-
Instämmer med flera i denna tråd.
Problemet är nog att bolagen (tele2, comhem, viasat osv) gärna ser att alla kort knyts till boxarna så att man förhindrar att folk ens kan köra kortdelning osv. Dom är giriga anser jag.
En del andra länder tillåter att man kortdelar då det innebär att de inte behöver administrera eller hålla på med extra kort. Dessutom är det så att bolagen som säljer extra kort egentligen bryter mot lagar och regler som dom själva ska följa gent emot de större bolagen i USA. De som gör filmerna osv.
Extra kort var egentligen bara en lösning på att folk har flera TV-apparater och vill titta på olika program samtidigt, vilket gick bra med det analoga.
Felet är egentligen att man inte tagit fram en standard för "LEGAL" kortdelning lokalt i ett hus över t.ex. telefontrådar, trådlöst eller något annat smidigt och bra. Då hade det räckt med en master-box i hushållet och sedan skall man då kunna koppla t.ex. upp till 10st boxar till den. Då är problemet löst.
Det kanske kommer ? eller så blir det tvärt om att dom försöker våldta oss konsumenter ännu mer då dom säkert tjänar gott om pengar på massa extra kort.
-
Du kan köra kortdelning fast de knyts till boxarna eftersom dom inte har nån koll var boxen står. Du kan alltså ta box och tvilling,trilling kort osv i ditt abb och låta en annan använda den annanstans.
Att tillåta kortdelning inom hemmet precis som med bredband, telefoni osv och skippa tvillingkorten så skulle dom hindra den utvecklingen.
Andra alternativet är som sagt som Sky att knyta det till telefonabb.
-
Det är INTE så att boxen slutar att fungera om den tas bort från det engelska tele-nätet, däremot kan SKY få för sig att kontrollera om boxen är ansluten.
Har för mig att när man skriver på för SKY så ingår det en "gratis" telefontjänst så det är inget som hindrar att mottagaren ansluts till telenätet.
(Bosatt tre år i England)
-
Det är INTE så att boxen slutar att fungera om den tas bort från det engelska tele-nätet, däremot kan SKY få för sig att kontrollera om boxen är ansluten.
Har för mig att när man skriver på för SKY så ingår det en "gratis" telefontjänst så det är inget som hindrar att mottagaren ansluts till telenätet.
(Bosatt tre år i England)
-
Mitt skykort har fungerat i snart 1år utan telelina i uk :)
-
Ja men vi pratar om tvillingkort.
Huvudkortet funkar utan problem och även HD kanalerna.