lilla donkey, jag skall fixa till det med mellanslagen, kul att vi har en lärare bland oss. Hoppas jag skrev på rätt sätt nu! // MVH
:lol: :D :lol:
Utskriftsvy
lilla donkey, jag skall fixa till det med mellanslagen, kul att vi har en lärare bland oss. Hoppas jag skrev på rätt sätt nu! // MVH
:lol: :D :lol:
Är det jag som är "läraren"? Hehe... nåväl, i så fall: "skrev på rätt sätt" ska det vara. Och stor bokstav i början på första meningen, men det går åt rätt håll! :)
Garton, det var inte menat till dig! Jag skrev efter ha läst Donkey Punch inlägg. Jag hade då inte hunnit läsa ditt inlägg. Tycker det är lite tragiskt att man lägger energin på sådana saker, men det är väl så när man inte har något vettigt att skriva. Tur att man inte är helt och hållet dyslektiker för då hade man väl fått låta bli och skriva något överhuvudtaget . // MvH :cry:
Dyslektiker är förvisso ett särfall, de är självklart ursäktade.
Diskussioner om språk är förvisso intressanta, och vi skulle kunna roa oss med sådana i väntan på comhemlösningen, men de flesta har nog något bättre för sig ändå.
CH är knäct, det finns en liten box som fixar skittttten, men abra cadabra man kan köpa den för 7000:- så vi får jobba vidare på en billigare lösning.
Återkommer så fort som jag kan i frågan.
MVH LM
Varför skulle dom vara ursäktade?Citat:
Ursprungligen postat av garton
Dom har väl word med stavningskontroll som alla andra...?
Ett stavfel hit eller dit är väl helt ovidkommande, det gör vi alla, men en del skriver faktiskt precis som om dom skulle ha slutat lekis och ska upp i årskurs 1, men å andra sidan matchar oftast deras skrift kvaliteten på inlägget som sådant. :wink:
Och så vill jag välkomna JanHJ, ännu ett geni som delar med sig av sina insikter. :lol: :lol: :lol: :lol:
Word är horribelt som skrivhjälp! Kolla t.ex. ordet "skrivhjälp", Word kommer garanterat att föreslå att du gör om det till "skriv hjälp", vilket är fel.Citat:
Ursprungligen postat av Xanoc
Dessutom är det ganska omständligt att starta Word, skriva sitt inlägg och sedan kopiera in det i forumet istället för att skriva i forumet direkt.
Men allt detta är egentligen mest akademiskt, eftersom de som skriver som krattor sällan är dyslektiker, utan bara slarviga.
Måste säga att jag tycker det är trist att de flesta trådar spårar ur till nåt helt ovidkommande än vad de var tänka för från början. :cry:
Kan inte alla skärpa sig ett par snäpp. :P
Snyft, blir litte bäsviken när jag leser desa språkdiskusioner i ett forum somm deta.
Man får väl helt enkelt hoppas att dessa språkpoliser ger sig och håller sig till ämnet eller söker sig till svenska skolan där de faktiskt kan göra lite nytta. Jag har personligen svårt att tro att folk stavar fel eller bygger upp meningar felaktigt bara för att förvirra och jäklas med alla språkpoliser. Jag har ialla fall lärt mig förstå vad folk menar oavsett svenskkunskaper och om inte... Jag då frågar jag vad de menar eller skiter i det. Jag hr förövrigt sett ett kanonforum försvinna på grund av skriv i hopp människor och det tycker jag är värre än dyslektikers och yngres språksvårigheter.
Hursomhelt.. Hoppas verkligen dom knäcker conskit snart :D
OK, jag drar slutsatsen att det inte är värt mödan att börja rota bland andra leverantörer av canalplus. Man får väl betala och se glad ut i avvaktan på bättre alternativ, såvida inte "nya superboxen" sjunker en aning i pris, 7.000:- låter väl saftigt;)
Förövrigt är det ju ett naturligt forumfenomen att när inget nytt händer kring forumets egentliga tema, så börjar man diskutera dyslexi och andra spännande ämnen.
Så är det...