Har köpt en Grundig HD box, klockren bild! Rek varmt
Utskriftsvy
Har köpt en Grundig HD box, klockren bild! Rek varmt
Vart köpte du den å vad kostade den?
Grundig?Citat:
Ursprungligen postat av sopranos11
Trodde att dom bara hade HUMAX, den har ivf fått bra kritik till skillnad från dom boxar som finns till satvärlden
@mangeman
0 månaders bindningstid = 3 995 kronor
12 månaders bindningstid = 2 495 kronor
24 månaders bindningstid = 1 995 kronor.
Det gäller Humax CXHD - 1000 C
Han svamlar nog i nattmössan då han inte fattat att vi pratat kabel-tv. Hans Grundig är nog för Sat.
En LITEN detalj som comhem INTE skriver på hemsidan är att vi skiter i dig som inte är kund sen tidigare om du vill ha HDTV...
Har tre hål i vägen bor i sthlm och har INGA hinder tekniskt..Men de har så få boxar att de prioriterar tidigare kunder...trots det va jag redo att binda mig i 24 månader, man undrar hur dom tänker..inte vill dom ha kunder iaf med det mottagandet man fick från deras kundtjänst.
Snoball LOOOL. Ja de är ju typiskt. Så det räcker inte med 3-hål-i-väggen. Då är ju comhem helt värdelöst.
Helt klart bättre skaffa sig parabol i sådana fall (om man inte råkar bo där det inte går), då får man flytta.
Jag förväntar mig flertalet hdtv kanaler inom 2-3år, kommer dessa sändas i comhem. Man är ju helt i deras händer och de är inte bra. Monopolsituation.
Tänker avvakta med HDTV box tills de släpper en HDTV box med PVR, Motorola har en som säljs i Canada vet jag, så det borde inte vara så länge tills den dyker upp hos ComHem.
Nu lanserar ComHem HDTV i hela landet:
http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_hdtvCitat:
Den 12 december lanserades HDTV i begränsad omfattning. Nu lanserar vi tjänsten över hela landet!*
För att kunna få HDTV, måste du bo i ett Com Hem hus med 3 hål i tv-jacket. Du beställer box och HD-kanaler via Kundservice: 0771-55 00 00.
*Bor du i ett före detta UPC-hus i Stockholm kommer du att erbjudas tjänsten under andra kvartalet 2007.
Under februari (minns inte datumen, men i mitten nånstans) så kopplar man om så fd UPC-hus kan använda comhem's tv-system. dvs man är inte längre låst till specialboxen. Däremot blir det inte htdv på en gång.
detta enl kundtjänst som jag ringde i veckan.
De lät ju bra.
De jag vill veta är hur man själv skickar ut hdtv i ett mindre TV-nät.
Vad kostar utrustningen osv. Jag har inte lyckats hitta någon dekoder för SMATV (HC) nät. Är då mest intresserad av att skicka ut två-tre HDTV kanaler.