Jag är inloggad nu och kan leta runt där.
Utskriftsvy
Jag är inloggad nu och kan leta runt där.
"Kvitto som styrker varuvärde och varubeskrivning" som ni förstår så har jag en försändelse som ligger hos tullen. Känner mig rätt så rökt. Jag har ju bara ett ett konto utdrag med verifikations nummer och datum över transaktionen. Räcker det att maila det till nissarna?
Det kan räcka. Men fick mai när du handla? Du måste tala om vad det är också. För det är olika tullkostander på olika saker.
Att tala om vad det är för nått är ju det minsta av problemet. Det är ju bara skriva det. Jag skall styrka det med kvitto säger dom. För varor under 1400 som privat person betalar man ingen tull på. Så det är inte heller mitt bekymmer
Men du åker nog på en tull/postkostnad på 200-250 kr. Det har jag i alla fall drabbats av när jag handlat från DealExtreme.
är de någon som har köpt DM800SE från my dalle ? jag vill beställa men vill veta hur de funkar ? är de boxarna ok?
Beställde en dm800 men den verkar ha fastnat i England
2011-08-12 17:50:00 ThuLONDON-HEATHROW SHIPMENT IN TRANSIT-DELIVERED BY THE POST OFFICE2011-08-12 05:45:00 ThuLONDON-HEATHROW Shipment arrived at airport2011-08-11 23:45:00 ThuHONG KONG Shipment departed from airport2011-08-11 16:50:00 ThuHONG KONG Shipment departed from facility2011-08-11 11:00:00 ThuHONG KONG Shipment arrived at facility2011-08-11 05:51:24 ThuSHENZHEN Shipment operation completed2011-08-10 21:49:44 ThuHUA QIANG Shipment arrived at facility2011-08-10 10:53:54 ThuSHENZHEN Shipment information received
vilken box 800 har du beställt Markus är de SE ? och vilken leverant. ?
Den kommer :)
Kan sega lite i England ibland, sen är dom sena att uppdatera med så testa att ring Posten så kan dom kolla om den är i Sverike.
keko64, Har inte köpt någon SE men 800 PVR funkar bra.
Nej det är en dm800hd sim2.01 bootloader v76. får kanske ta och ringa imorgon till posten.
beställde några boxar från kina..men åkte på tull o moms....
brukar ni be dem skicka till england först för att slippa tull o moms? funkar det...
man kan ju be dem sänka värdet på grejorna...men kan ju bli moms o tull ändå...på allt över 1400kr..
Tull och moms är väl på allt över 200 spänn...
Var beställer jag lämpligast en DM500HD S eller en DM800HD SE som kinabox?
Ferrari eller Sim 2.10? Ferrarisiten talar litet illa om Sim2.10 Jag har en 500HD Ferrari och den är helt ok. Vilken skall man välja om man är ute efter en Dm800se? MyDalle verkar bara ha Sim2.10. Någon annan bra leverantör?
Är det bara jag som har problem med www.mydalle.com ? Jag hittar inte en enda dreambox på deras sida.. Vad har hänt?
14% tull 25%moms är det här...under 1400kr ingen tull...bara moms
men tullen hinner väl inte med att kolla alla paket,så en del slinker ju igenom..
var första gången jag åkte på tull o moms...aldrig hänt innan..blir ju billigt ändå...
men alltid surt att betala till staten..
Jag beställde en dm8000 hd pvr med ferrarisim av mydalle för tre veckor sedan. under tiden jag gick igenom betalningsproceduren så lade sidan ner och ingen orderbekräftelse kom, men betalningen gick iväg! Jag försökte öppna sidan igen men den låg nere i två dagar. Så jag trodde jag blivit blåst på 3700 kr inkl frakt. Det visade sig att dom hade problem med sin server, har sett det i tidigare inlägg på denna långa tråd att den legat nere då och då! När sidan väl kom igång så mejlade jag vad jag beställt, referensnummer från peypal. Fick svar efter några timmar att dom hade mina pengar fick en ursäkt för det som hänt, bad om min adress och hur den skulle skickas. Det tog tå dagar så ringde dhl på dörren, tyvärr så fick jag betala 249 kr i tull men det var ok hellre det än bli blåst! Och boxen fungerar mycket bra är väldigt nöjd med den, tv mediaspelare är det som jag hunnit med än, ska mounta hårdisk och div annat till helgen.
