempelvis här: http://www.dm800sim2.com/sim2/index.html
Själv kör jag DREAM ELITE V.133DV3 PHOENIX EDITION som jag personligen tycker är den bästa image som finns just nu.
Beställde en DM800HD V76 från mydalle i måndags förra veckan, frakt med EUEXP. Kunde hämta ut den på posten nu i onsdags utan problem.
Lyckades döda den genom att flasha den med fel image det första jag gjorde men efter att ha investerat 80:- i en nollmodemskabel och flashat in rätt image hoppade den igång igen.
Kvalitén på boxen är helt ok, displayen sitter lite snett och knapparna på fjärrkontrollen håller inte samma kvalité som den som följde med min orginal DM600 men det kan jag leva med.
Ett tips för dom som ska beställa från mydalle är att köpa nollmodemskabeln där på samma gång.
Hej,
Hur är det med antal tuners på en 800c från dalle?
Är det då en tuner men med plats för fler eller är det flera redan?
Eller hat jag missuppfattat 800an?
/B
Går det inte att flasha via nätverkskabeln?
DM800'an levereras med en tuner och det finns bara plats för en tuner i den.
Normalt kan man flasha DM800'an över lan men i det här fallet hade jag laddat i en image som inte var gjord för den här versionen av bootloader vilket gjorde att det inte var möjligt att komma åt den via lan. (om jag förstod det hela rätt)
Min 800c;a som jag beställde 14nov från mydalle skickades idag 20nov.
De var lite sura för jag betalade via "wire" och de tycker att deras bank tar för mycket betalt.
Det är ju något för dom själva att lösa. Jag betalade min banks kostnad 50kr så det får räcka.
De vill att man ska handla med kreditkort men då blir man länkad till paypal och dit vill man inte ha sitt kort anslutet.
De har ju också wire som ett alternativ för betalning angivet på sin sida.
De har har haft problem med hackade konton. Jag tycker inte att säkerheten känns så bra och visst man kan säkert till slut ibland lyckas få tillbaka en slant men hur mycket arbete har man inte lagt ner då gissningsvis.
Finns för 38,60kr på elfa annars https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...1-25&toc=20696
Jag beställde en dm800 ifrån mydalle för ett tag sen. Funkade bra i någon vecka, sen dog tunern. Jag kontaktade dom och fick till svar att det var inga problem. Jag skulle skicka den till dom så skulle de skicka en ny L3 tuner. Jag skickade iväg den till dom men har inte hört något ifrån dom sen dess. Det har gått 5 veckor sen jag skickade till dom. Och dom svarar inte heller på mail när jag frågar dom vad som hänt med min tuner.
Dom verkar mest intresserad av att sälja sitt skräp och sen inte stå för skiten om den inte håller.
Någon som vet någon annan bättre sida där jag kan beställa en L3 tuner till ett hyggligt pris?
"DINKAN" Ta kontakt med mydalle via "live chatten" på deras hemsida. Då brukar dom svara. Dom brukar vara anträffbara fram till 14-tiden på vardagar...
Tack Truckis. Jag ska prova det. Återkommer med information hur det går om någon är intresserad
Kvaliteten varierar en del, och jag rekommenderar inte L3 Tunern
Tänkte precis beställa en ny från Mydalle när min gamla DM500 bara låser sig och kräver omflashning via nullkabel för att fungera hackigt ett par dagar för att sen kräva ny flashning igen (provat mängder med images och tror det är nått hårdvarufel då den varit så nästan från början). Och här kommer frågan.. vilken shipping method rekommenderar ni som beställt en del från Kina för minst risk att tullen stoppar mitt paket?