Jo det är det jo. Har ingen smartwi själv utan är bara nyfiken om det skulle funka att använda det till NewCS, om det överhuvudtaget går att läsa ett sådant kort. ;)
Utskriftsvy
Jo det är det jo. Har ingen smartwi själv utan är bara nyfiken om det skulle funka att använda det till NewCS, om det överhuvudtaget går att läsa ett sådant kort. ;)
Det fungerar att stoppa in smartwii-kortet i en kortläsare och köra cs...
Läste precis följande för jag är lite sugen på en Smartwi:
Conax (Com Hem)
OBS! Man kan endast använda en HD-mottagare från Com Hem, eftersom abonnemangskortet paras till en specifik HD-box. Man kan däremot använda flera andra SD-boxar samtidigt.
Kan det verkligen stämma att man endast kan ha en HD box?
Jag har 2 HD boxar hemma (Comhem, Sagem) och det var därför jag kände för isåfall köra Smartwi... men nu vete sjutton det kan ju va lika bra att forsätta att köra NewCS i så fall.
Ja visst går det men pairar du kortet till en ny box får du en ny pairingkey och kortet upphör att fungera. Så fungerar det på viasat iafall och jag tror inte att comhem är snällare.
Conax går att paira till flera boxar.
Tack för era svar. Så man behöver ringa ComHem och be dem paira båda alltså eller menar Lädret att det bara är att köra?
Måste pairas till båda boxarna.
Hej
Man kan paira sitt abonnemangskort till 3 eller 4 comhem HD-boxar minns inte om det var 3 eller 4 som var max antal enligt supporten.
När jag ringde och frågade comhemsupporten visste dock inte den första personen vad jag pratade om, då bad jag att få prata med en tekniker som kunde intyga att man får göra så. (paira sitt kort till om det nu var 3 eller 4 hd-boxar för att slippa ta med sin hd-box till olika rum och istället bara flytta programkortet)
MVH