Hmmm.
Ip-konflikt får du BARA om mer än en dator på intranätet har samma IP. Ge statiska adresser åt all utrustning så slipper du fundera.
Hmmm.
Ip-konflikt får du BARA om mer än en dator på intranätet har samma IP. Ge statiska adresser åt all utrustning så slipper du fundera.
Guiden gäller väl även DM600...?
Då man gör en montering i boxen så ska den väl också synas i enigma och tvärt om?
Det gör det inte.
"Monteringen godkänd"
Hmmm.
Är monteringen skrivbar, det BÖR du kolla i boxen mha telnet. Kolla att mappen /hdd/movie finns & är skrivbar. Annars går det inte att spela in.
Ska kolla det.
En till undran: Ngrab har det i pcn
och det går göra nätverksinställningar i ngrab i dbn men det verkar saknas något i dbn.
hur startar stoppar man inspelning via ngrab?
finns inget sånt i dbn?
Konstigt att det funkar så bra hos mig då. Jag har aldrig haft några problem med att min XP Home delar ut en katalog till min DM500.
Jag delar ut med skrivrättigheter till "Alla".
I DM500 måste man dock ÄNDÅ ange både en användare och lösenord (spelar ingen roll vad) för att få den att ansluta till en utdelad enhet. Kanske därför dina kompisar inte lyckats?
Man skall dock vara medveten om att inspelningarna blir inte felfria ifrån en DM500.
Och om nu skaparen av denna tråd har tänkt att streama så kan jag rekommendera att du installerar en ny streamts i din Dreambox om det är en DM500 du har. Iof så skall Leatherface images ha en version som funkar någorlunda men skaparen av denna nya streamts har gjort förbättringar efter det och sedan börjat ta betalt (en struntsumma). Kommer dock inte ihåg vart man får tag i denna streamts, var trots allt ett år sedan jag köpte min version. Vet att den diskuterats på forumet hos dreamboxx.nu
Har fått det att fungera