OBS !
Har haft detta i snart fyra månader och betalar bara för canal plus och plus ett. så inte nån tror att jag beställde allt av dem... då skulle man ju f-n bli ruinerad...
OBS !
Har haft detta i snart fyra månader och betalar bara för canal plus och plus ett. så inte nån tror att jag beställde allt av dem... då skulle man ju f-n bli ruinerad...
Jaha nu har vi fortsatt.
Jag har några frågor till er.
Kuben har nu fungerat klanderfritt i 7 dagar. Det mystiska är att vi behöver ge den ström de första 30-45 minuterna och sedan ta bort strömmen för att undvika störningar. Detta har vi gjort och den funkar kalas under 7 dygn som sagt.
Det är möjligt att den klarar fler dagar utan ström men vi har inte provat mer.
Min fråga är om vi skall fortsätta att försöka lösa detta med att ha ström på hela tiden eller om ni som konsumenter skulle kunna acceptera en produkt som behöver ström i 30 minuter en gång i veckan. Kansle till och med mer sällan.
Vad säger ni??
Spontant NEJ, barn i familjen du inte hemma, barnen ringer i panik du säger sätt i sladdfan.
Det är en vettig synpunkt du har där.
Vi får se vad som händer med det nya chippet vi skall prova de kommande dagarna.
Min mobil måste jag ladda varje natt.. så 30 minuter i veckan låter helt OK!
Tur att de gamla dekodrarna funkar ännu...
Okidoki.
Kuben kommer inte att släppas till försäljning förrän det är löst med strömförsörjningen. Borde dock bli snart.
Ett annat problem finns dock. Irländarna säljer helst 50-100 stycken åt gången. De söker alltså någon som kan vara återförsäljare.
Jag vet dock inte hur det skall gå till att hitta en sådan. Kanske man skulle tipsa om geronimo i holland?
hallå alla glada. såg att kabelvision har bytt namn till tele2vision och samtidigt bestämt sig för att digitalisera nätet.
dom ska tydligen börja med det i januari nästa år...
*suck* slut på gratis tv kanske ?
vad tror ni ?
låter som att det är slutet..
Hmmmmm...... :D :twisted: :D :twisted: :D :twisted:Citat:
Ursprungligen postat av tony_soprano
Har idag begärt hos irländarna att de skall släppa cuben för försäljning för enstaka exemplar direkt till konsument med tanke på den kommande förändringen hos tele2vision.
Jag hoppas att de går med på detta och att priset blir under en månads full abonnemang.
Jag har lagt in en beställning själv.
Vi har kört cuben utan stöm i 14 dagar och haft den avstängd någon natt utan att den har tappat minnet. Så i värsta fall så kanske den behöver ström 1 timme var 14 dag. ( troligen mer sällan)Går ju att göra på natten.
Det är skönt att se att du jobbar på även i motvind, elvings.
Kabelvision ska motarbetas så mycket som det bara går. förhoppningsvis kan man knäcka deras digitalsystem inom en snar framtid när det är släppt.
fram för gratis tv.
kabelvision/tele2 till hör ju samma bolag som viasat så dom kommer säkert köra med samma system...
Hejsan
Jag har en kabelvision piratdekoder som funkat i flera år, nu har den slutat funkat. Har dom kodat om eller har den bara pajjat? Jag undrar då om det finns fler som förlorat alla kanaler. jag får endast in 1:an 2:an 4:an typ med piratdekodern nu.
om du bara får in dom kanalerna då är det nåt annat fel.. du skulle ju få in deras grundutbud på 20 kanaler eller vad de nu är annars som är okodade...
Sorgligt att "elvings" får hålla på att marknadsföra en "cube" som sannolikt är inget annat än en stor bluff. Hur mycket kommer han själv eventuellt att tjäna på det här bedrägeriet?
Finns det någon som kan verfiera att den här cuben verkligen fungerar?
Citat:
Ursprungligen postat av elvings
Känns lite långsökt att han hållit på i typ ett halvår och snackat om det här, för att ev. lyckas tjäna 500 spänn nu! Tycker snarare lite synd om Elvings som har gjort något istället för att bara snacka som alla andra, och så lagom tills det börjar bli klart så kommer nyheten om att kabelvision går över till digitalt.Citat:
Ursprungligen postat av csan
Nästan helt säker på att kabelvision inte kommer ha möjlighet att gå helt över till digitalt på en del orter
( små orter & städer ) men jag kan ha fel . :roll:
Hoppas dom inte går över till det i Hudiksvall
Nej ditt klappträ. Har du läst mina inlägg så finns den inte till försäljning än och därför kan ingen annan än jag och 2 till verifiera att den funkar.Citat:
Ursprungligen postat av csan
Det jag kommer att tjäna är troligen en gratis kub. Det är kanske för mycket för dig? Återigen visar CSAN hur funtad han är.
Kabel företaget kommer att gå över till digitalt nu, så den konstiga "lådan" kommer nog inte att funka så bra.
Precis som stora delar av comhem inte kostar på digitalt i bla. små städer ,Citat:
Ursprungligen postat av Snouser
så kommer nog som jag skrev tidigare troligen inte kabelvision att bygga om
100% av nätet till digitalt utan här och där kommer det analoga att leva kvar.
( men som jag skrev jag kan ju ha fel )
Ja, efter sista inlägget 2005 blev det stopp på inläggen om kuben och andra lösningar till det analoga Tele2 nätet.
Nu vet vi ju att de gått över till digitalt, men kanske inte överallt i landet ?
Vilket innebär att där de ännu inte gjort det fungerar de "gamla" lösningarna med piratdekodrar fortfarande.
Även den omtalade kuben kanske fungerar, har dock aldrig testat nån.
Däremot så hackade jag ett mindre antal orginaldekodrar som fungerade utmärkt med fullt utbud och med samma kvalite på kanalerna som en vanlig orörd hyrdekoder. Det fanns olika lösningar för detta att köpa från england, varav jag hittade en som fungerade. Det var inte särskilt svårt heller. Man köpte ett chip och lödde in det på ett speciellt sätt i dekodern samt klippte några anslutningar. Då fick man 0-99 kanalplatser där alla kanaler fanns, dock inte i ordning, men det löste man genom LC favoritkanalfunktionen.
inte överallt finns en del orter bla Ävsbyn som inte gått över till digitalt än...