Du betalar tullen i dörren.
Utskriftsvy
Tackar, då ska jag beställa en sån vid löning....
Beställde en DM800HD från mydalle.com i fredags 19/8 och fick den med posten idag torsdag 25/8. Valde Euexp som frakt alternativ. Tänkte detta kan ses som en upplysning till andra som beställer från Kina. Ingen Tull eller moms kostnad.
Av någon anledning när jag försökte titta på mydalles priser precis så möts jag av "Sorry, the product was not found.
"
Du måste vara inloggad på deras sida för att söka bland Dreamboxarna.
Köpte 800se från http://www.hdtvdreambox.com/ till morsan, billigt, snabbt och med garanti.
Citat:
HDTVDreambox.com is a leading factory of dreambox receivers. We offer factory price to beat all competitors. If you have found a better price we will beat it! We offer 24/7 customer support and unlike other sellers we have our offices in Europe for all repairs, returns or faults. We are a trusted seller of dreambox and assure customer satisfaction is 100%.
We send packages from our factory in China. We write 'sample' on the package to avoid any custom charges.
Jag har tänkt beställa en box från mydalle ikväll. Men jag förstår inte riktigt skillnaden på dm800se och dm500hd. Den ända skillnaden verkar vara att dm800 har plats för en hårddisk?
Har en fråga angående dreamboxarna på mydalle. Är det likvärdig bildkvalite som på originalen? Och vilken av dem ska man välja? det finns ju en för $148 och en OEM för $175?
hur kommer det sig att när man skickar från kina med Euexp så slipper man frakt o moms?
går paketet till england först?
gör kanske inte dhl...
Hej!
Är tämligen noob när det gäller dreambox. Min Optibox åkte med åskan i somras, så nu är det dags för en ny. Hittade en box som heter: Dreambox 800 HD PVR Cable Receiver Box, på Mydalle.com. I specen står det att det är en "tuner DVB-S, optional: DVB-C, DVB-T".
http://www.mydalle.com/dreambox-800-...-box_p569.html
Hittade inte att det går att välja DVB-C när den ska beställas. Funkar denna direkt på Com Hem? Ändrar man den mjukvarumässigt, eller måste man köpa till ett separat tuner-kort?
Tacksam för hjälp! :)
När jag ska logga in på Mydalle, så visar Firefox: "Den här anslutningen är inte tillförlitlig" och sedan "Ta mig härifrån"
Inget att bry sig om - eller?
Återigen beställt från MyDalle, men har fått ett märkligt kollinummer, bara datumet och en massa siffror. Det här fungerar inte på parcelforce eller sendfromchina. Kan spåra via mydalle och ser att det kom till London för ett par veckor sen. Har snackat med Posten som inte kan hitta något paket till mig.
Har försökt få tag på Mydalle, men inte lyckats.
Här kan du se ditt paket: http://en.4px.cc/ , ditt nummer fungerar på denna sida.
När det har kommit till GB, kolla denna sida:
http://www.dpd.co.uk/tracking/tracking.do?appmode=guest
Klicka på "Show Advanced" längre ner på den sidan.
Fyll i ditt nummer i "Senders Ref:" och ditt postnummer i "Delivery Post Code"
Om du hittar det på denna sida, så kommer det upp ett nummer längst ute till höger. Det är dpd:s trackingnummer, och det fungerar även på posten.se
/Truckis
Tackar!
Upptäcker att samma text oavsett vilken turner som sitter i DB 800, så står det under features samma sak. Mycket riktigt så står det längre ned DVB-C2.
I kommetarfältet så är det en som hade fått en DVB-S istället för DVB-C. Kanske olycksfall i arbetet?
//Toddbertuzzi
Jag har en liten fråga.. Är lite sugen på att också beställa en 800 , alt 500 HD. Köpte ju en vanlig 500C ifrån dom som funkar kanon, och kör med PLI i den för det gör en kompis och jag tycker det funkar bra.