idag ska jag beställa en dm800 men jag är tväksam vilken box 800 SE eller 800pvr med sim 2.01 bootl. v76 om jag beställer den andra alt. undrar jag om jag måste beställa en fläkt för den ? någon som vet??
lus fick du betala tull .åkte du väl på moms ochså?
Tull bara, 249 kr betalade jag till dhl killen när han levererade boxen fram till dörren! Det kanske var moms inräknat i beloppet!
Fick min idag, ingeng tull eller avgift:D
Vad är egentligen den stora skilnaden på dessa?
http://www.mydalle.com/dreambox-800-...uner_p920.html 152$
http://www.mydalle.com/oem-dreambox-...i-50_p555.html 176$
http://www.mydalle.com/dreambox-dm80...m-30_p973.html 500$
Den billigaste hade "M tuner", = starkare signal??
Vilka rekommenderar ni? Jag behöver den egentligen bara för att köra mgcamd och scam. Är det föresten någon som vet om SVT HD (4,8 ö) går att se med scam?
Signalstyrkan är viktig då jag pressat in 4 lnb:er på en 78 cm tallrik,, min DM7000s klarar det utan problem :)
Hur står sig dessa mot original 800?
MARKUS eller någon annan Hur kan jag se var min box är nu ? jag beställt en 800 SE den 19 men på my acount finns inte track nr. status processing
Jag funderar på att också beställa nya boxar igen, och det gick bra sist ifrån Mydalle. Nu är min fundering, vad är det för skillnad på de olika bootloaders som finns till t ex 800:an, och vad skiljer om det är ferarrisim ?
någon mer än jag som har problem att komma in på mydalle? kom in en stund idag men nu går det inte igen. har varit så hela helgen.
Det har varit så de senaste månaderna... Fungerar till och från!
mmm bytt ut minna dns adresser från bahnhof till sunet's och då funka mydalle. bytte tillbaka till bahnhof igen och då funka det inte. så nu kör jag sunet och då funkar sidan. lite konstigt!
Sunet's
Primary DNS Server :130.237.72.200
Secondary DNS Server :193.10.252.19
om någon vill test.
Jag köpte en 500HD från MyDalle och det är en Ferrari-variant. Den fungerar helt jämförbart med min 500HD original. Dessutom har den en färdig USB-anslutning på baksidan så man kan t ex ansluta ett USB-minne och köra BarryAllen om man vill testa olika img. Jag kör Gemini CVS i flash och har bl a LT original på USB-minnet. Inga problem. :)
När jag beställde så la sidan ner under tiden jag gick igenom betalningsproceduren, jag berättade det för några inlägg sedan.
Någon som kan tipsa om vart man kan köpa en dm800se med c tuner? Hittar ingen på mydalle
Now, we have the DM800SE with C tuner version on sell. price is 187USD/PC for sample.
tina@anandasy.com
Ananda Industrial Co., Limited
http://www.anandasy.com
http://ananda.en.alibaba.com/
Jag beställde just en DM500 från MyDalle. Har ingen aning om de dyker upp någon eller om den funkar.
Priset var ju löjligt lågt om den nu skulle funka! Tänker mig som ett alt. till orginal 8:an jag tänker köpa senare.
Men... nu är jag helt novis på detta. Några tips för att sparka igång min 500 klon när den väl kommer?
Är en 500C som jag tänkte köra ComHem på.
Hade tänkt beställa en dm 500s från mydalle.com. Om jag tar frakt med Dhl och den fastnar i tullen...kommer då dhl med den och kan man betala direkt till dhl killen eller brukar dem först skicka ut papper hem..