Har för mig att du kan ha upp till 4 kort totalt, så 1 huvudkort och 3 extra (tvilling) kort då.
Utskriftsvy
Har för mig att du kan ha upp till 4 kort totalt, så 1 huvudkort och 3 extra (tvilling) kort då.
Så om jag vill fortsätta använda mina 2 drömboxar (de är som en dröm jämfört med originalboxen) så ska jag alltså säga upp mitt befintliga abbonemang och försöka få ett konto på ett illegalt cardsharingnätverk ? Är det verkligen rätt väg att gå? Dock vet jag att det finns de som fortfarande kan se med dm500hd + parabol, hur fasen gör de ?
Ang. stödet för ci+ på enigma, det som först kom till DMM7080 och sen genom VTI till vu+. Jag antar att det inte bara är mjukvara utan vu+ och DMM har något extra hårdvarustöd för CI+ i vissa modeller? Tycker bara det är spännande att de har valt att lägga till stöd för det när de borde vetat att de aldrig kommer att bli godkända med officiellt stöd för ci+.
Det jag är ute efter egentligen är om någon har en lista på de boxar som det funkar med ci+ med VTI och OpenATV. Jag förstår att det är ett mjukvaruhack som kan sluta funka när som och vill egentligen, om möjligt, testa i en billigare box först än vu+ solo2. Men är det den som gäller så får jag beställa en.
Efter lite googlande så verkar det vara Solo², Duo² och Solo SE som stöds, någon som vet om detta även gäller kina-kloner?
Eh, vadå ?
Så CI+ stöd kommer aldrig finnas officiellt i typ tredjeparts boxar, eller icke godkända boxar från leverantörerna ? är det så eller ?
Låter ju som det är konkurrens hämmande, man skapar någon form av konstigt monopol. Det borde ju gå för dessa tillverkar att montera in chip som fixar äkta CI+ stöd även om det är en solo2 box man har eller från någon annan leverantör.
Nja, det är nog inte så bara, det ska utfärdas certifikat osv. Jag tror det är kommunicerat mer eller mindre officiellt från konsortiet bakom CI+ att en box med open-source-programvara kommer aldrig att bli godkänd.
Lallaren2, jo jag misstänker också det.
CI+ var liksom dödsstöten för att få slut på kortdelning, iofs tycker jag det är bra, men dom vill ju egentligen inte komma åt vanligt hederligt folk utan dom där nissarna som säljer koder på nätet och håller på. Det blir oundvikligt till slut att bara leverantörernas boxar kommer fungera, EU kan ju klaga om att det då blir snedvriden konkurrens men dom förlorar ju massor av pengar på dessa kortdelnings nissar (alltså dom som säljer på nätet).
Enligt Canaldigitals kundtjänst så skall det fungera att sätta kortet i en ny box och paira det sedan skall du kunna flytta dessa till äldre version av deras hdboxar och fortfarande se c more live kanalerna där.
det blir att testa sig fram