Exakt vilket instrument säger det. Det kan mycket väl vara hotbird du har fått in. Gör en manuell sökning med först en sökning på astra och sen med en på hotbird
Utskriftsvy
Exakt vilket instrument säger det. Det kan mycket väl vara hotbird du har fått in. Gör en manuell sökning med först en sökning på astra och sen med en på hotbird
Instrumentet som jag lånat av en firma heter Satlook Nit Color och enligt det så får jag lock på astra 19,2 men vist jag skall se om jag kan få den att låsa sig mot hotbird men den låser sig till astra som lnb,t står n och hittar en transponder på boxen men inga kanaler.
Om du har blindsökning på mottagaren kan du se vilka kanaler du har.
Jag hittar 19,2 Astra och får låsning mot den sateliten med Satlook och med dbn men får inte in mer än 1st transponder och inga kanaler . Kan det vara lnb som e kass?
Svårt att tro då mätaren hittar satelliten.
Anslut mottagaren direkt till LNBt och sök.
Ingen skilnad.
Kan jag köra in transponder manuellt i dbn och i så fall hur och var gör jag detta? vilka siffror skall det vara?
De viktigaste siffrorna är frekvensen, symbolhastigheten (SR), polarisationen (H eller V) samt FEC. Du hittar de i alla tabeller över satellitpositioner.
HUR du gör vet jag inte då jag inte har någon DB.
Allt för svårt kan det iinte vara, skriv in alla värden i manuell sökning och sen sök. Frekvenser hittar du på Lyngsat. Om du tror lnb är trasigt så bt med Thor eller Astra för att få det bekrkräftat, det går u alltid att byta tillbaks och särskilt jobbigt bör det inte vara då hållarna sitter på plats.
http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.html