Jag fann 102 kanaler på Hotbird och på astra har jag 79% srt, man kan ju låsa men när jag väl söker på kanaler så söker den varken transponders eller kanaler. Det står bara still? Någon som kan förklara vad jag gör för fel?
Utskriftsvy
Jag fann 102 kanaler på Hotbird och på astra har jag 79% srt, man kan ju låsa men när jag väl söker på kanaler så söker den varken transponders eller kanaler. Det står bara still? Någon som kan förklara vad jag gör för fel?
Nu hittar den kanaler och på dem flesta är det 79% snr men svart bild...hmmm...gräver vidare!
Hur ska jag starta om dm600 efter att jag flashat med dream up?
Varför inte ringa den lokala radiohandlaren och be honom montera den och ställa in den korrekt ??
Då har du i alla fall en bra start... Kostar kanske en femhundring, men det kan det vara värt.
Om du redan har så stora problem bara när det gäller montering av parabolen så väntar jag spänt på dina inlägg
när du ska försöka få liv i boxen....
Tattisator
För jag vill fixa det själv :)))) Jag är en envis jävel men om det verkligen blir svårt för mig så ger jag upp och tar till hjälp.
Jag ska köra LNB för LNB....jag kopplar in sladden direkt till en LNB -> ställer in den och fortsätter till nästa. Jag har kört via switch vilket kanske inte är det smartaste?
Hittat 85% signal till Astra 4A och BER är på 0.
Dock står det att Network is not OK. Annat IP nr än mitt visas i dreamboxen. Vad kan det bero på?