Ja då jag oftast har föga intresse i ABCnytt.
Utskriftsvy
Canal Digital i Danmark lanserar Investigation Discovery i HD den 1/11. Där finns också snart alla SBS´s kanaler i HD. Undrar när Discovey Science HD ska lanseras,den sänds redan på 1´väst fast enbart till Polen.
Kodning i PowerVu.
All SHL hockey kommer också i HD i år.
får la se om det blir pairing på dom kanalerna som fotboll hd.
Källa: https://www.facebook.com/CanalDigita...06510306085918Citat:
History 2 kommer lanseras 12/11
Najs.
Föredrar faktiskt sådana kanaler numera, discovery, natgeo, history och lite annat, samt även en del andra där man mer visar TV-serier. Svensk TV har man helt slutat titta på, inget intressant där längre. Synd om det inte blir HD, jag vill att dom dödad en del SD kanaler och fixar ut flera kanaler i HD.
Förresten har ni också samma problem med Discovery Science, att det är en svart RAM runt bilden, ser nästan ut som man förminskat den på TVn, ser helt sjukt ut. Har den vita boxen, har för mig kanalen visades normalt när man hade tjock-TV och scart. Men nu med platt-TV och HDMI ser det ut så. Har bara sett på TV3 HD och en del andra att man får tjock kant när dom skickar ut saker i 4:3 format, men det är inte så ofta.
Tänkte kolla om andra har samma problem, funderar på att klaga till CD om detta, det gäller alltså bara Discovery Science.
Kanalen kommer i HD