Jag minns att när jag använde kabel tv både med enigma1 och 2 brukade jag aldrig ha någon cable.xml.
Utskriftsvy
Jag minns att när jag använde kabel tv både med enigma1 och 2 brukade jag aldrig ha någon cable.xml.
OpenPli - Cable scan så behövs ingen cables.xml
Rätt cables.xml funkar alltid.
Men jag tror inte ditt problem är cables.xml eller nåt du har dålig signal eller dålig kabel annars hur som helst när du gör kanalsökning bör boxen hitta kanaler om det inte fel på tuner eller kabel.
Hej ibrahim boxen hittar bara 25 kanaler.Förut var det comhem i byggnaden nu är det telenor.Jag försöker hitta rätta cable.xml till telenor.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Testa med denna, lovar inget.
Har 2 st dreambox 500c.
Box: 1 Flashade med PLi Jade3 DM500 (MaxVar) (Update 2009-06-27) Rev.6 : [27-06-2009] från filarkivet.Gick in på autosökning båda på 6900 och 6875.Fick inte lock på nån utavdem.inte heller när jag matar in frekvensen manuelt.
Box:2 Flashade med Gemini 4.70 Non Bomb DM500 Maxvar : För er som ej vet om ni har en klon eller en orginal.Gick in på autosökning på (canal gidital, ny comhem qam_256, comhem cable, all cable)Fick lock på bara canal digital och all cable.Startade scan och den hittar bara 35 kanaler.
Jag har testat med flera cable.xml på box 2 och det är samma.Har försökt manuelt sökning det hjälpte inte heller.Man börjar bli lite tokig på dethär.
Vad kan man mer göra.Måste man kanske ha nån rätt cable.xml.Det finns säkert en massa dm användare där ute som har en fungerande cable.xml just i stockholm.Så jag hoppas på att nån utav dem kan vara lite sjusst och skickar den till mig.