Är det bara att köra in PLI i 500 hd alt 800 , eller måste det vara speciell mjukvara när det är kloner ? Har inte riktigt fattat det.
Dreamoem.com har alla nyaste image patchade för clones. Funkar 100%. Själv kör jag Newnigma2 för den imagen tycker jag är bäst.
Är det någon som har koll på vad det är för sim i DM800HDse från Mydalle.com?
Har de plockat bort alla DM kopior på mydalle.com ? Jag hittar plötsligt inte dem
EDIT: SORRY man måste vara inloggad... :-)
Har köpt en DM800 klon. Dock har jag ett problem. Jag får inte undertexterna att fungera. När jag trycker på "Menu" så finns det inget "subtitles" alternativ. Detta gäller för alla kanaler inkl. Canal+ filmkanaler. Vad ska jag göra?
Om det redan finns en tråd om detta ber jag om ursäkt men jag kunde inte hitta någon.
EDIT: Jag fixade undertexten. Skulle haft bättre tålamod:)
Man kanske ska ta och sätta sig och skriva en FAQ gällande kinaboxar en dag när man har tid, mycket frågor som upprepas om och om igen här ;)
Med risk för jag upprepar en fråga så undrar jag om DM500-S klonerna är lika bra som mitt gamla orginal. Klarar de samma funktioner som att vara CS-server och alla andra add-ons man kan ladda ner till mitt orginal? Duger bildkvaliten, finns det vettiga images att flasha dem med o.s.v? Min gamla orginal håller nämligen på att säcka ihop...
//
Johan
Funktionaliteten på en DM500-klon är exakt samma som på originalet. Det är ju samma mjukvara man använder. Det som kan skilja är kvaliteten på hårdvaran, det finns bättre och sämre kloner vad gäller val av komponenter och montering. De flesta är dock helt OK. Läs lite i denna tråden och välj ett inköpsställe som fått goda rekommendationer.
<Borttaget>
Det finns en avdelning för Köp och Sälj, detta är fel tråd för sånt.
det är som man har tur, jag har skickat efter ganska mycket både från kina och usa, ca 10% av paketen fastnar i tullen. de frågar efter kvitto på vad du har betalat inkl frakt samt vad det är för typ av vara, det är olika tullsatser, är varuvärdet inkl frakt lägre än en viss summa så blir det bara 25% moms som läggs på + en hanteringsavgift som man får betala på posten.
Fick en DM800hd från mydalle i förrgår , usb portarna funkar inte på den. lite besviken att den var defekt. någon som vet något bättre ställe att köpa ifrån?
Tjo jag har nu 4 boxar 500HD på väg som skall fylla upp hela husets behov. Men jag är lite osäker på bootloader och image. I min originalbox kör jag gemini2-510-dm500hd-20100721132509 som funkar fint. Vad är stegen för att flasha dessa 500HD? Hade ingen aning om att det gick att köra från USB. Det måste ju innebära att jag kan testa olika image ganska enkelt.
Om det inte vore för de fina priserna hade man aldrig haft råd med en box i varje rum :-)
Har du kontaktat Mydalle? Fick en trasig tuner på en box, dom skickade en ny tuner samma dag. Kanske värre med USB-portarna men värt att fråga. Annars kan du alltid skruva isär och se så att lödningar osv är riktiga.
Tyvärr är det sånt här man får räkna med när man köper kopior ifrån Kina, vad det än är för något.
Hej
Funderar på att beställa en DM500 från mydalle, men det finns två st med samma namn. Någon som kan reka?
Alt 1 item#: DLDB500S
http://www.mydalle.com/dreambox-dm50...-500-s_p7.html
Alt2 item#: DLDB500S-1
http://www.mydalle.com/dreambox-500s...dm500s_p5.html
Tack i förhand!
Har tittat runt på mydalle efter en S-box med hdmi kontakt (Dvi-hdmi blir det ju) och då är det väl dm800 som gäller? Men det finns ju några att välja på så vilken rekommenderas? Har man allt annat kopplat till hdmi så vill man ju även ha denna det.