[media]http://www.netonnet.se/Files/Items/136xxx/136033/ContentDocuments/DM-500HD_EN.pdf[/media]
Utskriftsvy
[media]http://www.netonnet.se/Files/Items/136xxx/136033/ContentDocuments/DM-500HD_EN.pdf[/media]
Har testat detta men när jag trycker på standby på fjärren så får jag inte upp texten " its now safe to unplugg power"Citat:
Sätt boxen i shutdownläge med fjärren. När du ser "its now safe to unplugg power" trycker du på powerknappen (den på boxen) och håller den inne. Efter en stund borde du vara i *STOP* läge. Öppna din webläsare och knappa in ip till boxen. Flasha.
När jag knappar in boxens IP i webbläsaren så får jag upp programmet webcontrol men där finns ingen möjlighet att flasha vad jag kan se.
Har också testat i DreamUp v.1321 via USB till com65
har haft i nätverkskabeln och skrivit i rät ip adresser men
får ingen kontakt med boxen, det händer ingenting.
Snälla hjälp..
Hej
För att flasha din dm500hd så dra ur strömkabeln håll in powerknappen på framsidan sätt i strömkabeln. Släpp powerknappen efter några sekunder, surfa till boxen ip med din dator välj flash....
//Anders
Jag tror jag lyckades på ett annat sätt.
Jag satte den i deep standby via menyn.
Fick då upp boatloader interfacet.
Jag sökte där efter flash image men fann ej det.
Lyckades komma underfund med att imagefilen var en
s.k. nfi fil och det hittade jag under firmware upgrade.
Visste inte att firmware= image
Nu har jag laddat hem Mgcam 1.35 och MgConfig.
Är det något mer man behöver installera för att få igång den?
Typ Subfil eller languagefil?
Någon annan viktig inställning i boxen som krävs?
Typ brandvägg eller liknande?
Jag har lyckats få igång en newcs server som fungerar och jag har köpt ett par gamla flashade boxar och lyckats ändra under usr/keys så de ropar min server. Nu skall jag köpa en ny DM500HD(Sat) då jag inte behöver inbyggd hårddisk och vill ha en snabb box med hdmi.
Jag hittar ingen guide för att hantera en nyköpt box. Men om jag förstår detta rätt så har boxen ett OS med linux+en originalflash(firmware) som skall flashas om med enigma2. Efter det skall jag lägga in ett tredjepartsplugin med en CAM. Sist fixar jag värden under keys.
I övrigt är det väl lite inställningar för thor i själva boxen och kanalsökningar, men det bör inte vålla några problem.
(Det som irriterar mig är att jag behöver 5 boxar a 3000kr=12000kr+en massa jobb för att se tv hemma för något jag betalar för, hittils har jag haft cd hd-boxar och flyttat kortet mellan då 5 kort blir en dyr historia).
När då får boxen är den flashad med DMM original mjukvara som är rätt så trist. För att du ska kunna "pimpa" boxen lite så måste du flasha boxen med en alternativ mjukvara. Lättast är Open PLi eller NewNigma2 då dessa images fortfarande har softCAM kvar att ladda ner via boxens menyer. När detta är gjort konfar man CAMmens config-filer för att ansluta mot en kort-server. För övrigt så bygger alla images (firmware) på Enigma2.
Ja det kostar att ligga på topp om man vill se på TV på alla TV apparater man har. 5 tvilling-kort kostar mer än 5 Dreamboxar i längden... Och tänk så tråkigt med 5 st Canal Digital boxar, hua :(