Hmmm.
Har du verkligen lagt dem i /tmp ???
Utskriftsvy
Hmmm.
Har du verkligen lagt dem i /tmp ???
tro mig, har dubbel/trippel/fyrdubbelt kollat, ja dom ligger i /tmp, kollade för hundrade gången nu för att svara dig?????????
de här är igentligen samma sak men testa
/var/tmp
eller
/usr/tmp
skapade tmp under usr alltså /usr/tmp/ då fungerade det med en fil med filändelsen .tar.bz2
de som dock inte fungerade har ändelserna .zip och .tar.bz2.zip
döpte om dom som inte fungerade till det som fungerade .tar.bz2 och det vart succes fungerade fint att installera dom manuellt sedan :=) tack för tipset gump
borde väl ändå inte vara så igentligen? enligt vad jag förstått skall det gå fint med zip filer i dreambox eller? har inte provat .rar ännu
om jag skapar tmp under /var blir det automatiskt en symlink till /tmp och det funkar inte
njae, men gemini eller vad du kör för image letar väl bara efter *.tar.bz2 filer. precis som media spelaren t.ex hittar *.mpg *.ts alla andra filändelser ignoreras som*.avi m.fl..
jag vet inte exakt vilka filer den hittar i tmp men troligen är de bara *.tar.bz2 filer
kul att man prickar rätt och kan hjälpa någon för en gångs skull =)
detta kanske beror på olika images/image versioner oxå jag har ingen aning.
Är det så med Gemeni punkt slut eller hur jag ska säga, eller kan jag via någon inställning ändra det? så att den hittar andra filer också menar jag
även om du ändrar så att dreamboxen ser filerna tror jag inte den kommer att kunna spela upp dom?...