Fick min box idag. Tog bara 7 dagar från mydalle
Utskriftsvy
Fick min box idag. Tog bara 7 dagar från mydalle
Detta är mitt första inlägg här på comhit. En förhoppningsvis enkel fråga. Ni som handlat från dalle har ni fått betala tull/moms på grejerna? Och hur mycket är det som man måste betala isåfall?
/vhek
Har handlat 2ggr och inte fått betala varken moms eller tull.
Jag har handlat 6 gånger, en gång åkte jag på tull och det var den gången jag köpte genom en bulvansida (ff mydalle som levererade)
Valt euexp de senaste 4 gångerna och det tar ca 7-10 arbetsdagar för paketet att komma.
Hur kan man hitta "billiga" canal+ och viasat abonnemang?
www.canaldigital.se & www.viasat.se
All annan diskussion gör du bäst i att låta bli och läsa denna först
Nu verkar Mydalle ha DM 500HD i lager: http://www.mydalle.com/dreambox-dm-5...-now_p501.html
Blev sugen på beställa en. Vad tror ni att det är för image och går det att byta image till den? Står inte något om sim, bootloader etc.
Vad jag har hört så är det nån egen image dom plockat fram på någon gamal Gemini grund. Fungerar inget vidare. Och verkar inte gå att flasha in något nyare p.g.a. bootloader spärrar m.m. Men det är bara vad jag hört, någon som hört nått annat eller kanske själv testat?
Jo fast det var nån specialversion de sålde på Aliexpress tror jag. Denna på Mydalle har ju varit "Coming soon" i över ett år.
Jo men det kan ju vara samma med denna, vi får vänta och se tills någon plockat hem och testat en helt enkelt :) Eller så maila mydalle så får ni väl svar på tal!
Den här kostar dubbelt så mycket som de tidigare "DM 500HD" med dessutom.
Den DM500HD på Mydalle ligger väll på ca 1800kr med frakt. Är det lönt för en Clone? Kommer den ha samma kassa bildkvalite som 800HD hade på SD kanalerna? Blir intressant att följa
märkligt att 500hd är dyrare än 800hd.
är ju tvärtom med orginal..
kanske sjunker i pris efter att tag..
nån som beställt 500hd än?
Dm800 är gamla modellen, DM500HD lär bli billigare än DM800SE som inte är släppt ännu. (vad jag sett)
Någon som köpt en DM8000? Priset är ju attraktivt hos Dalle Vilken postfirma skall man välja?
EUEXP fungerar bra, tar ca 8-10 dagar för leverans. Om jag förstått det rätt skickas paketet via England och missar den tyska granskningen i tullen
OK, då är frågan om boxen är prisvärd, dvs funkar med t ex Dream Elite.
Ja det finns ju Dream Elite images i filarkivet, sen hur bra den här 8000 klonen är vet jag inte.
Jag kör DreamElite och LT (BarryAllen) på min original DM8000 och funderar på att komplettera med en clone i vardagsrummet som ersättning för en DM7020. Prislappen hos Dalle är litet lockande.
hejsan..är det nån mera som har provat dreamer 500 hd? fick hem en för nåra veckor sen.märkte att det var någon annan images än vad jag har i min orignal dm500hd, nån som vet om det går att flasha om en dreamer 500hd med tex gemeni,pli ??
köpte du på mydalle? exel..
funkar den bra?
borde väl gå att flasha in en ny...kanske bäst att ta en äldre version...
bara att testa ju..
Ne köpte den på aliexpress ,funkar gör den men de går bara köra cccam som klient och så är subtiteln konstig värkar inte finnas åäö :( men annars går den. Skulle vilja köra en annan images men hittar ingen info om det går
Tänkte beställa en DM800 tror att det det nyast model med Gemini 5.2...?????
http://www.alibaba.com/product-gs/42..._gemini_5.html
Är det nån som har erfarenhet av detta ?
@ Stickan
Kör dream elite på mina 2 st 800 & min 8k kloner, funkar hur bra som helst.
Bästa imagen imho.....
OK, var köpte du din DM8k?
Hur länge håller tullen på försändelsen, så man vet om man får betala avgift?
Någon som har en http://www.mydalle.com/dreambox-800-...uner_p920.html ? och isåfall vilken image kör ni på? min bild "fryser" flera gånger i minuten. Tacksam för tips.
Har du flera boxar kopplat till samma konto?
Nu blev jag orolig... Har beställt 2 Kinaboxar med Dreambox logon på. Paketet skickas via DHL. Till min fasa såg jag att paketet låg i Leipzig (Tyskland) Behöver man vara orolig att de kan beslag ta boxarna där?
Nope, det ska du inte behöva vara. Dom går nästan alltid via tyskland.
Sent from my SAWEE10 using Tapatalk
Om dom bara inte begärde Ockerpriser
Jag kommer aldrig att ändra uppfattning, ockerpriser på orginalen
Det är ju olika för var mans öga... Man får vad man betalar för... Det är som med bilar, du kan köpa en Kia som fungerar skit bra och allt, inga direkta finesser eller så utan den tar dig från A till B... Sen kan du köpa en Audi, kostar kanske 3 gånger mer, fungerar lika bra att ta dig från A till B, men där är lite fler finesser, skönare körning, bättre komfort m.m...
Så som sagt, det är upp till var och en, men det slutar med att man får vad man betalar för!