-
Så mycket för att canaldigital inte bryr sig så mycket om piratkorten och tänker mer på kanalerna...
Dom brydde sig så lite att dom tydligen slutade uppdatera nano 43 korten... (vad jag har hört iaf)
Det är klart att alla bolag gör vad dom kan för att få bort alla piratkort från marknaden... sen att det tar lite tid innan dom är ikapp det är ju en annan sak...
Frågan var ju inte vad dom skulle göra, utan när... konstigt att dom inte har varit snabbare med att släcka ner dom gamla korten som tydligen har haft stora säkerhetsbrister
-
Njoo det stämmer... Men Canal Digital har inga stora åtgärder i tankarna som viasat och boxer har för sig nu med att byta system... Sen att dom kommer göra det i framtid är jag helt övertygad om men just nu håller dom sig kvar vid conax...
-
Jag har aldrig sagt att dom skall byta system...
"Sen är det sant att dom inte kommer byta system på ett tag.. (men det kommer ju inte boxer heller, men likförbannat kommer det att bli svart..) "
Det jag ville komma fram till är att folk är för säkra på sin sak bara för att det funkar just nu, speciellt när alla något så när insatta förstod att något skulle ske förr eller senare...
Bara kolla inlägg på andra forum.. folk gissade igår hur många timmar det skulle ta innan kanalerna var tillbaka.. Inte en tanke på att cd kanske hade lyckats med att få bort säkerhetsbrister i systemet...
-
Jag vet och jag håller med dig... :lol: