Du kan spela in på en USB-disk om du vill. Jag har testat och det funkar helt OK. Men du skulle ju ändå använda NFS... ;)
Här går det undan. Har beställt en VU+ Zero samt båda tuners.
Ett strul som fanns länge på drömlådan var textningen som kom och gick. Hoppas det är borta.
Det tog också rätt lång tid innan man fick igång inspelningsfunktionen så att den var tillförlitlig.
EPG:n har jag fortfarande problem med. Funkar sporadiskt.
Ett annat problem som jag hade var vissa inspelningar till NAS som laggade när man skulle se dem. Hände bara ibland.
Men det värsta felet var att någon gång ibland när man startade upp den så fastnade den på en specifik kanal (TV3) med störningar uppe i bilden och sen gick det inte att göra nåt, det var bara att flasha om den...
Hmmmm.
De problemen du nämner härör från KLON-fabriken !!!
kan det vara så att alla kanalerna du får in ligger på samma polarisation och hög/låg frekvensband?
nått har gått sönder i tunern som gör att den bara kan leverera under 14V ut och därmed ej växla över huvudet till horisontal pol. Eller så har 22khz tongeneratorn gått sönder så du bara kan ta låga frekvensbandet, eller bägge delar.
Inte omöjligt och jag har också varit inne på nåt liknande. Har faktiskt inte studerat närmare vad dom kanaler som jag faktiskt får bild på har gemensamt. Det som motsäger detta är dock att jag har exakt samma fel på min andra tuner.
Men nu har jag en ny på väg in så då får vi se vad som händer efter bytet.
Nja, det var väl inget större fel på den. Man måste betänka att den var rätt ensam på marknaden när den kom runt 2000-2001 och den hade alla funktioner som alla ville ha och man kan givetvis inte ställa dess prestanda mot senare modeller. Sen funkade den också som plantskola för alla utvecklare av olika images; det experimenterades överallt och det kom ut nya images nästan varje vecka. Dock tog den några år innan man fått bort en massa barnsjukdomar och problem och den otålige som varken ville eller kunde byta image tyckte nog att detta sög, därav fick den halvtaskigt rykte. Ska jag själv ranka mina bästa investeringar genom åren - oavsett kategori - så kommer den väldigt högt på den listan.
Jag talar om boxens kvalitet inte om nostalgi eller hur kul det var att testa olika images.