Ursprungligen postat av ronnylov
Någon som vet om det blir reklam eller inte på TV4 Film?
Annars tycker jag det verkar vara en underbar kanal.
Man kan ha den i sina 8 favoriter utan att betala något extra
om jag fattat rätt? I så fall ska jag byta ut National Geographic som jag är besviken på (dålig bildkvalitet samt dåliga program).
Jag gillar gamla filmer (särskilt svenska) och de är inte så lätt att hitta på DVD alltid. Filmer som Forrest Gump, G och Åsa-Nisse filmerna ska jag spela in med mitt DVB-kort och bränna över till DVD. Det blir ett bra komplement till TCM och Hallmark. Jag måste vara killen som alicebah pratar om... Tycker Canal+ och TV1000 är för dyra och de har för mycket sport (jag tittar aldrig på sport). Nyare filmer kan jag hyra på DVD så varför ha dem på TV också? Jag har aldrig bott i Tierp, men hade en del kompisar därifrån när jag gick gymnasiet i Gävle. Alicebahs beskrivning stämmer nog rätt bra på min pappa (han har faktiskt har TV1000 och betalar för det till Viasat, men han har även DVD-spelare). Med 2 mil till närmaste videobutik så är det bekvämare att kolla film på TV för honom. Bredband finns inte där han bor (ca 10 mil norr om Tierp) så ladda ner filmer med 56K modem kan han glömma. Ibland bränner jag lite filmer till honom på DVD. Kan han få in TV4Film med parabol och viasat-abonnemang?