Tror inte det är helt bra att visa unika värden för ditt kort öppet på internet så ta bort den där dumpen! men det ser ju ut som det är uppdaterat ok, ser iallafall exakt ut som min och Playhouse funkar för mig!
Utskriftsvy
Tror inte det är helt bra att visa unika värden för ditt kort öppet på internet så ta bort den där dumpen! men det ser ju ut som det är uppdaterat ok, ser iallafall exakt ut som min och Playhouse funkar för mig!
Det är dom olika programpaketen du har tillgång till som du ser i den listan och om jag inte är ute och cyklar så har du Large och Via Premium? så jag fattar inte hur du kan se C+ Fotboll? Har du mer än ett kort? AU ser ju onekligen ut att fungera så om det är så att ska ha fler programpaket än det du ser i listan så ställ boxen på en kanal som inte fungerar och reloada Mgcamd och vänta tills det kommer bild.
Ok tack för hjälpen, skärmdumpen bortplockad. Paketen jag har är:
Extra Large
Viasat Premium SD
CANAL+ Max
Fruktansvärt dyrt men så är det när man är beroende av sport och film :P
Jag har testat att ställa den på en kanal som inte fungerar och laddat om mgcamd utan framgång. Jag får väl helt enkelt testa med orginalboxen och se vad som händer där.
Tips är att sätta "<blockga>Yes</blockga>" i newcs.xml och "A { 01 }" i mg_cfg
Dessa inställningar ska fungera bra, något som nämts tidigare är att man inte bör ha alla användare med AU.
Utan enbart en eller två.
Vad blockas när man sätter denna till Yes?
Har just nu:
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<blockc0>Yes</blockc0>
Den sista ska blocka falska ECM som jag fattat det men de övriga vet jag inte vad de blockar.
Jag har läst i en annan tråd här där en person sa att man skulle sätta A { 03 } för att slippa problem med ComHem. Verkar vara skiljda meningar om detta?
Som du även nämnde så har jag även läst att man bara ska ha ett fåtal med AU på vilket jag har.
Läser du NewCS Changelog så framgår där vad "<blockc0>Yes</blockc0>" gör.
Står såhära:
<blockC0> tag, to block those emm's on Irshitto.
Gäller enbart irdeto system och påverkar inte Conax eller något annat system.
Ska du blockera så kallade "Fake EMM" så gör du detta med <blockga>Yes</blockga>.
Aha, tack för den infon
Då lägger jag till <blockga>Yes</blockga> också.
Kan tillägga att playhouse hoppa igång nu. Vet inte vad jag gjort men den funkar iaf. Extreme sports eller vad den heter och några andra lite mer okända strular fortfarande.
Får väl testa tricket med mgcamd omstart på kanalen och låta den stå på.