Såna problem händer ofta när boxen är på,man drar ur hdmi kabel och sätter in när boxen är på.
Boxen måste vara avstängt när man kopplar eller drar ur hdmi kabel.
Utskriftsvy
Såna problem händer ofta när boxen är på,man drar ur hdmi kabel och sätter in när boxen är på.
Boxen måste vara avstängt när man kopplar eller drar ur hdmi kabel.
" Boxen måste vara avstängt när man kopplar eller drar ur hdmi kabel."
Du har alldeles rätt, men hur hjälper det mig med mitt problem?
Skulle stänga av boxen med strömbrytaren och låta den stå av ett par timmar. Koppla sedan in kabeln till box och till TVn eller förstärkare. Starta utrustningarna i rätt ording. Hoppas på det bästa. Vad som är rätt ordning finns på nätet och troligen i kommande inlägg här.
Det gjorde jag redan första dagen.
I morgon åker den till NL
I morgon åker boxen till Holland.
Om du inte har skickat iväg boxen skulle jag ta och se vad står det i logen.
cat eller more /var/log/messages
Någon som har en kommentar?
We tested your VU+ solo 4K and saw the problem. BGA processor is defect (HDMI output).
Defective parts are no longer available in Europe, and we have to order them from China, but that can take 7-9 weeks.
You can watch and stream via a network, but HDMI output is the processor is defect and repair is unfortunately not possible.
BGA processor replacement is an option, but parts are not available quickly.
It is also not sure if new BGA processor type can work on old motherboard?
So, unfortunately we don't want to take a risk
Ps
Boxen köptes för tre år sedan i Augusti
Inga fler Vu boxar för mig.
Det var tråkigt att höra.
Men Ricki denna Problem kan hända med vilken box som helst...hdmi port är oerhört känslig därför man måste vara mycket försiktigt med den.
Men nackdelen med nya boxar,de har endast en enda hdmi port..de borde ha minst två port en hdmi port med en dvi eller DP port.
Man riskerar mycket när man kopplar ur och sätter in hdmi kabel ofta.
Vu boxar fortfarande är bästa boxar ärligt talat.